Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

Seamless da jeg trodde mobilbetaling i butikk skulle ta av gikk konkurs, men har heldigvis tjent igjen og vel så det på “Seamless 2” som er den kjedelige delen som tar seg av alle transaksjoner på kontantkort i Afrika. Det kjedelige er ofte det beste i lengden.

Men det jeg har tapt aller mest på (i tapt fortjeneste) er å selge meg ut av vinnere.

4 Likes

Kan ikke lade være med at tænke på en x-kæreste i den her sammenhæng…

2 Likes

Ferskingen jeg er, så har jeg kjøpt både softox og lifecare på topp i håp om gull og grønne skoger. Om dette vil stå igjen som en dårlig invistering gjenstår å se. Men foreløpig er det blod rødt😳

3 Likes

Det er sjelden lurt å høre på aksjetipsene til «Jallakongen»…

Bra dere har Disclaimer på podcasten deres @Evilfreud

Jallatrades er farlige greier, styrer unna det selv i stor grad. Før helgen solgte jeg en aksje som fundamentalt var bra men som nå er blitt jalla aksje hvor alt handler om høyest mulig kurs.

1 Like

Tekinvestor.no

Økonomisk sett har jeg bedre avkastning på tekinvestor.no enn proff-utgaven av tinder, begge har sørget for god avkastning på hver sin måte. Begge kan føre meg i et langvarig økonomisk uføre.

4 Likes

Hadde 700 000 stk NEL aksjer til snitt på 3,18. Solgte alt for tidlig på 4 tallet🥴. Men var min første aksje handel, så var veldig fersk og urutinert.

2 Likes

Kjøpte softox på topp, tapte veldig mye fort… Men etter alle tips fra feks aksjesladder om å ta tap solgte jeg med tap og ivnesterte i noe nytt som tjente inn nesten hele tapet. Er veldig takknemlig for dette rådet.

5 Likes

AOW-ME Aker Wind Holding var min dårligste investering forrige uke, hittil denne uka en av mine bedre :stuck_out_tongue: Får se hvor dette ender, men håper på grønne tall etterhvert.

Finnes ingen grunn til å bli forelska i aksjer man har tap i. Taper bare penger på det.

Gøy du har tjent inn nesten alt igjen!. Også bra du hører på sladder!:

1 Like

Akso har jo heller ikke vært noe høydare etter utbytte :slight_smile:

Investerte tungt i cciv for typ en måned siden, de slapp nyheten om merger da markedet var stengt og ingen mulighet til å få solgt før det gikk til H. Tapte 50% av investeringen over natta🤣

Jeg tapte vel ca 90% av investeringen i Standard Drilling en dag…:sob:
Heldigvis var det en liten andel, og Noc hadde tipset om Bergenetteller annet, pluss et spillselskap, så jeg gikk i pluss. ( den måneden :rofl::rofl:

3 Likes

Har hatt en del store smeller i blant annet funcom-trades, nano, targo, norwegian osv. osv. Dårligste investering var vel i et selskap som var nære konkurs i mine tidlige dager på børsen. Tradet den i 3 dager med 20%+ per dag, så økte jeg beløp for hver dag siden det gikk så bra. Dag 4 hadde jeg sittet over natten all in og våknet opp til -45%. Husker ikke hva selskapet het lenger, men lærte da tidlig å holde meg unna ting som ser for godt ut til å være sant, og å sjekke at finansene er i behold på forhånd før jeg investerer. Samt å aldri tro jeg har funnet en uslåelig strategi. Hadde jeg klart å unngå de fem-seks største bomkjøpene underveis ville jeg hatt rundt ti ganger så mye i porteføljen nå. Å sitte fra 21-10 i Targo var heller ikke så artig, men det tok laaang tid, så tap per dag var ikke så ille som traden over og tror fortsatt det ikke var et dårlig kjøp i utgangspunktet, men at ting ikke gikk som vi håpet da. :stuck_out_tongue:

3 Likes

Tror alles svar på denne tråden er seg selv…invester i deg selv ved å bruke tid og oppsøke nok informasjon og kunnskap,-og ikke minst innsikt i hva risiko en påtar seg :man_teacher:

(mine referanser: Warren Buffett,Peter Lynch etc.)

2 Likes

Helt enig, seg selv er den dårligste investeringen man kan gjøre. Bedre å slenge alt i krypto og la det stå mens man lever på nudler og kneip. :stuck_out_tongue:

vel,en kan alltids teste ut teoriene sine,så lenge det står intelligente ord bak ide`ene :wink:

Ikke så mange All-in i en konkursaksje historier her. Må kanskje vente til neste bear market før vi får de skikkelig saftige historiene.

kan gi deg en klassisk en,-gikk “All in” i Tandberg Data som ble (nesten) dagligt promotert av Stig Myrseth i 2009 ,med lånte penger…Selskapet tok en gigant emisjon og slo seg konkurs dager etterpå :flushed:

Da gikk det høylytte gloser i stuen,det skal jeg love deg :face_with_symbols_over_mouth: :face_with_symbols_over_mouth:

A Lesson Lived,is a Lesson Learned :man_shrugging: (ref. “Hatebreed” :metal:)

:laughing:

2 Likes