Kult at CEOen i Ultimovacs følger med på Tekinvestor!
Og begrunnelsen med at det er en seriøs diskusjon her er en fin bekreftelse på hvordan det er her, hvordan vi ønsker å ha det og samtidig en oppfordringen at sånn må det fortsatt være, på alle biotektrådene.
Tenkte derfor å komme med noen tanker skråstrek spørsmål til diskusjon om Ultimovacs.
Men først en liten takk til CEOen i Ultimovacs for at han er veldig ryddig i sin kommunikasjon til markedet. Jeg opplever den som svært balansert, han lover ikke for mye, under-kommuniserer ikke, men sier det som det er. For orden skyld, jeg er ikke aksjonær, men følger spent med.
Interessant nyhet om NSCLC, selv jeg ser på de resultatene som en krysspeiling av teknologien. “Funker det i en indikasjon funker det fort i en til, og motsatt”.
For slik jeg forstår prioritering av ressurser så er det advanced melanoma som er fokus i selskapet. Ref slide 5 i 1H19-presentasjonen. Og da det randomiserte studie beskrevet på slide 6 (randomisert studie med 77 pasienter i hver arm, og UV1+nivolumab+ipilimumab mot nivolumab+ipilimumab).
Ser også fra prospectuset i mai 2019 at de dataene man har er UV1+ipilimumab, side 56 av 270
Som jeg forstår vil CHECKMATE067 være benchmark mot Ultimovas sitt studie. Og ser at 5 års overlevelse på nivolumab+ipilimumab mot nivolumab alene ble publisert i The New England Journal of Medicine 17. oktober 2019.
https://www.nejm.org/doi/full/10.1056/NEJMoa1910836
Ser her at median overlevelse for nivolumab+ipilimumab ikke ble nådd, dvs at mOS ender opp over 60mnd (52% levde etter 5år), mens mOS for nivolumab alene var på 36,9 mnd, mens ipilimumab endte på 19,9 mnd.
Ipilimumab på 19,9 mnd er forøvrig konsistent med det Ultimovacs oppgir i sitt fase I/IIa Studie i Metastatic Malignant Melanoma, der ipilumumab oppgis til 20,8 mnd på mOS, mens UV1+ipilimumab ikke hadde nådd mOS etter 36 mnd, men 8 av 12 pasienter fortsatt i live.
Så skulle man se på mOS alene ville det jo tatt vinter og vår å få svar på dette, så jeg er veldig fornøyd med at Ultimovacs har PFS - progresjonsfri overlevelse i sitt upcomming randomsierte fase 2 studie i advenced melanoma.
For det er en avlesning man kan få mye kjappere, da resultatene fra 5 års progresjonsfri overlevelse på CHECKMATE067 var som følger:
The median progression-free survival was 11.5 months (95% CI, 8.7 to 19.3) in the nivolumab-plus-ipilimumab group, 6.9 months (95% CI, 5.1 to 10.2) in the nivolumab group, and 2.9 months (95% CI, 2.8 to 3.2) in the ipilimumab group.
Så når det står i 1H19 at “PFS read-out when 70 endpoints have been reached (expected to be appr. 30 months after study start)” så er min forståelse at study start er 1Q20, og at 30 mnd etter det er 3Q22.
Så til de 2 tingene jeg tenker at er viktig å følge med på, og som selvsagt er opp for discussion.
-
Interim immune response data, som i fase I/IIa var på 91% (10 av 11 pasienter, hvorav den 12. pasienten ikke teknisk var mulig å lese av) og som da kommer i H1 2021from randomized patients.
Og mitt store spørsmål da, som jeg gjerne kunne tenke med svar på, men som det sikkert ikke er mulig å få noe med streker under, men likevel interessant med en diskusjon rundt er hvor stor andel av de som får immunrespons går over i langtidsoverlevere, ref immunoterapi-kurven.
Ser fra et begrenset antall pasienter (12) i UV+ipilimimab-studien at 75% er langtidsoverlevere, ut fra 91% immunrepsons.
-
PFS. For denne paramterene vil min vurdering være at en nivå (%) er nyttigere enn måneder, siden immunoterapi-kurver flater ut.
Selvsagt bare synsing fra min side, selv om jeg vil kalle det kvalifisert sysning, så vil avlesning på PFS på 12 mnd på nivå være logisk.
Sjekker man på CHECKMATE067 så er nivå for PFS etter 12 mnd ca som følger:
Ipilimimumab: 17-18%
Nivolumab: 44-46%
Nivolumab+Ipilimumab: 48-52%
Og det er fra et studiegrunnlag på rett over 300 pasienter i hhv Nivolumab og Ipilmimumab+Nivolumabgruppen.
Min kvalifserte synsing, ut fra 77 pasienter i hver arm i ULTIMOVACS-studiet er derfor at 60% PFS på 12 mnd er et slags vannskille. Og at for hvert prosentpoeng over 60% så øker sannsynligheten for en Accelerated Approval mens for hvert prosentpoeng under 60 øker sannsynligheten for at det må et større fase 3 studie til.
Jeg lurer også litt på hvorfor man kun har fokusert på 3 kreftindikasjoner som har hatt mest suksess i kreftbehandlingen; melanoma, prostata og NSCLC, ser man på side 46 i ULTIMOVAS-prospectet så er det masse indikasjoner hvor the medical need er mye større, og det er mer å hente (hvis man lykkes).
Jeg skjønner at vurderingen trolig er at det er mest sannsynlig å lykkes i valgte indikasjoner, men siden telomerase-ideen er en universell kreftvaksine, hvorfor ikke ha et program i noen av de vanskelige indikasjonene?