Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

Jeg investerte noen hundre K i januar 2017,som helt grønn “investor”
Skulle selvfølgelig gruse alle dere og bli mangemillionær på noen uker.
( heldigvis forbarmet Noc seg over meg og ga noen råd-dvs jeg gikk ikke konkurs umiddelbart :stuck_out_tongue_winking_eye: )
Hadde jeg investert 500K i bitcoin eller etherium i jan-feb 17, hvor mye ville det vært nå? :stuck_out_tongue_winking_eye::money_mouth_face::money_mouth_face:

3 Likes

Kan man godt komme x-kærester i den her kategori?

2 Likes

+1…

Finnes mye dyrkjøpt lærdom i kjærlighetsmarkedet…

2 Likes

Min dårligst investering var å kjøpe Tandberg Data, dagen før de gikk konkurs. 100% tap på under 24timer.
Men det er først i fjor at jeg for første gangen har følt meg skikkelig lurt. Det startet med en plan som jeg fulgte til punkt å prikke, jeg skulle kjøpe aksjer i et selskap som var trygt og ga gode utbytter. Og når Korona slo til og børsene krakket, falt valget på Norsk Hydro. Så jeg kjøpte mer og mer etter hvert som kursen falt. Da jeg var så og si ferdig med å handle og skulle latt aksjene ligge skuffen, så kommer plutselig Sparebank1 med analyse av Norsk Hydro og kursmål på 15kr. Jeg leste analysen fikk nerver, mistet troen på Hydro og solgte meg ut med tap på 4%. Var ikke veldig lenge etterpå at kursen begynte å stige sakte men sikkert og så kom utbytte. Så hadde det ikke vært for SB1 hadde jeg potensielt doblet pengene min og fått betalt ganske greit med utbytte! Og på toppen av alt, med en gang kursen hadde steget litt endret de kursmålet til 30 og så til 40. Men jaja man tar jo sine egne valg og hvem vet kanskje det viser seg at det ar det var det beste som kunne skje!

8 Likes

Uten tvil Kongsberg automotive.

Alng med 20% tap og noe tilsvarende i koa

Thin film, 80k , sitter forsatt og venter på den skal nå nye høyder

3 Likes

Havila Shipping. Tapte 99.8%. Hadde veldig tro på selskapet og “underliggende verdier”. Fant ut etterhvert at man ikke må forelske seg i aksjer.

5 Likes

Utvilsomt REC etter anbefaling av en viss Peter Hermanrud!!

1 Like

Det der har jeg sett flere som har regnet på. Hvis kontantstrømmen er negativ, så må man regne med en tungt utvannende emisjon og de underliggende verdiene er vanligvis veldig vanskelig å selge. Norwegian er et annet eksempel

2 Likes

Satt på et par opsjoner i OBX. Knallgrønt da jeg dro på jobb til New York. Aldri sett rødere tall som da jeg sjekket telefonen ved ankomst Dette var før flere av dere var født;) Note to self: Følg med i markedet. Sitt ikke på korte papirer uten å være hands on.

Lenge siden dette da, har lært mye siden den gang.

3 Likes

IOX i 2014. Hadde vel en 300 000 der, ble til 100 000 etter et par dårlige dager :money_with_wings::money_with_wings:

1 Like

la nå ikke dette bli en ny dårlig investering på lista…

Ja takk! Jeg kjøper gjerne deres dyre gjeld som dere ikke klarer å betjene :crazy_face:

1 Like

Xact OBX BEAR kjøpt første gang i april i fjor har overtatt førsteplassen på lista mi over størst tap i kroner og øre.

1 Like

Beholdt eller tatt tapet?

Tok tapet på våren i år. Så har sluppet å være med ned de siste 15% den har falt.

1 Like

Acta kapitalforvaltning/Agasti med Fred Ingebrigtsen og Alfred Ydstebø i spissen er pr. dd. min dårligste investering

Cannabissektoren :innocent: :innocent: