Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #1: Hvordan takler du de mentale utfordringene rundt aksjehandel?

Har vært så lenge i markedet og opplevd opp-og nedturer at det stresses ikke lenger. Er dessuten gjeldfri og økonomisk uavhengig, så det å være i markedet er mest motivert av å følge med på det makro-og mikroøkonomiske, samt konkurrere med indeksene og kunne riste på hodet av de håpløse verdianslagene enkelte “eksperter” bringer til torgs.
Trodde faktisk Finanstilsynet var mer seriøst enn å være “sandpåstrøer” når meglerhusene lurer folk.

4 Likes

Det er alltid svingninger i markedet kurser som går opp og ned det får vi leve med. Bruker å ha en post hvor jeg går inn og ut hver dag eller prøver. Går det ikke den ene dagen så går det kanskje den neste elller … Sitter med kun aksjer som betaler kvartalsvise utbytter og lever godt med det. Har vært flink med FLNG inntil kursen passerte 300. Solgte en post på 281 som jeg mente var bra mtp kurs. Leste så at den passerte 32 USD i statene og la inn kjøpsordre på 301 følgende dag. Kurs i dag 242. Får leve med det. Man skal ikke gråte over spilt melk. Fortjeneste man gikk glipp av er borte. Nå venter jeg bare på at min posisjon i MPCC skal ta av for her kommer det gode utbytter fremover de neste 3 årene.

2 Likes