Slik jeg har forstått det må du først skatte 24% (eller hva det er i Norge, uten oppjusteringsfaktor så vidt jeg husker), og tilsvarende til USA.
Det er sikkert noen med erfaring her inne som kan bekrefte.
Slik jeg har forstått det må du først skatte 24% (eller hva det er i Norge, uten oppjusteringsfaktor så vidt jeg husker), og tilsvarende til USA.
Det er sikkert noen med erfaring her inne som kan bekrefte.
Okey, trodde man fikk fradragsført skatt på utenlandske aksjer opp mot, men ikke over den norske skatten. Lærer så lenge man lever
$BYND er på 235$ pre-market
A strong growth story coupled with a powerful narrative is a guaranteed recipe for explosive share momentum. Beyond Meat now trades at almost 100 times annual revenues, so its valuation is based on long-term expectations rather than sound fundamentals.So this is the reason people are investing early
Jeg ville vært veldig forsiktig med denne fremover hvis man ikke pdd. har posisjon. Kan absolutt gå mer, men de siste dagene har jeg lest om denne overalt. For meg er det et varseltegn om at her bør man trå varsomt.
Be fearful when others are greedy osv…
den ble ikke som planlagt ass…
SSO med brudd på ATH.
Forrige forsøk var i midten av Juli, men da ble motstanden for sterk.
Tok et lodd her i håp om at det skal gå denne gangen
så den og, men jeg har ikke så god erfaring med breakouts i stor cap
Fine chart:-) Er nok mange som er forsiktige nå mtp på markedet og lite respons i traderhjørnet, meg selv inkludert. Men store fall gir ofte gode tradermuligheter, så bra du oppdaterer
Kan og tolkes som rejection av priser rundt 11 etter en lang oppgangsperiode på lang sikt. På kort sikt tolker jeg bildet som en breakout fra rundt 9.8 og kontinuering fra bull flag rundt 10, så blir momentum kvelt av betydelige salgsvolum.
En åpenbar kjøpskandidat når man tror makro har bunnet ut kortsiktig.
Det er lenge til triggere, og det er ikke åpenbart at denne typen aksjer er de som får rekyl først (jeg tror ikke det).
Langsiktig er Kitron nå på ett nivå hvor det virker fornuftig å kjøpe og holde aksjen uansett hva som skjer med makro. Men på kort sikt så ser jeg oppsiden som begrenset og med rom for mer nedside - helt ned til 9 blank området.
Kitron har en tendens til å ignorere støtter, og sprette tilbake ganske fort etterpå. Fundamentalt har det ikke sett bedre ut siden 2017
Leverer de som guidet i h2 2019 vil jo også utbytte gi en relativt bra direkte avkastning.
Lärorik tråd