Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens spørsmål #4: Hva var din dårligste investering?

Kjøpte Interfox Resources AB helt på topp 3 uker før det skulle selges til kina første gang. Etter flere utsettelser og til slutt salgsstopp i en god stund. Så ble det åpnet igjen og kjøpte meg inn med mere lavt i en nyemisjon. Etter en stund og enda større tap så ble det tatt av børs og solgt akjsene automatisk. Tror jeg tok 85% tap.

mine dårligste er APCL, EASYFILL og kanskje PREGO.

Apcl tok jeg et tap på 40-50% prosent.
EasyFill har jeg vel et papir tap på 50%. har ikke realisert det tapet enda. tror de bare får bli liggende til den dagen de er i null eller bedre.
Prego er ikke kommet seg til børs enda, de har snakket om å komme seg på børs de to siste årene. men har ikke hatt kapitalen til det. heldigvis begynner det å skje noe der. men tror ikke det vil skje før om 2-3 år. skulle det bli så at de kommer seg på børs å produktet blir tatt godt i mot av massene blir det til min beste investering. men for øyeblikket er den på listen over dårlige valg av et uerfarent investor hode.

men til tross for dårlige valg i starten har jeg kommet meg gjennom 2017 med pluss på kontoen. har lært sykt mye på kort tid å lærer stadig mer. satser på 2018 vil være hakket bedre. har jo allerede kalkulert inn en sluttsum på 2.3millioner til neste desember :joy: for øyeblikket har jeg kommet meg til 0.2millioner. startet med 20-25tusen i mai (skulle sikkert tatt det i skryte tråden, men følte jeg måtte hive inn noe positivt i tragedien her hehe)

9 Likes

Mange som har fått seg en smell i apcl. Er imponert over at du til tross for tap i apcl og stort urealisert tap i det andre selskapet har 10 doblet pengene på 7 måneder :grinning:Wow. Det er over 1000 % avkastning på resten. Hva har du satset på? Har selv bare holdt på ett år og greit med noen tips.

1 Like

jeg har gjort det bra med funcom, iox, nel, bergen group, qec, ati, pat, bloc one capital inc, stillfront og element. det er mulig det er flere jeg har gjort gode innganger på. det kunne vært så mye mer, men jeg har gått ut litt tidlig noen ganger.
etter blemmene har jeg blitt mer aggressiv på tradingen å gått all in.
har tapt alt for mye penger på den taktikken og, men ser jo at det har blitt bare bedre å bedre.
grunn til at jeg har klart å treffe og på de er at jeg overdriver tiden med å finne informasjon. sover gjerne 2-3 timer i døgnet.
å med at jeg har drevet meg sånn siden jeg startet har jeg i det siste gjort mange feil på grunn av at jeg har rett å slett sovnet foran pc om dagene når jeg skal tjene penger. det viste seg raskt på når jeg begynte med 5-50k challenge. gikk rett ned. men etter noen dager med hvile kom hodet tilbake på det. men nå har jeg blitt hektet på å trade krypto også. der satte jeg inn rundt 1700 for noen dager siden som er doblet seg.

4 Likes

Til nå er det Nano som er i særklasse den eg tapt mest penger på og BWO den store vinneren. juni 2016 til nå.

1 Like

Juni 16 til nå har vel Nano gått fra rundt 25 kr til 88 ish nå, mener du kanskje 2017?

Helt klart HAVI. Tror jeg hadde tap på 99,7%

3 Likes

mine “verstinger” er Prosafe, Funcom og REC, slik det ser ut nå

1 Like

Mine er Pcib og Targovax på delt 1 plass.
Skulle "gjøre noe lurt " i de 2, men jeg lurte bare meg selv :rofl:

1 Like

PCIB emisjonen var ikke en innertier, å sitte fullastet i Funcom med snitt ca 17 kroner i bear marked er heller ikke spesielt gunstig for tiden…

1 Like

Lyst å si Funcom, men det kan raskt endre seg til det bedre :grin:

1 Like

I bunn og grunn er min dårligste investering dette forumet.

Hadde aldri kjøpt og tapt alt i Parsec Frontiers hvis jeg ikke var insider her :rofl:
Ellers er jeg meget godt i minus i alt av krypto, da jeg aldri solgte meg ut.

Har heller aldri solgt en Funcom akjsje, kun akkumulert.
Pr idag ser det ikke akkurat ut som det smarteste valget :slight_smile:

12 Likes

På tide å snu alt på hodet (være anti Gamer1, som George Costanza)

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3D1Y_6fZGSOQI&ved=2ahUKEwij_c_Jo7vfAhXHKiwKHd-JC84QwqsBMAB6BAgKEAU&usg=AOvVaw35gCQp_ceXRvy4GuaXLrcS

2 Likes

I 2019 blir det andre boller :wink:

Edit: Litt kjedelig å være en av 5 prosentene:

image

9 Likes

Blir ganske trist om man hadde hatt mer penger dersom man aldri tok dem ut av banken… :cry:

Min dårligste var en av mine første.
Gikk konk en uke etter at jeg kjøpte
:joy:

4 Likes

Har heldigvis nok penger i banken og kun satset det jeg kan tape. Sover godt om natten på grunn av det :slight_smile:

1 Like

Satt på DOF siden 2017. Solgte meg ned på 4.10 og 3,9. Tok et mindre tap på ca 30%.
Satt på KOA og FUNCOM hele 2018. Solgte hele FUNCOM med 50% tap og 15% tap på KOA.

1 Like

SBX -40%, Funcom -22%, Funfair(krypto) -91%, Targo -34%, Nano -20%. Mye morro :slight_smile: Er totaltsett i + med ca 60% på 3 år, men det har vært mange bitre nedturer og noen fine oppturer. Alle utenom SBX og Funfair over er jeg i + i totalt sett.

6 Likes

Kjøpte Sevan Marine i 2011 og fulgte hele veien ned. Solgte til slutt i 2015 for å realisere tapet. Fikk 2% tilbake, for en gangs skyld var det kjekt å skrive selvangivelse. Heldigvis var ikke dette min eneste investering, investerer aldri mer enn jeg har råd å tape. :joy:

1 Like