Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 3

Anbefaler en 60 min pause for innlegg, kun lov å se på dette bildet.

Og da var Radium ute:

https://on.soundcloud.com/tfMc9heRbN5dj8q77

13 Likes

Her er hva du skriver "Ulti holdes i en range på et par kroner, etter et fall på 6-7%. Samme skjedde i går, et massivt fall etterfulgt av total kontroll i en tight range."

Her er gårsdagens handel:

Det er ingenting unormalt eller rart med dette chartet.

"Ulti holdes i en range på et par kroner" Nei den gjør ikke det, det er en humpete nedtur gjennom hele handelsdagen.

"…et massivt fall etterfulgt av total kontroll i en tight range."

Nei det var ingen tight range i går i det hele tatt, det er bare å kikke på chartet.

Jeg vil absoulutt si at 2,5 time med en 5 kroners range mellom 120-125 etter et fall på 30 kroner, er en tight range. Men da får vi heller bare være uenige, det går helt fint.

I “opsjonsverdenen” heter dette theta burn, og det styres av algoritmer som trader i rangen, kjøper lavt og selger høyt, tjener masse penger på få kroners utslag.

4 Likes

I forhold til INITIUM og PFS her i forhold til CheckMate-67, så er det noen kommentarer til PFS der:

Vi trenger 70 events av 156 pasienter, som er ca. ved 55%.

Det tok ca. 10 mnd for kombi-behandlingen å nå 55% PFS, og 11,5mnd å nå 50% PFS. Legger vi til grunn at UV1 fungerer og at kontrollarm er identisk til historien og at 70 events var nådd nå(som det ikke er) så kan vi regne ut hvor mye den fordelen ville vært. Da ville UV1-armen ligget på ca. 22 mnd for å nå 55% PFS, mot 10mnd i kontrollarmen. Det var dog et stort fall rett etter 10 mnd man kanskje ser, kanskje ikke i INITIUM-studien. Så det er ikke så mye som skal til for å skru den grensen fra CM067 et par mnd lengre fram. Så utifra historikken der tror jeg vi vil se INITIUM ha hatt 35 eventer i kontroll armen ved 10-11 mnd, men når UV1-armen gjør det er så umulig å si uten å vite når 70 events inntreffer. Er også veldig viktig hvor mange som hadde progressjon før kombo-behandlingen fikk fungert. Alle 3 armene i CM067 har progressjon raskt inntill 3 mnd er gått, og hvis vi i INITIUM, pga færre pasienter, har overrepresentert andel som ikke fikk rask progressjon med bare en håndfull pasienter, så kan PFS-kurven dra ut med en ekstremt lang hale. Spesielt da om UV1 virker, som vi nå har fått bekreftet fra NIPU-studien at den gjør sammen med denne komboen, selv i det korte bildet hvor pasientene har veldig rask progresjon.

I NIPU-studien var de på 50% PFS etter bare 3 mnd, og UV1-effekten så man i forskjell i armene allerede etter på det stadiet, hvis man legger investigators sin graf til grunn. På OS ser man at grafen fra UV1 flater ut mer enn eksperimentell arm etter/rundt 3mnd også.

image

image

Tror vi kan anta at UV1 begynner å vise utslag på PFS rundt 2,5M og på OS rundt 4M. Men blir selvsagt usikre tall dette.

H sa Hr Helland…

Jeg kan bare gjenta at denne posten forklarer veldig mye av caset med lettfattelig språk.

Ultimovacs Fundamentale forhold (ULTI) - #2057 av h3nk1

For alle som synes det blir litt knotete med detalj-praten.

Det er helt vanlig i aksjer med store utslag enten opp eller ned. Det er da du får såkalte flagg eller vimpler, bull eller bear

3 Likes

Japp, akkumulering eller distribusjon. Perfekt å trade på.

25 Likes

Yup, og styringen skjer med poster/kjøp av 200 aksjer i slengen. Se igjennom handelsloggen…

2 Likes

Er den pauset? Noe rare auksjonsgreier på gang nå, virker det som. Eller er det kun hos meg?

samme her

1 Like

Om ikke styre eller større eiere gjør noe nå så lar de markedet tro at selskapet har feilet. Det synes jeg langt på vei er uakseptabelt som investor.

Selskapets MCAP er ned 20 % de siste 6mnd, etter POC fra NIPU - noe som validerer rasjonalet for universell kreftvaksine.

1 Like

Hver gang en aksje stiger eller faller 10% intradag, så utløses en auksjon. Her gikk ikke auksjonen igjennom ved de 5 første omgangene eller noe rundt det, siden selve handelen ikke gikk på beløpet som ville blitt 10% her.

2 Likes

Ser at tradingview inviterer alle ultimovacsere

image

3 Likes

Ja men de lar vel bare ting gå sin gang og bryr seg ikek om svingningene. Holom dristet seg til at nipu var en suksess. Men det var det. Norske trauste folk. Ikke engang ett gratulerer. Einarsson opptatt i møter. Det blir bare å smøre seg med tolmodighet enda engang. Så tipper jeg vi får litt oppgang på q3 om initum blir lest av rundt årsskiftet.

2 Likes

Ja det kan så være. Men jeg har ingen interesse av å eie en aksje med risiko som ikke får en positiv utvikling på positive data. Det er jeg ikke alene om. Det som skjer nå skader først og fremst selskapet, men også sektoren.

2 Likes

Jeg synes gjerne at betydningen av innside kjøp fra ledelsen på småbeløp er overdrevet i betydning, men jeg synes det er rart/negativt at ingen av de større private eierne kjøper. De sitter jo ikke i styret alle sammen, og har dermed neppe noe forbud om å handle.

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

Ser ut som dagens target for algoritmene er å få kjørt den til under 100 by end of day.