Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

I kr eller % ?

Min dårligste investering(så langt) må vel være QEC, hvor jeg per dags dato har et urealisert tap på halve innskuddet jeg foretok meg rundt juletider ifjor.

Det må da seismikk selskapet som hadde oppdrag i Venezuela, og som ikke fikk betalt og gikk konk.

Hele investeringen gikk tapt.

1 Like

I kroner 97 tusen riksdaler i minus nå

4 Likes

Kjøpte Songa Offshore i 2012 på 6 kr fordi de var ekstremt lavt priset sammenlignet med f.eks Seadrill. Var en halv mill i pluss på det meste. Gearet opp aksjen da kursen falt. Så kom det en emisjon, som jeg ble med på. Aksjen ble deretter liggende i skuffen mens oljeprisen gikk fra 115 til 30 dollar… Solgte alt på 37 øre samme dag som det ble varslet ny emisjon på 15 øre. 2,5 mill i tap. Skulle nok satt pengene i Funcom i fjor istedet - eller satt stoploss :joy:

11 Likes

Gikk inn i emisjonen til songa sommeren 2016. Gikk heldigvis ikke i minus, men det gjør noe med en når du fikk aksjer til 0,15 øre. Denne steg til nesten 0,40. Du tenker at dette ser bra ut, men neida. Fikk solgt den posten på 0,23 så satt med en pen gevinst. I senere tid så ser eg på meg selv som en trend trader uten noe interesse for hva selskapene driver med. Kun hva som er hoved område. Dvs verft, telekommunikasjon osv :nerd_face:

3 Likes

Var det da du ble Smaaspareren og ikke Storsparer ? :smirk:

1 Like

Samme følelsen her 75k minus . På Fun.

1 Like

Er fremdeles Standard Drilling, tapte vel ca 75% av investeringen… hentet inn tapet og mer i Funcom heldigvis :smiley:

Velkommen tilbake. Du har vært savnet!

Kjip historie om Songa :confused:

2 Likes

Som det ser ut nu så är det nog Funcom.

Låg all in i Starbreeze men sålde en del för att köpa Funcom då jag tycker det såg riktigt bra ut efter en lyckad CE-release. Kände att bolaget var påväg att göra en bra turn-around precis som Starbreeze gjorde en gång i tiden och potentialen är riktigt god.

Marknaden håller tydligen inte riktigt med mig och jag är nog back närmare 40% totalt på den chansningen. Så kan det gå… :confused:

1 Like

Småpenger @holmes, småpenger.
Jeg er mye mere i minus enn deg😀

2 Likes

Min første dårlige med litt beløp kom faktisk med Funcom hvor jeg akkurat kjøpte ekstra dagen i forveien. Gikk som for de fleste av oss… Solgte de til en krone og kjøpte noe annet før jeg satte de tilbake i FC når det ble moro igjen. :slight_smile:
Nylig hadde jeg en bommert i North(som er et selskap jeg har stor tro på!), kjøpte på nesten ATH for å få med meg det utbytte som selvsagt måtte ha sammenheng med knalltall i årsrapporten(NOT)… kjøpte for 130k, tok tapet på 50k når jeg så at APCL var på vei til å stikke. Tenkte at det var lettere med 100% stigning der enn at North gikk opp igjen 90% på samme tid.
Det viste seg heldigvis å være en ok strategi, de 80k som jeg fikk inn i APCL da har 150% til nå, så tapet er hentet inn igjen :slight_smile: Får ta North igjen ved en senere anledning, utrolig spennende hvordan ledelsen har megahamstret aksjer!

4 Likes

Uha - mange mange hundred tusind på både NEC, EMS og ROCK.

Dumme dumme lærepenge.

Køb kun aktier i selskaber der udbetaler udbytter - så er du sinret din gevinst (i 95% af tilfædene)

2 Likes

Min verste er nok også det svarte hullet der…:blush:

2 Likes

Etter å ha gjort en liten kule på Opera-oppkjøpet og funcom gikk jeg på en smell på 70k i TIL. Hadde jeg drøyt enda lengre med å selge hadde det blitt veldig stygt.

1 Like

realiserte et tap i IMSK torsdag, kjøpte før GF og avstemming om nytt obligasjonslån. Trodde kursen skulle gå andre vegen, 7 tusen i tap. lærepengen å ikke kjøpe en aksje som allerede har gått på forventninger…

3 Likes

Hvilke forventninger? Forventninger til å kunne betale ned lån pga den nye 10årige kontrakten verdt ca 3.3 milliarder? Burde nok ha litt lengre briller på i IMSK, men vi får se

Funcom. Urealisert tap da, originalt snitt på 4.20. Ellers tapte jeg ca 2000kr [to-tusen] når Seabird Exploration droppa 99.99% :joy: Sitter litt tyngre inne i Fun (?!?) nå.

1 Like

Northland Resources og Tanker investments. Har realisert tap på ca 20.000 kr i begge to. Lærte tydeligvis ikke nok av NAUR. Ikke gå inn i bransjer du ikke har peil på i det hele tatt.

3 Likes