Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

@StjerneBris : Det der kaller jeg ikke tap en gang :stuck_out_tongue: Mitt største tap ( Noreco ) var oppe i 1.1mill på det verste :wink:

10 Likes

Har ikke en oversikt over det dårligste kjøpet, men den dårligste perioden var i fjor høst da jeg hoppet rundt i mye rart som jeg ikke hadde satt meg så godt inn og tok små tap her og der uten noen god strategi. Hadde heldigvis en god vår så hele året ble “OK” (kunne blitt fantastisk). Så langt i år har jeg vært mer konsekvent og handlet case som jeg følger godt. Ligger noen tusenlapper i minus på papiret i noen av posisjonene som Stillfront og Rnb, så får vi se fasit der etterhvert.

5 Likes

Enten er du veldig flink, eller så handler du for veldig små beløp ?

4 Likes

Handler for små beløp i sånne tulleaksjer ja, men sekssifret gevinst i andre. Liker ikke å gamble jeg.

4 Likes

Glem det, den er i null.

3 Likes

Ja men de kan jo gå til himmels !! :wink: Når det gjelder Noreco så gikk jo alt galt for de og de hadde en periode alle feltene sine nede . Det året jeg hadde det store tapet i Noreco hadde jeg også er brukbart tap i NAUR men pga blant annet SB og Nokia klarte jeg å lure meg i pluss alikevel :slight_smile:

5 Likes

DOLP…
Megleranbefaling.
Var med fra 2,50kr til 80 øre…

Så viste det seg etterpå å være riktig å ta de 80 ørene :joy:

7 Likes

DOLP var redningsaksjen min i fjor, tjente sinnsykt bra på den, hoppet heldigvis av i tide

2 Likes

Som langsiktig investor hadde jeg det godt i Avance en liten stund (gikk inn i aksjen januar '15), men har vel 90% tap og ca 30k er borte. Det er ikke det største tapet, men som student svir det litt å tenke på… Håpet en stund at det ville snu, men når hele markedet bestiller båter burde en vel skjønt at det bare kunne gå én vei…

3 Likes

Jøss, skulle ikke tro det, men det er helt sikkert sant.

Hvorfor ikke? :smile:

Det er faktisk helt sant.

1 Like

REC. Fra ca kr 293 til nå. Men vil nevne at jeg som tenåring anbefalte min far å kjøpe Rena Kartong. Megleren anbefalte ham en ekstra børspost, og selskapet gikk konkurs samme uke. Jeg baserte min eminente anbefaling på at aksjen måtte være veldig godt priset, fordi den hadde falt så mye. Brukte ikke akkurat teknisk analyse - ikke at jeg gjør det nå heller, men ser at det er et verktøy som blir brukt og som påvirker kursene.

3 Likes

Så gjennom nå, og aksjer som jeg ikke eier så er det Alltele med -24000 kroner som er den dårligste aksjen for min del, og den åpne Seamless som ligger -41 000 totalt.

Men de aller dårligste investeringene er likevel der jeg har gått ut på stop loss med tap rundt 5000 kr og der jeg ville tjent flere hundre tusen ved å være mer tålmodig og langsiktig.

7 Likes

Min dårligste investering (hittil :joy:) er Standard Drilling, emisjon rett etter kjøp. Kunne ca null om aksjemarkedet da, ble en lærepenge :smiling_imp:

1 Like

En gang for veldig veldig lenge siden kjøpte jeg en tegningsretter uten å vite hva det var. Trodde var var en vanlig aksje og syntes den var så billig. Glemte den bort og pengene forsvant.

6 Likes

Disse ble jo ganske bra til slutt som lå minus sist

1 Like

Det er uten tvil Funcom.
På siste onsdag mai 2016.

2 Likes

Støtter @Alex og @Evilfreud med Clavis. La det navnet aldri bli nevnt igjen :slight_smile:

Har også -50k avkastning i Biotec Pharmacon ila. 3 år. Tok tapet i begynnelsen av året i år.

1 Like

Min første investering (18 år gammel): 5000 i Northland Resources en måned før selskapet stupte 85%… Så aldri noe igjen av de pengene :slight_smile:

1 Like

Denne Funcom posisjonen troner nå listen hvis jeg ser bort fra tidligere gevinster, men det årner seg vel til slutt

4 Likes