Godt observert.
Enig i det. Kan følge med på hva som blir slutt kurs når veka er slutt.
Men det finns nok bedre alternativer. Vi får sjå hva vi finn
Mulig jeg har misforstått litt, men kan ikke det kategoriseres som institutional buying, som er et godt tegn i følge O’Neill og Minervini?
Jeg ville sett det som institutional, og derfor like bra eller bedre enn mange små. Ser den spiker volumet på et weekly chart så den er fin. (minuset som gjør at jeg ikke forhaster meg / holde meg unna er at den ser illikvid ut fra chartet, men verdt å se nærmere på og vurdere.)
jeg holder meg unna negotrades/ off book trades, intern i institusjon. Det er bare fake volum for meg. Fører ofte til ingenting
For meg kjem det an på om det er ekte kjøp eller ikkje. Med det meiner eg at viss det er rullering av terminavtaler som eit ikkje ekte kjøp. Kjøpe må ta aksjer “fra” aksje marknaden.
Ps. Har ikkje sjekket hva dette kjøpe var
Ordinary trade, immediate publication (usikker på om du mente COV eller pratet generelt)
Hmm, ser den er OB nå, doh. Helt enig, når det ikke vises i chartet. Og knapt nok (muligens ikke) vil vises i aksjonærlista så er det “meh”
ja mente COV. OB = Off book, N= negotiated
Hei, er det noen som følger med på Norsk Hydro om dagen ? Den virker å være litt i støtet .!?
Ja, har posisjon siden 26-tallet. Kjøpt i lange porteføljen.
Edit. Se chart. Stor hode skulder formasjon med target mellom 25-26. Kan kanskje være en fallende kil også. I såfall blir bruddet på det bra.
Kongsberg Gruppen, weekly.
Slutter den over fallende trend er det brudd på weekly på litt under 2x avg volum.
Positiv divergens weekly og monthly. Sist den var positiv på monthly gikk aksjen fra 98 til 180kr på 16mnd.
Jeg har en posisjon.
Stort gap på ikke veldig overbevisende volum.
På daily? Du mener 4x avg volume på dagen, samt follow through på 2,5x avg volume ikke er overbevisende?
Ikke missforstå meg her, jeg prøver ikke å være hånlig. Jeg lurer på om du ser noe jeg ikke ser.
Det skulle være et ( ? ) i endingen over her. Uansett ved 10% gap up i betraktning synest jeg volumet burde vært en del høyere. Hvorav 50k aksjer sto for hele løftet. Men kanskje ikke av stor betydning.
Kan være det var alt vedkommende fikk tak i til den prisen og kanskje vil handle mer når den tester brudd. Blir spekulativt. Ser uansett bra ut teknisk med positive divergenser og bra volum på brudd (hvis det blir brudd).
Grunnen til at den har blitt handlet så voldsomt opp de siste dagene er fordi de leverte en knallrapport. De snudde tap til fortjeneste mye raskere enn markedet forventet (rolls royce marine) og har en veldig god ordreinngang på ~10mrd.
Kan eg spør om du kjøpte på gap opp den 28?
Det ville vel være det rette tidspunkt med SL på LL den dagen. (113,8)
Da det ble positiv divergens rsi daily økte jeg posisjonen litt.
Synes BGBIO ser bullish ut. Ligger inne med higher low på alle timeframes opp mot daily og danner nå et bullflag (volum-fall off ved pullback). Ved brudd opp forventer jeg minimum target på 17kr.