Takk for svaret. Jeg har ikke eid aksjen før nå og kjøpte den kun pga det tekniske.
Hmm, Photocure is on fire. Korriger meg gjerne men den ser vanvittig bra ut.
Utvikler seg fint. Vekter meg opp ytterligere.
Når du først nevner det, har du sett på chartet til tencent? Er det bare meg eller ser dette ut som en falling wedge i W timeframe, som fort kan bryte opp i en ABCD formasjon? Det fundamentale skal være rimelig solid i denne også så vidt jeg har hørt.
Netflix brøt opp, av EQ patern’et, så bare å avskrive farene for dipp ned med det første. Veldig mye som ser bull ut nå
Godt observert fish1430. Neste uke blir spennende i Funcom. Greit volum idag, så det finnes kjøpere som tar imot.
Bullish divergence mellom Price Volume Trend og kursen. Mao, på dager hvor aksjen går opp så er det større volum enn på dager hvor prisen går ned.
Jeg har etterhvert begynt å få høye forventninger til kursutvikling i KIT.
Nå er bruddet testet og ser ut til å holde greit, trenger et par dager til.
Bra med % opp til ath, men det er ved brudd over ath, jeg forventer det blir ordentlig god stemning.
Det kom i løpet av uken en dobbelbunn og ikke overraskende føyk porteføljen opp igjen mot slutten av uka. Var jeg bare vitne til en false breakout eller er dette bare test av brudd ut av tidligere trendkanal? Stay tuned!
Det har vært endel i media om
at enkelte nettmeglere i US tilbyr gratis handel. Men det som er for godt til å være sant er som regel ikke
Betalingsmur… kan du gjengi hovedpoenget?
Hovedpoenget er at Robinhood selger ordreflyten til HF trader som fungerer som marketmakere aksjen. Disse tjener penger på spreaden i aksjen, men pga mindre risiko i handel med retail kunder enn mot institusjoner kan de gi en bedre kurs enn det du tror du får når du kjøper eller selger.
Man mener at de meglerhusene som har 0-kurtasje beholder den forbedrete spreaden selv og ikke gir den tilbake til kundene
Spennende nivå, atter en gang, i Bdrill. Kl. 13.00 kommer tall, og DNB bl.a. ( ref. artikkel på Hegnar.no idag: https://finansavisen.no/nyheter/oljeservice/2019/11/26/7476763/dnb-markets-spar-kraftig-oppgang-for-borr-drilling ) mener aksjen er meget underpriset på fundamentale forhold og har et kursmål på 110kr. Teknisk ser aksjen meget spennende ut. Bdrill har konsolidert siden oktober etter at en potensiell dobbeltbunn ble satt rundt 42kr. Bruddnivå i formasjonen er ca. 66kr og target vil mao. bli ca. 90kr. Ser man ytterligere på indikatorer er macd i ferd med å krysse over i positivt lende og RSI funnet god støtte i gulvet i en kort stigende trend. Skulle aksjen gå over 70 tallet vil vi også potensielt få et brudd på en lengre fallende trend fra september i fjor.
Skulle dagens tall overraske i positiv forstand så er jeg ganske sikker på at vi vil få en reprising av aksjen med retning 100kr i første omgang. Jack up segmentet er uten tvil blant vinnere så langt i sektoren, både hva gjelder rater og kontrakter, og med Borr`s høyspekk flåte av nyere dato burde alt ligge til rette for en skikkelig rekyl.
Lykke til alle som tar et bet!
AUSS fikk skikkelig juling etter nylige fremlagte kvartalstall. Teknisk fikk dermed aksjen et brudd fra en liten dobbel topp med target 84ish ( ble tatt ut intradag ) Nevnte nivå er og en god historisk støtte som atter en gang gjorde jobben. Aksjen har nå startet ferden nordover igjen fra en noget oversolgt nivå i RSI. Macd har flatet ut og momentumet kan fort nå ha snudd i mer positivt leie. Som dere ser testet også aksjen taket i den fallende trenden ved 4 anledninger, noe jeg anser som et godt styrketegn gitt nåværende kurs. Jeg blir ikke overrasket om vi ser 91-95 iløpet av kort tid og har dermed posisjonert meg deretter.
Timeschartet i Auss: ( brudd på 85,5ish = target 88krish. )
Litt påfallende at DNO er så utrolig svak i et ellers sterkt marked den siste tiden for produsenter. 2 scenarioer dukker opp i mitt hodet: aksjen skal ned under 10 basert på? Lav oljepris? Sure børser? Dårlig inntjening? Svake utsikter? Njaaa, jeg får det liksom ikke til å stemme p.t. Det siste klinger bedre: gjengen med muskler nok til å manipulere aksjer i denne størrelsen ønsker å riste så godt de kan i treet rundt kritisk støtte. Så pang, rykker den 1-2 kr på noen få dager og aksjen er atter en gang friskmeldt Jeg sater på siste og har igjen handlet med snitt 10,9. Teknisk er aksjen i et meget spennende leie hvor mye kan skje. Taket i 2 fallende trender ligger noe over dagens kurs og brudd her vil fort skifte sentimentet. Macd ligger meget flat og vitner litt om det “avtalte” spillet jeg viser til over.
Jeg prøver igjen, med SL rett over 10kr. Så får vi se hvor langt ned de klarer å presse den før det ev. snur ( om det snur vel og merke )
Nå kommer det nok snart melding på newsweb om at rep. emi er avlyst i NAS grunnet x-antall dager med flyt på og under 40kr. Da kan endelig aksjen “friskmeldes” igjen og sette fart mot bruddpunkt på ca. 47kr. Target ved brudd er 60ish. NAS er et helt annet selskap nå enn det var for kun noen måneder siden og dagens seigpining er kun relatert til vask av emi aksjer og avlysning av rep. emi ( min mening om ikke annet )
Lite fart her på traderkanalen
Opptatt med å trade men leser dine innlegg
Alle sitte å glane på PCIB