Den som er med på leken må tåle steken
Jeg kom meg ut med en bitteliten gevinst, men denne nedgangen var heftig.
Har benyttet anledningen til å handle noen kvalitetsaksjer jeg vil ha i lang tid.
Nå blir det fullt hus hjemme med ett barnehagebarn, to skolebarn og en kone med hjemmekontor. Så nå legger jeg tradingen litt på hylla for ei stund.
Ser ut som jeg blir med karusellen til i morgen. Total lockdown @nordea nå. host host
Følger på til i morgen
Edit: solgte S&P holder OBX og DAX
Har ikke vært mange ideér her inne siste uken i bear markedet
Legger ved en aksje jeg selv handlet denne uken. Fin tradingrange mellom 13-18 kr. Utbrott noen av sidene avgjør retning selvfølgelig. Handlet på spekulasjoner om at det var en shakeout mellom 11-12 kr. Synes også aksjen er fundamentalt interessant, så horisont på innehavet kan bli noe lengre enn vanlig om den utvikles vel.
Jeg vet ikke om noen her trader forex. Jeg handler av og til EUR/USD og det er spesielt interessant nå når volatiliteten er off the charts, og man sitter med bare cash i aksjeportisen. For de som er interessert, anbefaler jeg denne korte boka med et ledsagende system, som fungerer meget bra for meg:
Forfatteren har laget en egen indikator for å time inngangen i swingtrades. Kan brukes i forskjellige timeframes. Kan kjøpes på kindle, tror det koster en 100lapp eller noe.
Et eksempelchart fra i dag , timeframe 1 time per candle (trendkanalen har jeg tegnet, den kan tenkes bort, det samme gjelder de røde horizontale motstandslinjene fra daily chartet). Indikatoren fungerer slik --> Rød prikk = short etter candelen, grønn prikk = long etter candelen.
Takk for tips! Hvilken megler og software bruker du for forex?
Jeg bruker IC markets (australia) og Metatrader 4. Sistnevnte er kanskje ikke optimalt, fordi den nye (MT5) tilbyr flere timeframes. MT4 hopper fra 4 timer til daily og i roligere perioder (når jeg handler på daily) så kunne det har vært fint med 6, 12 timer etc. Jeg er nå vant til MT4 og appen på mobilen…
Satt short fra 2575 @SP500 (bearx10)
Target ukjent foreløpig, men om den faller mye iløpet av dagen og faller under 2400 på mandag kan det gå fort nedover tror jeg. Ser ikke evt noen høyere oppside enn max 2700 før videre fall, men komfortabel med å sette short nå
Vix opp 11% tyder på greit fall i dag. Mulig circuit breaker i løpet av dagen?
Mark Douglas om sannsynlighetstenking
Sitter fortsatt short og doblet i dag shorten på 2630. Første target rundt 2400
5 fundamentale ting om aksjemarkedet og trading som det kan være verdt å filosofere over når markedet er stengt
Om man klarer å ta konsekvensene av dette inn over seg vil det endre ditt syn på markedet, og også endre deg som trader og kanskje også som menneske
Bruker folk flest Nordnet her? Brukt Nordnet noen år nå men tenkte på å bytte, har sett på Saxo Bank. Kan noen anbefale denne? Evt. Andre?
Think of trading like flipping a coin; over many tosses the outcome is only a 50/50 proposition. But what if I told you I would would win $2 for every head and lose $1 for every tail; what would you want to do with that coin? Flip it as many times as possible… right?
Mark Minervini
Here’s the thing.
If you want to be fit, you have to start working out.
And you’re not going to build muscles, lose weight, and show a six-pack on your first day.
But if you work out consistently, your body will transform. Slowly but surely.
It’s the same with trading —to see results, your efforts must be strategic, consistent, and sufficient.
There’s no other way.
Følger du Chris - @stoffengg på Twitter ? Ser at du stadig legger ut hans ideer.
Jeg og Chris arbeider sammen med et par andre Vil du følge de andre kan du sjekke ut @tradewithmrp , @TapeReaderJoe , @Bodd89 og @Stockfortune_
… og P.S, chris fikk Corline fra meg