Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Har de siste dagene solgt litt short i NOM. Stanger atter igjen mot taket i en kort fallende trend. Påfallende at emi nivå enda ikke er testet skikkelig og med en ny emi hengendes i luften rundt årsskiftet ser jeg ingen grunn til at aksjen skal noe annet sted enn ned. Noe overkjøpt i RSI. Itiellegg ligger det en skjult post som ikke går tom for krutt. Antar dette er tilrettelegger som jobber for å holde kursen her nede mot neste emi.

1 Like

Har vanskelig for å minnes gruve og seismikk selskaper, mulig det er langtidshukommelsen min? (eller forsvant de fra børsen i tur og orden av en eller annen grunn :thinking:)

Ja, det er tøffe bransjer :wink: Går som regel en vei kursmessig før det er kroken på døren.

Litt som i dag. Trump den selvforherligende kløne har (nok en gang?) sagt noe dumt; Kina reiser bust og viser klør.

Så går det som det må, de med 5min chart og twitchy finger på salgs/kjøps knappen må gjøre noe på det som (sannsynligvis) er en ikkesak. Godt mulig “de” (med paranoid trykk på “de”) er roboter med setningsforståelse og twitterfeed i disse dager.

Ja, nå går seff verden under IGJEN og alt skal ned. Eller har markedet begynt å gi litt f… snart kanskje? Noen tjener ihvertfall enorme summer om dagen. Bare synd vi ikke har direkte linje til hans høyhet over dammen.

har tenkt tanken: lukrativt å være svigersønn der i huset

Begynner å tighte seg til i Funcom nå. 12,34ish har vist seg å holde godt i det korte bildet og neste nivå nordover vil være 12,7ish. Ved brudd her får vi et kjøpssignal fra en rektangelformasjon med target 13ish i første omgang. Videre setter jeg 14ish som target. Mao. fin oppside i funcom nå og den kan komme fort når momentumet tar seg opp og folk ser lyset igjen :wink:

Aksjen har brutt gjennom en fallende taklinje i RSI og MACD har krysset over i positivt leie ( timeschart ). Solen skinner p.t., så får vi se hva Funcom aksjonærene, både nye og gamle, finner på.

3 Likes

Ligger klar i AUSS fra 85 til 85,7. Må ha tilbake godsakene etter gårdsdagens salg på 88kr. Den skal straks over 90kr.

Satt short i Auss på 87,5. Dekker inn ned mot 86ish.

Hva tenker dere om Golden Ocean? Satt en DB fra Januar til Juni ish hvor target etter brudd på ca. 66 ikke er tatt ut. Har den siste tiden ligget i en rektangelformasjon med sterkt gulv rundt 48 og tak like under 60. Ta et bet med SL rundt 45-46 kanskje?

1 Like

Alternativ tolkning:

Ville forsvart inngang mellom ca 49kr - 51.35kr, med stop loss rundt 48kr. Uten at man selvsagt skal bruke akkurat de tallene…

2 Likes

Absolutt en god tolkning det og. Tenker jeg tar en post og kjører Sl i nevnte nivå ref. innlegget mitt over. Grei R/R slik jeg ser det.

3 Likes

Ble grei start på Gogl traden min. Antar flere shopper for å sikre seg utbytte idag. :wink:

1 Like

Har kastet meg på jeg også :grin:

Nydelig rokky.

Tok du basert på skriverier her inne på tråden, eller har du sett noe du vil dele? :wink:

Skriveriene + utbytte. :grinning:

Ok. Vi har truffet godt enn så lenge så da får tiden vise :wink:

1 Like

Mulig PowerPlay / Flagg?

1 Like

Kaster både Dno og Nhy på havet om de ikke henter seg inn fra nåværende nivå i close idag ( Dno 10,6 og Nhy 32,67 ) Finnes grenser for hvor lenge man skal plukke søppel før søppelbøtta blir full :wink:

Da er jeg ute av både Nhy og Dno. Brent skal vel ned og teste gulvet i den korte stigende trenden rundt 61,2ish. Holder ikke det skal vel den litt lengere bunnen testet rundt 59. Macd i negativt leie og RSI tester gulvet p.t. Tut, tut!

PS! Bankers med noe twitter ræl og krangling mellom trumpern og kina i helgen ref. Hongkong spetakkelet. Tipper mandag blir stygg :wink:

God helg folkens.

1 Like

Cypher pattern i NHY? Det er ikke så lenge siden jeg begynte med Cypher, så se gjerne over og korriger meg om jeg tar feil