Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Og NANO

NHY falt nylig ut av en stigende kile. Litt skuffende gitt at aksjen har kommet med solide tekniske signaler etter brudd ut av en lang fallende trend. Dersom man nå ser på 3 timers chartet fant aksjen god støtte på 32,5ish. Macd har krysset i positivt leie og RSI på vei gjennom 50. Venstre skulder i en potensiell HS ble satt på 34,4ish og det kan godt være første target ved en trade nå. Jeg har tatt en post og selger 50% på 34,2-34,4 og setter SL på resten rundt 34 ( om vi i det hele tatt kommer dit :slight_smile: ) Blir uasnett spennende å se hvor NHY tar turen i nærmeste fremtid. Hodet sier 20 tallet, magen sier 40 tallet. Hvem vinner? :wink:

Jalla, jalla :wink:

AUSS har snart tatt ut første target på 88kr ref. innlegg over. Smooooooth! :wink:

1 Like

Jeg sitter egentlig å sikler litt på både nhy og elk. Ser de ha litt samme bevegelsene de siste månedene, så regner med det er kinadeal som styrer makro gamet på disse.
(og er litt sånn, meh, når skal det skje noe her da tro? :slight_smile: )
addit: NHY ser jo faktisk ut til å være en ganske god inngang i dag.

Hmm, du har kanskje et poeng der. Har du noen andre argumenterer for å trekke den konklusjonen?

Ja, ikke lett å trade industri aksjer når twitter kongen styrer showet. For et show og sirkus markedet har blitt. :wink:

1 Like

Bare en tilfeldig kyss av MA200 og at rsi og williams%R peker opp (samt %r krysser ut av oversolgt)

er vel og et argument at mange kjøper bounce på 40rsi (jeg har aldri vært glad i rsi, men liker å se på den sammen med en annen momentum indikator)

Hvis dere ser på egne chart. legg på monthly pivots og, ser det og et argument for at nhy snur opp her

2 Likes

Man våkner opp en mandags morgen med twitter mld fra trumpern om at handelsavtale signeres rett rundt hjørnet. Markedet går bananas og NHY f.eks stiger friskt på positive signaler og forhåpentligvis friskmelding av verdensøkonomien. 4 timer etterpå dukker det nyhet opp på en nettavis om at Kina er totalt uenig, og de står lengere fra hverandre enn noen gang før. Pang sier det, og NHY tryner tilbake til start. Forutsigbarhet? Ehhh, njet! Derav meget vanskelig å trade i dagens klima. Fordelen med jalla aksjer er at de ikke reagerer på twitter meldinger :wink: Men hey så kjipt det er når du får en emijson slengt i fleisen eller noe negative nyheter som barberer portisen med 30-50%.

2 Likes

FLNG, denne er litt mer spekulativ. Men prøver meg sammen med CFO i dag
(se volum)

1 Like

Flng,

en liten HS in the making?

mm, det er jo litt piss. streker du han opp? (hvis jeg tror på den, så target 72 tenker jeg?) Vel, jeg får stå han bi, satser på at den bunner rundt her. Får bare gå i stoppen om jeg tar feil.

Sikkert litt far fetched, men kan nok være greit med SL under 80. Må legge til at jeg ikke har noen kjennskap til det fundamentale med rater osv.

Fylt på mer NAS nå. Snitt 39,6. Begynner alltid litt tidlig, just in case :wink:

God tips den. Tenkte å vente på 37, men følger med :slight_smile: (ingen god grunn, men alle ser den og gap close hadde gitt dem ro i sjela tenker jeg)

37ish er jo gulvet i en kortsiktig stigende trend, så ikke et dumt tips det. Men jeg starter som regel alltid litt tidlig, in case de er fornøyd med å riste godt litt lengere opp. Store krefter som har dyttet mye penger inn i selskapet den siste tiden. Tipper motivasjonen for å holde den på og rundt emi er stor. Men som nevnt over så er det viktig å få kansellert rep emi. Derav kursbildet tror nå jeg.

Jeg likte den teorien, sparer mye penger i papirarbeid og prospekt.

og utvanning :wink:

Tatt exit i Auss på 88. Satser på retest av bruddpunkt og påfyll rundt 85-86.

1 Like

Brudd ned fra en rektangelformasjon i timeschart i NAS. Target ca. 38,4 som nå er tatt ut. Begynner for alvor å plukke mellom 37 og 38 og satser på en fin rekyl mot 40 når “storegutan” er ferdig med leken. Setter SL mellom 34 og 35.

2 Likes