Jeg ser Ubisoft “varmer opp” til release av AC Valhalla og kjører rabatt på de gamle spillene på steam. Ligger som #5,#6,#11,#20,#35 og #43 nå.
Ser ganske heftig ut.
Lurer forresten på hvor mange $ Ubisoft har fått av Epic. Er jo ikke akkurat småspill som må vente et år før de kommer på steam.
Er noen av storspillene nå i høst på et års lockdown? Det hadde jeg ikke fått med meg.
Ser ut som om alle de som kommer de neste månedene er det. Eneste jeg har funnet som kommer på steam er AGOS - A Game Of Space som har launch i dag. Regner med at mange fremdeles dropper EGS så kanskje de vil se en boost på salg gjennom uplay ?
Launch: October 29, 2020 - Xbox One, PlayStation 4, Stadia, Amazon Luna, PC (via Ubisoft Connect and Epic Games Store) Next-gen Launch: November 10, 2020 - Xbox Series X | S / November 12, 2020 - PlayStation 5 (Digital copies) / November 24 – PlayStation 5 (Physical copies)
" Launch: November 10, 2020 - Xbox Series X | S, Xbox One, PlayStation 4, Stadia, Amazon Luna, PC (via Ubisoft Connect and Epic Games Store) / November 12 - PlayStation 5"
Launch: December 3, 2020 / Platforms: Xbox Series X | S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Switch, Stadia, Amazon Luna, PC (via Epic Games Store and Ubisoft Connect)
Launch: February 18, 2021 - Xbox Series X | S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Stadia, Amazon Luna, PC (via Ubisoft Connect and Epic Games Store)
Launch: February 25, 2021 - Platforms: Xbox Series X | S, Xbox One, PlayStation 5, PlayStation 4, Stadia, PC (via Ubisoft Connect and Epic Games Store)
Prince of Persia: The Sands of Time Remake is available on:
PC (Epic, Uplay) / Xbox One / Playstation 4
EDIT: Er vel heller ikke negativt for Ubisoft at Cyberpunk er utsatt igjen til 10.des
Flere av titlene kommer aldri på steam. Anno 1800 er nå ferdig med seasonpass 2! . og enda ikke på steam.
Når de velger en 21dager utsettelse rett før launch tyder det på kjipe issues. Tror Cyberpunk blir Tidenes pre order og launch skuffelse ( Et år etter launch er nok alt glemt, men blir nok mye syting).
Finnes det noe spor av Epic dealen i regnskapet?
Tvilsomt. For digital bros var vi heldige å fikk et innblikk fordi:
- de hadde aldri gitt ut noe på EGS.
- Regnskapsreglene lot for bokføring av hele inntekten i en periode, ikke periodisert utover avtalens løpetid.
- De hadde en egen note som spesifiserte storefront split (denne er fjernet fra påfølgende rapporter)
Det jeg mistenkte, tror også Ubi kjører den modellen Funcom kjørte, hvor inntekter ( om det er salg av spill eller 1gangsum for dealer) periodiseres såpass ut at de er umulige å finne igjen.
Da er Legions embargoen løftet. Ser ganske greit ut.
Trist men dessverre forventet.
Gleder meg til AC Valhalla, men Gleder meg VIRKELIG til Far Cry 6!
Jaja, som Nanoaksjonær siden januar 2017, så har jeg lært meg å smøre meg med gromme lag tålmodighet
Da begynner reviewsene for Valhalla å komme. Ser ganske greit ut dette.
Er ikke ulikt Ubisoft å lansere litt ruskete, men så slipe til veldig gode spill, så dette har jeg god tro på kommer til å selge bra, og lenge.
https://ml-eu.globenewswire.com/Resource/Download/085beee5-50b6-440d-8bcc-d6aa70e17e2c
The number of active players on launch day for Assassin’s Creed Valhalla doubled that of Assassin’s Creed Odyssey, a trend that is expected to continue as sales of the new generation of consoles increase.
Odyssey har 9M spiller på PS4 og 5,2M på xbox pr idag.
Er vel på grensen til OK ?
Er det foresten noen her som har spilt det ? Vurderer å kjøpe det selv om jeg regner med Shadowlands kommer til å være fokus resten av året.
Jeg har spilt litt Valhalla ja.
om det var det du tenkte på?
Fikk meg ubisoft+.
150kr måneden. Kan spille ca alle titlene dems med alle DLCer. Meget nice.