Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Tradingview mener jeg er proff lol

Fikk beskjed i appen i dag at jeg må abonnere ultimate (25k/ år) hvis jeg skal fortsette, trolig fordi navnet mitt dykker opp i SEC sin database. Det er fat chance. Har noen her vært i samme situasjon og løst det, eller kan anbefale alternativer? Jeg er avhengig av mobiløsning og mulighet til testing av egne strategies. Deepvue?

weird flex - hvorfor dukker det opp i SEC sin database…

Usikker hva du vil frem til, men du har sikkert brukt appen over tid så da vil de ha deg over på en plan de tjener gode penger på.

Om du trodde det bare var å handle amerikanske aksjer med eget holding/AS, så må du tro om igjen :sweat_smile: Vurderte det på et tidspunkt, og bare nope.jpg når jeg kastet et blikk på skjemaene som skulle fylles ut.

1 Like

Hei igjen. For å gjøre dette mere klart så har jeg vært TV kunde i mange år. For flere år siden byttet jeg til handel via AS og i denne forbindelse måtte det og etableres en Legal Entity Identifier (LEI) som er registrert i USA. Jeg tror tradingview har tilgang til disse data på noe måte, og allerede for noen år siden kontaktet meg basert på SEC data og spurte om jeg var en prof institusjon. Denne gangen gikk jeg bare over til å betale abo via privaten igjen. Men nå er kontoen låst inntil jeg kjøpe ultimate eller hva det nå er. Nå jeg ser gjennom kriteriene de lister nu er det åpenbart at alle som har investeringsselskap osv ansees som prof investor hos dem. Jeg kan prøve å forklare saken, men tviler at de bryr seg. Spørs er altså igjen hvilke alternativer man har? Jeg har videre egne strategi i TV med backtest som oppdateres osv så dette er litt krise. Jeg er dog samtidig ikke villig å bli scammed til betydelig dyrere abonnement.

Hva med å bruke noen i familien eller venner? Er det ein mulighet for deg? Litt mye styr ja men kan funke

1 Like

Jo har vurdert det litt, men de ser jo at jeg logger på via samme device , og så er pine script koden på indicator osv kanskje og avslørende.

Det som er litt merkelig i mellomtiden er at meldingen rett og slett har forsvunnet. Den kom opp i Mobile appen når jeg skulle velge charts. Min subscription er ikke blitt endret og jeg har ikke mottatt annen kommunikasjon fra dem.

Men i samme seanse: hva bruker dere andre her? Jeg hadde infront tidligere men TV var betydelig bedre spesielt mtp den mobile løsningen, bruk på nettbrett osv… ser det er andre ting der ute som ProRealTime etc. erfaringer?

gjør hva sulzrox sier, hvis du ikke klarer å løse dette med dialog. Er du premium kunde så har du grei support der. (var iallefall sånn i det herrens år 2020 eller er omkring når TV var i en mer flyktig tilstand av “rivende” utvikling)

Jeg tror du kan stole på at “they dont give a shit” hva likheter det er i bruk av deviceID, ip adresser, cookies osv så lenge du formelt ikke er tilknyttet et selskap og faller inn under det byråkratiet.

Nå prater jeg ut av arslet, men: Infront er et mye større og kompleks “livsform” enn hva tradingview forsøker å være. Derfor, slik du vinkler det så tror jeg ikke du finner noe som er bedre enn TV på polert brukergrensesnitt. Det jeg har sett på som kan være brukandes har være kompliserte saker med høy fee og stort sett rettet mot special needs av typen med automatisert handel, avanserte screenere osv. Og mye av det andre er enten et rottereir av CFD tjenester eller skins på et tradingview API.

1 Like

Tingen er, TW tar det de kan i betaling.

Det er litt som Cloudflare. Du starter på en rimelig plan, plutselig passerer du en usynlig grense og du må over på voksen plan. som koster MYE MYE mer.

Er ikke noe å gjøre med det.

1 Like

Takker for alle svar. Jeg venter litt hva som skjer nå ettersom det virker som om den varslen har bare forduftet i intet. Så får evt noen andre i husholdet registrere et konto…

1 Like