Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

Clavis! Booom 90% ned.

Sånn lærte man om oppsider og nedsider i biotech ;D

6 Likes

Lett å skjønne hvor bekymringen for Nano kommer fra da :blush:

1 Like

Det morsomme er at jo Clavis var kommet lengre enn det Nano er, og de hadde tilsvarende eller bedre resultater i den type studier som Nano har :wink:

Ville dog ikke kalt det bekymringer, dvs om jeg er bekymret for noe så er det folk som ikke skjønner risiko i biotek. Men her skal jo alle bli #uglyrich osv :wink:

Når det er sagt så var det en liten post i kroner men stor i % og jeg har vel vært innom iallefall 10 legemiddelforsknings selskaper siden.

Helt feil!

Jeg får vel gjenta hva Jan Alfheim tidligere CBO i Clavis og CEO I NANO (nå CEO i Oncoinvent) uttalte i podcasten radium:

“Nordic Nanovector har resultater i Fase 1 som Clavis bare kunne drømme om. Vi har sett betydelig effekt”

2 Likes

Clavis hadde også betydelig effekt. I tidlige faser. Var fase 3 Clavis feilet.

1 Like

Kritikk ønsker jeg hjertelig velkommen, men hvis det som påstås ikke er sant er det vel bare trolling?

Hvem påstår ting som ikke er sant?

Du påstår at Clavis hadde tilsvarende eller bedre resultater enn Nano, men Jan Alvheim sier det motsatte. Medisinen til Clavis hadde ikke bedre effekt enn det som var på markedet, Nanos Betalutin er, i tidlige faser allerede bedre.
Nå skal jeg ikke påstå at det ikke kan gå galt, men alle resultater og tilbakemeldinger tilsier at de er on track og vel så det foreløpig.

Det gjør jeg. De hadde fase 1 2 og 3. Det var først i fase 3 de feilet. Resultatene til de ulike fasene er offentlig tilgjengelig på nett og den enkelte kan enkelt sjekke opp min påstand. Men man kjører jo ikke videre på en ny fase uten gode resultater.

Det ble over referert til en podcast, som jeg ikke har hørt eller kan bekrefte.

1 Like

Jeg investerte 1 mill i TAN, et solkraft-ETF på Nasdaq for et par år siden. Tapte 60k på 14 dager før jeg solgte det igjen. Har ellers mange andre tap på noen titalls tusen kroner.
Har klart å unngå veldig store tap vha noe jeg kaller manuell stop loss (Egentlig panisk reddhare-fegis-oppførsel).

5 Likes

Anbefaler deg å sjekke ut trailing stoploss. Meget fornuftig sak.

Kjenner til det :slight_smile:
…men vet liksom så mye bedre selv… (not)

3 Likes

@Evilfreud, det du skriver er jo ikke sant. Du sier at Clavis hadde tilsvarende eller bedre resultater i den type studier som NANO har (Fase1).

Clavis hadde IKKE like bra eller bedre resultater i Fase 1. Du sier at den enkelte enkelt kan sjekke ut påstanden din, gi meg en link.

Her har du link til mitt sitat fra en person som nok kan VELDIG mye mere om forskjellene på Clavis og NANO enn deg:

Du besitter åpenbart mye kunnskap om aksjemarkedet generelt, og noen selskaper spesielt. Allikevel grenser dine generelle innlegg om NANO her inne til trolling.

4 Likes

Nå er hele clavela studien offentlig, både fase 1 , 2 og 3. Ikke veldig vanskelig å finne resultatene. For å komme til poenget, det er fult mulig å ha gode resultater i fase 1 og fortsatt gå på en skikkelig smell i fase 3. Selv om jeg tror det er infase 2 de fleste ryker

Kan vi ikke bli enige om at dere er uenige? Denne samtalen har ikke kommet noen vei på flere mnd nå :slight_smile:

2 Likes

Takk :slight_smile:

Det husker jeg godt selv om det er noen år siden,jeg investerte canargo. Aksjen blei hauset opp skyene.Tror jeg tapte 70 % av investeringen på 80K

1 Like

Ja,da var vi i samme båt,Admin. Puttet flere hundre tusen kr i RGT,før de skulle bore ikke mindre enn 5 brønner. Oppsiden skulle bli enorm. Så feil kan man ta. Ble nærmere en million nkr blåst på havet.
En dyrebar lærdom,men det har hjulpet meg i ettertid. :yum:

1 Like

Tenkte jeg skulle bli tankreder og kjøpte meg noen Tanker Investments aksjer i fjor … røk på 70 laken.

Image Systems i 2016-2017. Solgte med tap på 470.000 kr, 2-3 uker seinare stikker aksjen 90% på nyhet etter ett avtal med Tesla. You win you loose.

10 Likes