Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Nordic Nanovector rapporterer også fremdrift på sin hovedstudie. :slightly_smiling_face:

Jeg tror også at markedsreaksjonen vil tvinge seg frem etterhvert som året skrider frem. De skal jo være ferdig rekruttert i år, og for å greie det må de ha noe å vise allerede nå.

Skissen for 2021 begynner å se rimelig eksplosiv ut

• God innrulleringstakt vises på 4Q20
  • Enda bedre takt vises frem på 1Q21
  • Oppdaterte data på melanoma med Keytruda i juni
  • ~3/4 av veien innrullert ved 2Q i august
  • Oppdaterte 1 og 2årsdata for Melanoma og Keytruda i september
  • Safetydata på TET i Q4, launch av profylaktisk program (UV2)
  • INITIUM ferdig innrullert i Q4

… Og alt mulig annet innimellom.

Ser bra ut, ja? Som sagt, minst 100% yoy i 2021 også dersom de fortsetter å levere

@Smacks kvartalspresentasjone er som regel ikke forbundet med noe annet enn oppdatering på studiene. Bull og bear scenario kan jo tenkes ut i fra rekrutteringstakten i INITIUM. Har de kun fått inn 10 pasienter så vil jeg si det er skuffende, f.eks. Og, de har sagt at de kommer til å gå gjennom patentsituasjonen for UV1 på denne kvartalspresentasjonen. Det vil bli lærerikt, om ikke direkte kursdrivende.

3 Likes

Trodde det var noe nytt i det fundamentale når jeg så antallet innlegg…

Mange innlegg her som kan modereres over i småpraten @Savepig

2 Likes

Og minst én som kan slettes, ser jeg :grin:

FPD i TENDU/TET skjer vel også i Q1.

Et annet moment er at man fortsatt, etter både FOCUS og DOVACC, ikke har fått oppdaterte analyser / kommentarer fra meglerhusene. Jeg trodde de ville komme umiddelbart, men den gang ei.

Når de kommer vites ei, men at kursmålene vil være langt nord for tresifret er gitt. Nå har man 500+ N totalt etter to, store nye randomiserte f2 studier (som på ingen måte er tatt høyde for i dekningen).

Edit:

Herunder har man problemstillingen (i mangel av bedre begreper) som er tilnærmingen indikasjon-til-indikasjon for UV1. Men dette er en diskusjon som kanskje hører hjemme andre steder.

LOA-vurderinger også.

Oslo, 10 February 2021: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”, ticker ULTI), a
pharmaceutical company developing novel immunotherapies against cancer, invites
to a webcast presentation of its fourth quarter 2020 results on Wednesday 17
February 2021.

The presentation can be followed as a live webcast (access through link
https://channel.royalcast.com/hegnarmedia/#!/hegnarmedia/20210217_7) at 09:00
CET on Wednesday 17 November 2021. The webcast presentation will be available on
our website, and it will be possible to post questions during the presentation
through the webcast.

The report and presentation will be available on the company website from 08:00
CET the same day.

For further information, please visit www.ultimovacs.com or contact:

Carlos de Sousa, CEO
Email: carlos.desousa@ultimovacs.com
Phone: +47 908 92507

Hans Vassgård Eid, CFO
Email: hans.eid@ultimovacs.com
Phone: +47 482 48632

Oslo Universitetssykehus la også ut informasjonen om TENDU nå i februar.

Så også at clincaltrials oppdaterte informasjon om TENDU på tirsdag, hvor eneste forandring er at de legger til “Estimated Study Date: 15. Februar 2021”
Mulig de har en pasient som fikk Boostrix denne uka og iløpet av neste uke vil få første dose?

Dette er dog bare mine spekulasjoner, men hadde vært en hyggelig beskjed før Q4 på onsdag

10 Likes

Tipper du er rimelig nært sannheten. Mulig de melder først etter at TENDU er administrert, men jeg er faktisk usikker på hvilken praksis de har.

2 Likes

Det går så på skinner i dette selskapet!

“Estimated Study Date” refererer nok til når studien er åpen for rekruttering. Og så tipper jeg de melder FPD når sprøyten med TET settes.

Edit: Nei, der tok jeg feil: “Estimated Study Date” er tydeligvis “The actual date on which the first participant was enrolled in a clinical study. The “estimated” study start date is the date that the researchers think will be the study start date.”

Anyways - det skjer straks :blush:

4 Likes

@Fornybar og jeg hadde et par innlegg videre her på fundamentaltråden går kveld som nå er slettet, sikkert fordi de etter moderator sin dom ikke inneholdt nok fundamental info. Får prøve å putte litt mer kjøtt på det…

Det vi skrev var at at TET altså er en plattformteknologi, og i dette tilfellet en adjuvans som er integrert med antigenet. Og denne plattformen kan brukes ikke bare innen onkologi, men også innen infeksjonsmedisin. Når TET altså har gått gjennom safety, noe som skjer allerede inneværende år, så er dette en teknologi som vil være tilgjengelig for lisensiering for andre selskaper som jobber med peptide-baserte vaksiner (og de er det en del av) både i og utenfor onkologi. Nå er jeg virkelig ikke fan av å hausse opp Covid-muligheter (det markedet begynner å bli ganske saturert for å si det snilt), men det er er fortsatt mye annet her i verden som utfordrer folks helse.

Poenget er at vi kan se lisensavtaler med TET før avlesning i fase II studiene med UV1.

10 Likes

Det blir veldig spennende å få kliniske data på TET, og jeg vil tro selskapet har store forhåpninger til plattformen.

Jeg trodde at en del av poenget med TET(UV2) var at det hele skulle foregå i én injeksjon. Men dersom de må inn med Boostrix i forkant for å minne immunforsvaret på at det er vaksinert mot tetanus, så lurer jeg på om jeg har misforstått. Jeg lurer på om de forventer at selve inmunresponsen (t-celledistribusjon + hukommelse og andel respondere) skal være mer fordelaktig med TET og at dette med én injeksjon ikke er så veldig viktig.

Jeg er ikke immunolog og er kanskje på ville veier nå.

Jeg tipper de setter Boostrix først bare for å være helt sikre på å få den maksimale immunresponsen - fordi dette er safety og ikke effekt.

1 Like

Men er tanken da å gjøre videre studier uten Boostrix tror du?

Gleder meg å kunne være aksjonær i dette selskapet de neste 2 åra ++ :smiling_face_with_three_hearts:

1 Like

Ja, i hvert fall i noe som evt. blir grunnlag for søknad tror jeg. Men overhodet ikke sikker, så vi bør sende inn dette som spørsmål til Q kommende uke :slightly_smiling_face:

Poenget er i hvert fall at den opprinnelige stivkrampevaksinen som alle allerede har fått skal være tilstrekkelig.

1 Like

For at TENDU i det hele tatt skal gi en immunrespons må vel pasienten være vaksinert mot stivkrampe? Er vel disse tetanus-antigenene TET-vaksinen skal kjenne igjen? Så som Poly sier gir de nok en boostrix for å være sikre på at man får en immunrespons.

1 Like

Siden den siste tetanusvaksinen kan ligge mange år tilbake i tid, tror jeg de kommer til å bruke Boostrix som standard i forkant. Ellers kan det bli for mye tilfeldigheter som spiller inn.

1 Like

og da tenker du at de fortsetter med det helt til et registreringsstudie?

Ja! En studie med mer enn en variabel, bortsett fra dosering, vil jeg rynke på nesen over.

Men i en randomisert studie så vil jo variasjonen i tid siden stivkrampevaksinen også randomiseres bort? Og poenget er jo at man i en profylaktisk setting nettopp skal utnytte at dette er noe alle har fått?

Her må vi tydligvis ha svar fra selskapet! :smiley: (eller, det var ikke fordi jeg ikke ville ha et svar fra deg igjen altså :blush:)

1 Like

Tror min siste stivkrampevaksine ligger 20-30 år tilbake i tid. At immunforsvaret mot tetanus fremdeles er aktivt ville ihvertfall ikke jeg satset på.

2 Likes