Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Ja om den bare gønner på videre er jo fullt mulig, da venter jeg på en evt pullback. :slight_smile:

Får høydeskrekk noe noe går 10+% på en dag i en trade.

Venter også på et pullback, trur ikke det er volum nok til å etablere kursen her oppe. Går den så går den, penger er tjent. Er ingen risiko ved å sitte med kontanter. Det prises inn alvorlig mye vekst i NEL nå. Går man tilbake å ser på de gangene den har gått 10% så har det kommet raske pullback`s.

3 Likes

For den som liker de små svenskene kan denne være noe å holde et øye med:

Trenger brudd med volum her

2 Likes

Sikkert et dumt spørsmål, men prøver meg likevel: Er det mulig å legge ut en ordre som både er “vanlig” salgsordre og en stop-loss-ordre samtidig?

Eksempel (tenkt intradag): Du kjøper en aksje på 25 kroner. Legger den så ut for salg til 27 kroner, og vil samtidig at det skal trigges en stop-loss dersom kursen faller til 24 kroner? Hvordan vil i så fall en slik ordre se ut hos f.eks. Sbanken?

Du kan fint gjøre det hos netfonds, men jeg tror det blir litt kluss hvis kursen går til 27, så 24. Andre veien går det fint, for regelhandelen sletter normalt alle andre ordre. Tror man burde legge inn en stop loss og en stop win regel-ordre. :slight_smile:

1 Like

Tatt litt NANO på brudd opp av 55, men tar gjerne litt mer volum :grinning:

target opp mot 70.

S.L på 53 tallet

Er det omvendt skulder hode skulder formasjon du kjøpe på?

1 Like

Ikke så opptatt av formasjonen, mer av bruddet på den horisontale linja som du tegner opp

1 Like

Hihi - vi tenker likt - jeg måtte jokke ordrene mine til jeg til slutt fikk på 55.30 :slight_smile:

1 Like

Har tatt litt her. Men vanskelig å få tak i aksjer

2 Likes

NOD begynner også å vise bedre takter

Ser ut til at du kan få rett med 5

1 Like

Ja har en liten ordre på rett under 5, så får vi se.

Stoppet ut i NANO på rundt 57

Mulig flagg (pennant?) i NEL

bilde

2 Likes

Prøver meg på en trade her :slight_smile:

Opp eller ned?
Liker bedre utviklingen til SSO. Men eg sitter i begge.
Har short på OBX


image
image
image

1 Like

Opp da flagget er et continuation-pattern.
Nice SSO, den har jeg ikke sett på. :slight_smile:

2cureX kan være verdt en titt.
Kan være en mangedobblingskandidat på litt sikt

NB ukeschart!

1 Like