Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

Jeg ble like gjerne med helt hit jeg :ok_hand::man_facepalming:

Edit: men jeg ser jo på det som en slags hedge.

AOW er min dårligste investering. Aker generelt har ikke vært det helt store det siste 1,5 året. Hva driver dem med? er det bare ASKO som jobber og har stor ordrebok? Jeg solgte AOW med bra tap og følte at det var rett da jeg har en del annet som jeg har tjent en del på.

Sa ifra da AOW kom. De gjør en ting selv, de søker på anbud. Så leier de inn AKSO til å gjøre arbeidet.
Så får de betalt når alt er levert og klart. Businessmodellen er enkel. Hent penger i markedet jevnlig til å gjennomføre prosjekter via AKSO, og gi god lønn til de få ansatte, og så cash ut når betalingen kommer 5-10 år etter at de har vunnet anbudene. Hadde man tro på AOW var det AKSO man burde eie, ikke AOW.
Sa det samme da, ikke etterpåklokskap denne gangen heldigvis. :stuck_out_tongue: Eide AKSO en god stund av den grunn, men effekten kom så sent at jeg allerede var ute igjen av AKSO pga. komplikasjoner med leie av utenlandsk arbeidskraft under pandemien dessverre.

Forøvrig har jeg ikke en god track record nå selv, pga. ELOP nå, som har gruset aksjekursen med dårlige valg fra styret dessverre. -50% her.

1 Like

hei,
har jo hatt flere dårlige opp igjennom årene​:blush: - men den dårligste i min nåværende portefølje er uten tvil kalera…som jeg har investert ca 100k i :weary: med markedsverdi ca 2500,-

1 Like

Tapet kan føres som fremtidig underskudd. Har selv gjort dette, og fikk tilbake på skatten flere år etterpå. Beklager dersom det gjør det hele enda surere…

PCIB når kursen var rundt 55,- og “alle” trodde det skulle bli avtale med AZ.

3 Likes

PCIB, ca 90%+ tap. Enda ikke solgt, men anser det som tapt. Livet går videre!

4 Likes

Her er du ikke alene,og her har jeg idag endelig gjordt en enorm omstrukturering av portefølgen min da vektingen i portefølgen er nå satt till 90% sikre aksjer(aksjeselskaper med god inntjening og årelang forretningsmodell) og har nå kun ca 10% “oppstartsselskaper”(selskaper som har få eller lite driftsfortjeneste å vise til med en eksistens på kun noen måneder).

Bio/farmasiselkaper holder er smart å rett og slett å holde seg unna…det,i tillegg til disse “fantastiske” mulighetene som ved det vi ser med Flyr aksjen…da er man på god vei til å skape verdier :wink:

5 Likes