Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Da ville det vært uten tvil (for oss amatører), men jeg er ikke sikker på om man trenger å skrive ‘fully’. Uansett, det er godt mulig at disse ‘terms and conditions’ sier noe om at de f.eks. må ha oppnådd tilstrekkelig spredning av aksjonærbasen sånn at de kan godkjennes for børsnotering.

I utgangspunktet kunne jeg tenke meg å bli med på emisjonen. Men når jeg vet hva som skjer med disse biotech aksjene på Oslo Børs når nyhetene uteblir og hverdagen kommer, knallrøde tall som HO omtaler, så blir det nok kun et mindre beløp. Hvis jeg deltar.

Jeg mistenker også at noen av de store har en lock up avtale med unntak som gjør at de kan selge seg ned godt under emisjonskurs og tjene grovt alikevel.
Og enda en biotech-aksje man kan kjøre slalom med de andre på Oslo Børs…
Nei, denne sektoren trenger enda en økonomisk suksess historie. Nå.

1 Like

6 eiergrupper/ 7 selskapsnavn stiller garanti. Uklart hvor stor garantien er.

The IPO has been underwritten on certain terms and conditions by an underwriting syndicate consisting of Gjelsten Holding AS, Canica AS, Helene Sundt AS, CGS Holding AS, Watrium AS, Langøya Invest AS and Radiumhospitalets Forskningsstiftelse, all existing shareholders in the Company.

4 eiergrupper/5selskapsnavn har forhåndstegnet seg i emisjonen.

Gjelsten Holding AS, Canica AS, Watrium AS and the Sundt family (represented by CGS Holding AS and Helene Sundt AS) have pre-subscribed and will be allocated shares equal to NOK 25 million each (NOK 100 million in total).

1 Like

Ja, men det er jo det som er spørsmålet her, garanterer de for deler av eller hele beløpet?

Helt enig, men sånn som markedet er nå, så avventer jeg med å gå inn her. Lar først shorterene herjet litt før jeg vurderer inngang.

Jeg tror de garanterer for “hele” beløpet siden prisen er fastsatt, men med krav om at oppnådd ‘free float’ skal være minst 25%. Siden garantistene har lockup så teller vel ikke deres aksjer i free float .

1 Like

Det samsvarer med min forståelse.

Pre money equity valuation…, noen som vet hva det betyr?
Tror kanskje det må være «før kommende emisjonspenger», men er litt usikker.

Jeg tror det er følgende, men vet ikke.

Det er pt 640 816 aksjer i Ultimovacs.
Og de representer alle verdier i Ultimovacs pt, inkludert en cash beholdning på Ca 100 mill.
Dvs at Approx 500 millNOK tilsier at disse aksjene splittes med faktor 25 og blir da 16 020 400 aksjer slik at det totalt blir 27 860 400 aksjer i det nye selskapet med MCAP ved 31,25NOK per aksje på 870 637 500 NOK.

Kan det stemme?

2 Likes
2 Likes

Det er korrekt!

1 Like

Hva synes folket om aksjeprisen i denne emisjonen?
Dersom Mcap ligger på ca 500mnok så er vel det alt annet enn avskrekkende?
Tradisjonelt så har jo kursen en slem tedens til å falle men dette er jo ultimovacs så kanskje dette blir en anen historie?

Kjøpe eller vente?

Det viktigste er å forstå hvor langt IPO skal ta selskapet i forhold til framdrift.

3 Likes

Pluss konkurransebildet, data generert tdd, triggere osv

Tipper småsparere venter med å kjøpe til etter notering. Er Folketrygdfondet inne etter IPO kommer ingen til å kjøpe.

2 Likes

Litt på siden til @InVivo og @Mr.Oncoinvest : Har vært lykkelig medaksjonær med trygda i mange selskaper jeg. Hva er det folketrygdfondet har gjort galt i biotek?

Tror ikke jeg gidder å ta hele regla en gang til.
Men kortversjonen er: Alt

2 Likes

Hører på siste Radium her nå, og at Elisabeth Andersen “Jobber for Ultimovacs når det kommer til media”. Der gjør hun en god jobb! Men viktigere: Jeg synes Øyvind Kongstun Arnesens presentasjon av selskapet og de tre studiene de har gjort virker veldig overbevisende. Og sammen med det andre jeg nå har lest, så overbevisende at jeg tror jeg er aksjonær i dette selskapet om et par uker.

…om det så blir sammen med trygda. Men er det egentlig noe annet de har gjort galt enn å låne ut aksjer i Nano, som jeg nå ser en del klager over?

Tegner du deg i Ultimovacs-IPO’en?

  • Ja
  • Nei
  • Vet ikke

0 stemmegivere

1 Like

Når det av 56 lesere av denne tråden, som vel er så nærme kjernen av aktuelle småsparere du kommer, er en eneste sjel i tillegg til meg som er villig til å bidra til de 370 millionene, ja da lover dette veldig dårlig for en vellykket emisjon.

Men man kan jo håpe at DNB og ABGSC har nok folk på listene sine som ikke er så skadeskutte som gjengen her inne da :wink:

1 Like

Tja. For min egen del er jeg inne i TRVX som har sin egen RAS teknologi. Derfor litt uinteressant å hoppe på Ultimovacs pdd, når det er mer interessan/utvide til andre biotekselskap. Men tror nok at Norge ikke er større enn at de som er interessert i Biotek er inne i et eller annet selskap allerede, samt at det virker som mange har enten bundet seg opp lenge i et selskap enten på strategi eller gått på en smell og blitt fastlåst i tap :sweat_smile:

1 Like

Meget godt spørsmål:

Er det et godt eller dårlig tegn at Bjørn Rune Gjelsten, Stein Erik Hagen og de andre finanstoppene velger å bruke 31,7 millioner kroner på å få andre til å være med på å finansiere kreftdrømmen deres?

Legemiddelselskapet Ultimovacs er på vei til Oslo Børs. Der skal de hente 370 millioner kroner i ny aksjekapital for å finansiere utviklingen av det de håper kan bli verdens første universelle kreftvaksine.

370 millioner er småpenger for disse karene. Spesielt om de virkelig har troen på at dette treet skal vokse inn i himmelen.