@Evilfreud Du kommer med en del påstander som jeg ikke kan se har rot i virkeligheten. Kanskje du kan underbygge de litt?
Spørsmålet er om noen er villige til å betale den ekstra kosten og ekstra ventiden for å ha en løsning uten mellommann.
- Ekstra kost ved bruk av kryptovaluta.
Hvor har du det ifra? Majoriteten av kryptovaluta har en overføringskostnad som er en brøkdel av en bankoverføring. Dette gjelder særskilt ved internasjonale transaksjoner.
- Ekstra ventetid ved bruk av kryptovaluta.
Igjen, hvor har du det ifra? Majoriteten av kryptovaluta har en overføringshastighet som er en brøkdel av en bankoverføring. Dette gjelder særskilt ved internasjonale transaksjoner.
Det er vel å snu det fullstendig på hodet? En mellommann skal ha betaling for jopbben sin. Ved å kutte ham ut, har man fjernet en kostnad. Hvordan det skal resultere i økt kostnad bør du kanskje argumentere for?
Det hadde vært interessant å høre din definisjon av “slå an”. Hvor fort må en revolusjonerende teknologi som tvinger folk til å betrakte noe så grunnleggende som penger med nye øyne bli adoptert for at du vil konkludere med at det slår an? Faktum er at det de siste årene har vært en eksplosiv økning i ressurser som brukes på denne nye teknologien både i form av penger, arbeid, og forskning fra seriøse aktører. Jeg vet ikke hvordan du tolker det, men personlig ser jeg det som et tegn på at kryptovaluta slår an.
Kan du utdype hvordan kryptovaluta er dårligere enn dagens løsninger?
Belegg for den påstanden?