Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ukens Spørsmål: Hva er din beste aksje i 2016? Hvilken aksje blir årets aksje 2017!?

E helt cheerd up her, ingen problem :sunglasses::+1:

Må si at thinfilm electronics har vært min go to aksje i 2016, solgte meg ut for plassere i Axa og Fun , Thin har sunket i kurs siden ca nyår og jeg tror kursen økes betraktelig i forhold til dagens kurs. Prøve å komme meg inn før Q3.

Beste aksje i 2016, var to oljeknøtter med over dobling på begge, det er Iox og Qec.
Funcom har hitili blitt heftig bra, men eg tror Qec kan bli en hit også i 2017

2 Likes

@Kronn jer er også inne i Qec, har troa der. Er i Iox også, hva tror du om den? Lovende boreprogram der framover :laughing::+1:

Tror Prosafe kan bli spennende fremover. Det er en aksje jeg har i kikkerten for øyeblikket.

2016: Nano :trophy:
2017: Nano :trophy:

2 Likes

Iox er lovende, da spesielt lla-47.
Er ett selskap eg kjenner godt over flere år, håper dei nå lykkes, det har vert mye motgang.
Er kun småtrading der fra min side nå, hadde tidligere stor posisjon, og var en periode inne blandt topp 20, vel og merke i god tid før den store oppgangen før jul :wink:
Litt risiko med altair, men alt i alt en formidabel
Oppside

Edit : mente self med cor6 og ikke altair, gikk litt fort

3 Likes

Inne med 8000 aksjer der selv, handler ikke så stort enda. Var oppe i nesten 400K i Funcom en stund nå i feb da, ble litt penger der.

Alle har vært bra hittill i år. Funcom.North og Tagovax. Så gikk jeg også inn i Standard Drilling i dag, så der får vi se.

Ser spørsmålet relaterer til 2016 også, i desember 2015 kjøpte jeg 50/50 i GIG og Funcom og mer en doblet før salg over ny året.

Av de fire aksjer jeg besitter nå så tror jeg at Targovax kan bli en av børsens vinnere i 2017 forutsatt at de gode nyhetene fortsetter. Har forsåvidt vært bra allerede, med en dobling hittil. Standard Drilling kan også gjøre det bra når en ser på potensialet og flåten de nå besitter, antar at denne re prises når kontrakter foreligger.

1 Like

Funcom var min beste aksje i 2016. Jeg var heldig da jeg kun var inne med 25k da emisjonen kom. Slik det ser ut nå så blir den nok det også i år. Tok gevinst da melding om salg av 320k ble meldt. Solgte ut mine 400k til snittkurs 5,56. Angret litt først, men har jo vist seg i ettertid at det var lurt. Tror det kan gå lenge til jeg er like heldig med timingen om det noen gang skjer.Er inne igjen med 200k til snittkurs 4,28.

3 Likes

Funcom ga meg e “papirtap” på 100k pluss pluss, men gikk godt i pluss i den likevel. Siden dette er mitt første år innen aksjer, er det FC som er den beste hittil. :smile::+1:
Edit: Glemte jo årets: Satser på Bergen, iox, North, qec, sdsd og Funcom. For der er jeg inne nå bortsett fra fun, må selge noe annet før jeg kjøper meg inn igjen :smiley:

1 Like

'16: Funcom, Stillfront, Hugo og PCIB. Første kjøp i sistnevnte på mellom 4-5 kr. Sitter fortsatt.
'17: Stillfront, Starbreeze og PCIB.

1 Like

16: NANO
17: NANO, Episurf og Funcom

1 Like

16: Funcom, FAR, OTS
17: Hugo, NAS, Twitter, KOMP

2 Likes

Dere som er i hugo har seriøst balls of steel

3 Likes

Liker aksjer med bra potensiale. På dette nivået synes jeg risk faktisk er ganske lav i forhold til potensialet for kursen som er såpass nyhetsdrevet. De har ganske bra med cash for 2017 og vi venter mye nyheter og spill. For meg virker det som en god inngang. Litt som å kjøpe Funcom i en dødperiode.

1 Like

Bergen Group blir nok min Årets aksje :slight_smile:
Edit: solgte med god fortjeneste, nå er det all in i Nano. Hvor mye i % jeg vil tjene på den i år, og neste år, er ikke godt å si, men det blir mye! :+1::laughing::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

2 Likes

Holder en knapp på UMS i 2017, tror denne kommer til å bli stor når kontrakter kommer på bordet.

1 Like

Jeg likte presentasjonen til UMS på Nordnet Live. Virker som det kan ha stort potensiale.