Grattis med flott treff i Funcom Nocturne
Takker
Har begynt å ta litt Nordic Mining. Satser på en dipp ned på 1,4 tallet før det ev. snur.
Nå går LSG på høyt volum. Håper flere tok?
spørs om det ikke blir takeoff her snart, dette chartet ser bull ut!
Vært inne der ett par dager, så jeg sier bare yes please
Husk rapport i morgen
Kult! Hva fikk du snitt på?
Aksjetradere i Europa krever kortere dager
2 timer siden · Anders Nybakken Kvale
Flere europeiske aksjetradere krever nå at børsene skal ha kortere åpningstider, slik at de kan få en bedre helse, samt at de mener det vil gjøre det lettere å rekruttere folk med familieforpliktelser til bransjen, ifølge Bloomberg Markets.
I et brev sendt til europeiske børser bes det om en åpningstid i London-tid fra ni på morgenen til fire på ettermiddagen. Nå er åpningstiden fra åtte til halv fem.
En talsperson fra London-børsen sier til Bloomberg at de vil ta opp forslaget med sine medlemmer og kunder.
den følelsen når man øker posisjonen fordi man liker chartet, men selger posisjonen igjen 3% lavere samme dag, fordi man blir opplyst om at det er q rapport i mårra Må implementere q sjekk før kjøp herfra!
Bare ikke skyld på meg dersom den stiger i morgen!!
Ved q-tall så kan kursen gå enten opp, ned eller stå på stedet hvil. Noen ganger må man gamble litt
Det er sant, men tar man q-rapport bettet 100 ganger, så taper man penger i lengden om man sitter for kortsiktig oppgang😜
Haha, jeg vurderte også kjøp men synes ikke det var opplagt å trade for min del. Ville hatt den litt thightere for å spille et brudd, flaks for meg at jeg ikke kjøpte. Q rapport er farlig, spesielt i biotek man ikke har snøring på
Tok en trade idag jeg også. Litt sen inngang, men syns volum var for dårlig ved brudd. Tok seg opp dagen etterpå (igår), så siden jeg var 100% cash så tenkte jeg skitt au og krysser fingra.
Boksene til høyre for kurs er exit-strategi basert på O’Neil sine prinsipper (CANSLIM sell rules).
Rule #1: Stop-Loss på 7-8%
Rule #2: Selg de fleste aksjer som går til 20-25% fra pivot point
Rule #3a: De fleste aksjer bør holdes minimum 8 uker
Rule #3b: Gi aksjen inntil 13 uker før salg.
Rule #4: Når aksjen stiger til 7%, sett SL til 5%. Deretter Trailing Stop Loss på 11% inntil en sell-regel er trigga.
Inspirasjon til grafisk på chart: https://www.youtube.com/watch?v=PEOjBcn3GKw
Med andre ord, uansett hvor kursen treffer boksen, så blir det salg.
Første gangen jeg prøver noe slikt, så får se hvordan det går