Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

AT UV1 blir en universell, profylaktisk kreftvaksine er kanskje ikke 100% utelukket, men det er veldig nærme…

1 Like

Er det noen som ønsker å kommentere denne?
Jeg fikk ikke til en skikkelig link

Ja , hvorledes skal vi forstå denne artikkelen da?

Mener å ha sett slike artikler tidligere men årene går og lite skjer.
Får inderlig håpe på pasientenes vegne at dette fører frem.

Som investor så stiller jeg meg følgende spørsmål:

Skal denne nye tilnærmingen gjøre all medisin og behandling innen området overflødig og kan kastes på bosset?
Når en leser artikkelen så får en inntrykk av at den er litt spekulativ.
En får følelsen av at dette nye skal overta alt innen kreft men der er intet sted (som jeg klarer å se ) noe data/tallmateriale på effekt.

Altså , et nytt verktøy i verktøykassa men vi må vel kanskje fortsatt beholde virus , kjemo , immunterapi , crispr , mRNA laser , osv , osv for å behandle kreften , ikke?

Ligger vel uansett langt frem i tid.
Er ikke engang prøvd i mennesker enda fikk jeg et hint om , hehe.

Ultimovacs sin vaksine er jo også universell ved at den skal virke på de fleste krefttyper.

1 Like

Artikkelen blir selvsagt litt populærvitenskapelig, men slike funn som denne spesialiserte “tumor-jegeren” vil strengt tatt komme selskaper som ultimo og trvx til gode siden det gjør dem i stand til å målstyre vaksinen til de rette immuncellene.
Som et eks brukes cytokinet gm-csf ofte sammen med peptidvaksine. Gm-csf tiltrekker immunceller til der vaksinen administreres. Hva om gm-csf kun fungerer greit nok (siden mange typer immunceller tiltrekkes), men at det finnes alternative cytokiner som kun tiltrekker seg den nye T-cellen i artikkelen? Hva om dette er nok til å øke effekt av eks ultimo sin vaksine?
Point is: immunterapi vil kun bli bedre når vi forstår immunforsvaret bedre. Slike funn (hvis korrekt) er utelukkende positivt.

4 Likes

Takk for alle gode kommentarer til Cardiff-artikkelen. Det er flott at forskningen bærer frukter og at man kanskje ser en løsning på kreftgåten langt der framme i horisonten Som investor er jeg nå enda mer styrket i troen på at Ultimovacs vil bli en skinnende stjerne om ikke alt for lang tid.

1 Like

Når kommer disse triggerene som skulle komme fram mot 7/2.
Noen som vet?

Mest sannsynlig denne eller neste uke :grin:

Listen to Episode 108 fra DNB Helsekonferanse: Ultimovacs by Radium on #SoundCloud
https://soundcloud.com/user-972208711/episode-108

Fra 20:24

Jeg kjenner til noe av dette og gleder meg VELDIG
Til å offentliggjøre dette.

Jeg gleder meg også til dette. Feb 7.

Hvor har dere fått 7 feb fra?

Ikke sikker på 7 feb jeg heller men kvartalsrapporten er som følger:
14.02.2020 - Quarterly Report - Q4

Samme podcast. Ca rundt 12 min.

Oslo (TDN Direkt): Ultimovacs vil presentere sine langsiktige resultater fra en klinisk studie med UV1 i malignt melanom i en poster-sesjon på 2020 ASCO-SITC Clinical Immuno-Oncology Symposium, ifølge en melding onsdag.

Konferansen vil bli avholdt i Orlando, Florida, i USA den 6-8. februar 2020, og posteren vil bli presentert den 7. februar, opplyses det.


Er disse nye dataene gode, så er det veldig “encouraging”, som CEOer i norske biotek så gjerne “understater” :wink:

4 Likes

Er det 3årsdata?

er vel 4

1 Like

Er vel 5 (3 år ved data cut-off dec. 2017 )

fc83e36acc1fcf3efeda4d2051d00400dfdfec77_2_690x376

5års data kommer H2 2020 / H1 2021

2 Likes

Jaggu

1 Like

Stille paa traaden mens vi venter paa den 7. Har öket beholdningen i dag for at CEO ikke skal väre den eneste som har grunn til aa glede seg.

2 Likes