Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Shorter du via Nordnet? Jeg har shortavtale der men har aldri brukt det… :roll_eyes:

Det er vel ikke gap når du har en wick som toucher? :thinking:

1 Like

Ikke Nordnet nei. Hadde avtale i Nefonds før fusjonen som ble brukt flittig.

Christian,

TA er ingen eksakt vitenskap og kan dermed tolkes på mange måter. Jeg baserer dog mine vurderinger på mange års erfaring og handler derfor deretter :wink:

1 Like

Har og begynt å plukke DNO igjen. Satser på at støtten holder og at både en liten DB samt en større setter fart på elendigheten. Brent er i fint driv og burde i bunn og grunn støtte teorien.

3 Likes

Har og handlet SDRL med snitt på lave 13. Dette er ikke forankret i noe annet enn lotto. Aksjen har falt mye og kan således gå hinsides høyt ved nyheter eller rykk i oljen. Satser på 20kr innen jul :wink:

PS! Meget tight SL.

Mange amerikanske tungvektere som er i fult driv og vanskelig å analysere, men to setups har ganske tydelige formasjoner. Det som kan være verdt å tenke på er at begge disse muligens danner en bear formasjon. Treffer jeg på disse, så skal markedet markant ned utover.

Ser vi på store norske navn, så har Equinor ikke fått en trendendring, samt at W MA 50 ligger som et teppe over kursen.
Hydro danner en mulig rising wedge.

AMZN med en mulig hode skulder. Jeg stoler sjelden på denne formasjonen i seg selv, men volumprofilen i denne aksjen får meg til å tro at denne kan stemme. Litt nevneverdig at target for formasjonen er en kurs på 1350(-23%), og det nivået som har blitt respektert mest som støtte tidligere.

NFLX med et W EQ/bearflag pattern. Target her gir en kurs på 200(-29%).

2 Likes

Ser ut til at området rundt 33,8 blir utslagsgivende for videre retning i NHY. Vært meget svak de siste 6 dagene, men trykket begynner å avta noe. Satser på at nevnte nivå blir bunn før vi setter videre fart opp.

Dekket 50% av shorten i Funcom nå. Tar resten litt lengere ned imorgen :wink:

3 Likes

Wyckoff plan. Forhåpentlig en BU/LPS. OBS, rapport om 2 uker.

1 Like

Da ligger jeg klar for handel i NHY rundt 33,8 som nevnt i innlegg igår. SL på 33kr på rubbel og bit.

2 Likes

Uka endte med brudd ut av en vakker og 1,5mnd lang stigende trendkanal for porteføljen min. Dette signaliserer i første omgang svakere stigningstakt, men jeg har troen på et dette bare er en false breakout. Støtte ved ca 6%. I den anledning har jeg såklart satt inn nye midler og er klar for å utnytte muligheten så snart børsen åpner på mandag😂

1 Like

DNO følger Brent omtrent slavisk. Nå er Brent i stigende trend og på vei opp. I tillegg kom det melding om nytt funn og sikring av finansiering. Tipper godt over 12 til uken. Håper på 14.

3 Likes

Dekket siste rest av short i Funcom. Starter nå akkumulering for ny ferd mot himmelen :wink:

2 Likes

Ser også positiv utvikling i Funcom, i alle fall på kort sikt. Hva forventer du av kursutviklingen ut fra erfaring med denne aksjen?

C&H formasjon
1 års konsolidering

Fint volum
Bra trend på laver timeframes

1 Like

Nvm…

Kanksje er spørsmål her riktig. Har min bank uten min tillatelse rett til å kjøre min salg og kjøp via darkpool uten min tillatelse?

Jeg har hatt derfor for meg unsynlig salg og usynlig kjøp i historiske handel.

ezUnix,

jeg har stor tro på Funcom fremover. Etter Tencents inntog vil jeg tro at store investorer (les: fond osv. ) snuser på aksjen. Idag er dessverre aksjen gjennomsyret av mange små og noen få medium retail gutter/jenter som har for stor makt. Dette vil snu i nærmeste fremtid, det er jeg 99% sikker på. Tencent er et enormt foretag og ringvirkningene vil bli enorme. Mao., fremtiden er lys for Funcom :wink:

Hva gjelder teknisk ser aksjen nå meget spennende ut. En kort fallende trend med taklinje rundt 12,8-12,9kr p.t. er neste viktige nivå. Ryker det nivået vil det gå fort oppover. Første target er isåfall 13,5ish.

Til info har jeg nå handlet det jeg ønsker så nå kan oppturen starte :wink:

2 Likes

Soul,

ser ikke helt problemet dersom du har fått ønsket kurs? Og ja, så vidt jeg vet kan handelen skje på alle handelsplasser gitt at orderen blir gjennomført slik du har lagt den inn.