Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens Spørsmål: Hva er din beste aksje i 2016? Hvilken aksje blir årets aksje 2017!?

Beste for meg har uten tvil vært NANO med sine 64% (var oppe i eller over 100% før fallet denne måneden).

Neste år tror jeg NANO gjør det like bra + holder en liten knapp på PCIB og FUNCOM.

Alle tre er som vi alle vet high risk og derav også high reward om de lykkes :slight_smile:

Thin har definitivt vært den aksjen jeg har tjent mest på. Etter jeg var med til topps på 5,8 og nedturen som kom like etter har aksjen vært meget fin.

Q3 Thin blir spennende

Axa er jeg også veldig fornøyd med og gjerne et “sikrere” kort hvis man kan si det i aksjemarkedet…

Utover det så kommer jeg å bevege meg mot hvitfisk markedet over nyttår, hvilket selskap vet jeg ikke enda, men jule lektyre må man ha.

1 Like

Hvorfor hvitfisk?

vært et bra år.nano,pdx,gomx,pcib,funcom for å nevne de beste målt i prosentvis avkastning.
satser på funcom,pcib,nano,sf,pho,star til neste år.

hvis jeg bare skulle velge en blir det nok pcib med størst potensiale til neste år.funcom gav mest urealisert gevinst i 2016 pga mitt store volum der.

3 Likes

Er fint priset og er forholdsvis stille rundt det markedet sammenlignet med laks. Folk må ha mat.

2 Likes

Hvilken aksje blir årets aksje 2017?

Hmmmm tror

TRVX
IDEX
BIOTEC
ATORX…(Sverige )

Hvorfor?

1 Like

Interessant lesning!
Noen aksjer av de nevnte eller andre som har utmerker seg positivt siden de ble nevnt i desember?

Funcom 179%
PCIB 92%
Targovax 87%

Snitt alle forslag 20.65% mot osebx 1.80%

9 Likes

Heheh, herlig @holmes !
Jeg formulerte meg dårlig, beklager. Jeg tenkte på børsmeldinger og forventninger tilknyttet kommende år. Fra dags dato.

OK, vil si Natto har levert bra :wink:

1 Like

Burde dannes et tekinvestor fond, tallene gruser de fleste fond jeg har sett. I tillegg er forvaltningsavgiften - 100kr pr mnd pr forvalter. Hegnar: Tulle fondet tjener milliarder på tulleaksjer. @pdx her er det bare å hive seg rundt :wink:

9 Likes

Vår sjangse er jeg overbevist om ligger i underanalyserte, litt mindre selskaper. Det er også der risikoen er størst både på opp- og ned-siden. Min nisje er biotech- og spill-aksjer.

2 Likes

Funcom , bxpl, Axa! Tror eg gjør det skarpt i år :+1::joy:

1 Like

Beveren ja, var vel nylig en rettet emisjon der? 600 000 000 nye aksjer a 0,5kr.

Blir ett penny stock bet! :+1: Spennende for hva som kan komme! Er bare en jeg holder ett lite øye på! :+1:
Og ikke minst Trvx ! Kan bli meget interresant i år!

100 kr mnd for å være med i et fond? Koster vel 2-300 i året for fond vanligvis, hvorfor skal folk betale 4-5 ganger mer?

@Oilimp Der mistet du meg, hva mener du? -100 kr står det. (den mnd avgiften for å være innsider her)

Sikkert misforstått hverandre da.

Kan ikke se å ha misforstått noe, cheer up it’s saturday :smiley: :wink: