Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

Kjøpe Evercom(Norsk pc produsent) dagen før konkurs i 2002! :slight_smile:
Min første og dårligest investering :baby:

2 Likes

Følger du fortsatt med på den? Jeg var også innom der en tur (2015), heldigvis ut i pluss

1 Like

Nei :slight_smile: Er kun long ett fåtal aksjer nå. Heldig gris!

1 Like

Sevan Drilling.

God månedslønn borte der altså …

Det var nok også i sin tid IGNIS I senere tid ATTEA og Siem Ofsjor.:slight_smile:

Uff det er det mange av. IGE, RXT,NOR, FUNCOM

1 Like

Det var nok Funcom. Kom meg heldigvis ut i pluss totalt, men for noen søvnløse netter!

2 Likes

Funcom med snitt 4,8 etter lanseringen av ce :stuck_out_tongue: men tradet meg til snitt på 2,6 ish så ikke så ille lenger :slight_smile:

1 Like

APCL, snitt på 4.97 - aksjen står i dag til 1.03 og har dermed ca -80%

Heldigvis en meget liten bingopost jeg har råd til å tape, om ting skulle snu er det bare bonus.

1 Like

Foreløpig er det vel APCL, but it’s not over until the fat lady sings :smile:

2 Likes

APCL her óg. Før det kan jeg trekke frem IGE, CLAVIS og Biotech. Uff, greit å glemme taperne!

4 Likes

Da jeg var ganske ny i gamet brukte jeg litt ulike metoder til å finne “gode kjøp”. Fant ut at eksperter nok burde vite hva de snakket om og fant en nettside som lot meg se aksjer med stort avvik mellom kursmål og aksjekurs. Der fant jeg en amerikansk biotek-aksje. Denne var selvfølgelig priset på forventninger og hadde kursmål noen 100% over aksjekursen. Da det viste seg at forskningsresultatene var ganske dårlig så falt selvfølgelig denne ganske kraftig, jeg tenkte at den selvfølgelig måtte opp igjen så jeg ble sittende. Solgte meg vel ut på rundt -80%. Dette var tidlig i “karrieren” så beløpet var selvfølgelig ikke særlig stort sammenliknet med det jeg ser andre av dere har tapt.

5 Likes

REC var den første aksjen og eneste jeg investerte i. Kjøpte da aksjen var nesten på topp. Hadde lest at man skulle sitte long. Man vet jo hvordan det gikk… Har lært i ettertid at det kan være greit å spre risikoen.

4 Likes

[quote=“Holeano, post:93, topic:1041”]
da aksjen var nesten på topp.
[/Jeg kjøpte også REC på ca topp - tror det var på 293kr. Hadde akkurat kjøpt leilighet og fikk lånt mer enn 100% av boligens verdi, det overskytende gikk inn i aksjer, mest i REC. Dette var okt/nov 2007 så timingen var ikke akkurat perfekt! MEN: boligen har doblet seg i verdi, til tross for finanskriser osv. Hadde tenkt til å beholde REC til skrekk og advarsel men ryddet i porteføljen isteden.

3 Likes

Funcom…

Hadde mange fine trades ila januar, men rotet det vekk utover året med å vente på noe som aldri kom. Bortkastet tid og bortkastede penger. Gikk vel til slutt i minus (ikke mye, men kanskje -20% av portis), noe som er helt ræva. Var dum å gikk all inn - aldri mer.

Diversifisering er et stikkord jeg skal skrive på laptop’en med tusj :sweat_smile:

Når det er sagt, så er jeg fornøyd med 2017, da jeg bestemte meg for å jobbe litt mer aktivt i aksjemarkedet. Noen treff, noen bom, men alt i alt masse opp i år og har slått OSEBX 4x :blush::+1:

10 Likes

Uten tvil Northland Resources.

3 Likes

PGS og NOM

PGS var en av de første aksjene jeg kjøpte da jeg startet med aksjehandel for omtrent et år siden. Kjøpte fordi det ble anbefalt i Dine Penger. Kursen jeg kjøpte på var 29kr! Det er vel omtrent den høyeste kursen aksjen har hatt de to siste årene… Feilen jeg gjorde var å aldri ta tapet. Eier fortsatt aksjene i håp om minske tapet så mye som mulig.

NOM kjøpte jeg fordi jeg virkelig har troen på selskapet og deres nye Engebø prosjekt. Gjorde samme feilen her som med PGS og solgte meg aldri ut tidsnok, selv om kursen var synkende. Hadde til og med en stop loss på 4.12, men da denne ble tatt kjøpte jeg meg inn igjen fordi jeg var sikker på at prisen ville stige. Kostprisen min var på 4.30 og jeg solgte meg ut i dag med pris på 3.40. Et fall på over 20%… Har fortsatt troen på selskapet, så kommer nok jeg kjøper meg inn igjen når det nærmer seg produksjon i Engebø gruvene.

Erfaringene jeg sitter igjen med er å sette enten en mental eller fysisk stop loss og holde seg til denne.

3 Likes

Apcl - Hadde en feit avkastning og så ble jeg med ganske langt ned før jeg solgte :joy::joy:

6 Likes

Virket kjent det… :slight_smile:

3 Likes

Er nok Episurf og Photocure som er mine to dårligste posisjoner i kroner hittil, men har god tro på å gjenvinne litt på begge i 2018.

2 Likes