Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Traderhjørnet

Som jeg har nevnt tidligere, dette ga meg en reminder på hvorfor ikke trade biotech, og hvertfall ikke med større posisjoner! Var så nære å bygge en posisjon forrige uke i Moberg Pharma, det som holdt meg igjen var det jeg nevnte; at jeg forventer litt surt marked fremover. Litt drøyt å tenke på at en sånn trade, kunne wipet ut mye hardt opparbeidet kapital. Kommer derfor ikke til å legge ut mine tekniske anbefalinger i denne sektoren utover. Har rett og slett dårlig samvittighet om noen kjøpte på den tekniske anbefalingen av dette selskapet jeg ga forrige uke…

PS, så ikke at det var utbytte, men kraftige fall skjer stadig vekk i denne sektoren uansett.

1 Like

Talkpool, måneds. Håper på breakout før året er over. Koselig volum profil.

Log.

Ikke-log.

2 Likes

jaja, Nano gikk visst rett til 25 :wink:

Snart dekket short i Funcom, ref. innlegg over. Satser også på å få en god del aksjer til long porteføljen.

Q3 rapport datoer i Norge
https://www.paretosec.com/upload/files/Q3%202019%20Reporting%20Norway.pdf

2 Likes

Brent ligger i spennende teknisk leie nå og kan den neste tiden by på store muligheter. Selv satser jeg på nærstående handelsavtale og børser mot nye høyder, og med det brudd opp i brent. Mange gode kandidater blant oljerelatert, men satser selv på Dno, AkerBp, Subc, Bdrill og Zenith Energy ( sistnevnte er kun lottokupong ).

1 Like

Gap lukket i DNO og solgte derfor resten av aksjene. Ny inngang forhåpentligvis litt lavere :slight_smile:

1 Like

Ligger klar for å ta imot Nano rundt 22,8. Skal ha med meg neste oppgang til 26ish :wink:

Ser vi en litt skjev OHS i 30 min chartet i LSG som nærmer seg brudd på halslinjen?

OHS i høyre skulder av den store OHSèn i NHY. Bekrefter vel bare den første teorien :wink:

1 Like

Spennende nivå i Funcom. Aksjen har tatt ut target etter dobbeltopp ( ca. 13,5 ) og satt som ventet også turen videre ned for å, forhåpentligvis, teste gulvet i den stigende trendlinjen. Her ser dere flere støttenivåer, slik at området mellom 12,5-12,8 blir spennende. Her ligger jeg klar om ikke annet :wink: MACD viser en svak forandring i kurve og kan bety slutten på nedturen. Den kortsiktige fallende trendlinjen kommer nok snart under press og da kan vi fort se 14-15kr.

1 Like

I vanlig ordning skal noen alltid riste treet litt før kursen tar en bråvending.

Solgte siste tredjedelen i dag. Q3 ble ikke så godt mottatt :thinking:

1 Like

Norwegian hentet som dere sikkert vet litt penger igår og står nå, finansielt, i en mye bedre situasjon enn for kort tid tilbake. Chartet er uber spennende og her er jeg 99% sikker på brudd på 47ish iløpet av året. Nå skal det vaskes litt emi aksjer, men starter selv kjøp på 41.

1 Like

Vitrolife, daily. Fikk brudd opp av fallende kile i går. I dag printer den 190kr.

1 Like

Hvorfor er dere så aktive på svenske børsen her inne?

Svenske børsen er mye vennligere enn den norske for small og mid cap.

2 Likes

Ok. Har lite erfaring der fra søta bror, så tar deg på ordet :wink:

Begynt så smått å handle litt DNO igjen. Ligger mellom 11,4 og 11,6

Ligger og klar i Nano fra 22,4 til 22,8

Tok BGBINGO på open (18) og ut på 18.80 - tok inn FUN nå på dumpen.
Tror den er oversolgt på kort sikt. Vil gjerne se den close i pluss og få et skikkelig løft i morgen.

Motstanden ligger vel rundt 13.40.

1 Like

Ja, funcom er spennende nå. Men tror dog den skal bittelitt til ned :wink: Avventer 12,8ish.

1 Like