Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

KOA med fin konsolidering og godt volum i brudd

2 Likes

Formasjonen minner meg veeeldig om den i Nano før heisaturen oppover startet :stuck_out_tongue:

Ja, når jeg ser på nano tilbake i tid så kan jeg være enig med deg der :stuck_out_tongue:

Har tatt litt FRO i dag på breakout

Edit
Og ute igjen på SL

For de som kjøper brudd i disse tider, kan NEL være verdt å holde ett øye med

Edit: NEL har holdt seg overraskende bra i de siste dagene slik at caset fortsatt er intakt om vi får ett brudd opp

4 Likes

Godt nyttår tradere!

NEL har holdt seg bra i børsuroen og ser ut til å bryte på oppsiden.
Prøver en liten nyttårstrade her. Target opp mot 6 kr. SL noe under 4, 5

3 Likes

Flytter SL opp til kjøpspris både her og i Veloxis. #moneymanagment

4 Likes

Tok ut litt på NEL i går på 4,96 så glad jeg så kjøpspostene kl 0856 og fikk inngang på 5.03 i det minste. :smiley:

Hva er egentlig fornuftig prising av denne NEL aksjen ?? Anyone ?

Hva skjer i NEL - 100 tusen i kjøp på 5,29?!?

Ingen vet utenom innsidere. Nikola-kontrakten KAN være verd 2 x prisen på selskapet i dag og det bobler jo H2 overalt nå om dagen. De leverer negative kvartaler og fokuserer på vekst. Sky is the limit, make or break.

Jeg er selv litt ukomfortabel med at de store laksene utenom Nikola-lar vente på seg. Fått Frankrike/Korea/California på banen med litt store saker så hjelper det. Nikola i Europa kan og komme, men det blir for meg litt mye egg i den ene kurven hvis det skulle tippe over.

1 Like

Etterspørselen etter aksjer er for tiden større enn tilbudet, da går prisen på aksjene opp:rocket:

Selvsagt, men volumet har økt vanvittig siden tidlig i høst. I går ble NEL omsatt for 120 mill, før var 15 en god dag. Idag er vi alt passert 100 kl 10.25. Godt tegn teknisk.

NEL kan bli noe virkelig stort innenfor norsk/dansk industri, vil tro at det er noe større aktører har innsett i løpet av de siste månedene. Hvis det skjer vil det komme en mangedobling

Men det kan også bli bare dritt, Fasit kommer i de kommende år

1 Like

Tok noen på 4.86 selv her på onsdag, veldig bra teknisk også denne aksjen, :slight_smile:

Edit: hoppet av på 5.39, da rsi krysset 70, prøver igjen på en evt pullback.

2 Likes

Oppsummering

Vi har studert 24210 tilfeller der RSI 21 krysset over 70-grensen og 15508 tilfeller der RSI 21 krysset under 30-grensen. Vi har brukt 19 år med børskurser fra Norge og 12 for de øvrige landene. Dataene er fordelt med rundt 30 % fra Norge, 45 % fra Sverige, 15 % fra Danmark og 10 % fra Finland.

Resultatene er konsistente i de fire markedene, og viser at aksjer som har fått høy RSI, over det kritiske 70-nivået, har fortsatt å stige framover. Samtidig har aksjer med lav RSI, under det kritiske 30-nivået, fortsatt å gjøre det svakere enn børsen framover.

https://www.investtech.com/no/market.php?CountryID=1&p=staticPage&fn=wpArticle&tbReport=artSignalStatRsi21Nordic2015

Edit:
Mener ikke at det er galt å ta gevinst. Bare å påpeke at grunnlaget for beslutning om ta gevinst på akkurat det nivå kanskje er litt vaklende.

Gratulerer med en god trade :grinning:

5 Likes

Ble stoppet ut litt under 5,3

Jeg tror den skal ned på 5.0 eller rett under for, å ta fart igjen, den er jo helt konge teknisk.

3 Likes

Ja det er godt mulig at den skal dit. Eller så kan den vurderes rundt 5,5-ish om den viser styrke

1 Like

Har nesten de samme linjene i mitt chart. Kom litt sent inn i dag, men har gjort noen kroner. trading-rangen som har vært siste tiden har også gitt kroner i kassen. Blir spennende å se hvordan den går videre. Spent på close i dag.