Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Ha ha. Det har jeg gjort allerede. Har aldri gamblet med så liten risiko før.

Nei da alt går ikke til helvete og ingen ting er belånt. Det har jeg sluttet med.

Litt senere i samme episode snakker han om markedspotensialet:

Hvis ikke du kan sette tall på noe (slik analytikerne tenker), så er verdien null. Og det er jo feil. Fordi potensialet til Ultimovacs er veldig stort, noe som er ganske lett å forstå. Vi utvikler en vaksine som potensielt, i teorien kan brukes til å behandle de aller fleste kreftformer. Og, den kan kombineres med alle sjekkpunkthemmere.

[…]

Det er et meget stort potensial. Hvis du ser på sjekkpunkthemmere som gruppe og klasse, hva dét har av av potensial, så har UV1 nokså nøyaktig samme potensial.

[Styreleder bekrefter…]

Skyte inn en ting til også, som har med det samme å gjøre, som er at UV1 er veldig enkel å bruke. Det er som å sette en helt vanlig vaksine. Krever ingen infrastruktur på sykehusene. Den er billig å produsere. Vi har allerede laget prosessen for å produsere i kommersiell skala. Så det er en lav terskel for å ta UV1 i bruk.

Dette er er rasjonale som er like lett å forstå, som det er potensielt ekstremt verdifull. Å regne på det er til dels uinteressant, gitt hvor radikalt stor oppmerksomhet positive randomiserte data vil få.

6 Likes

Dette er jo grensesprengende. Finnes der noe tilsvarende av kreft legemidler. Å sammenligne med car t og nykode sitt dna opplegget som krever ekstremt mye fram og tilbake til sykehus og analyser på laboratorium osv osv så blir jo uv1 en no brainer.

3 Likes

Ett stikk!!!
Ikke et stort team som må planlegge til minste detalje…
Muligens på det lokale legekontoret? ( på sikt)

1 Like

Ultimovacs ASA: New share capital registered

Fremgår av listene at alles kjære Folketrygdfond har lånt ut til ny short i Ultimovacs. Utover at denne praksisen er umusikalsk, så skal man være en helt spesiell type nepe for å sitte short over natta og mene dét er god risk-reward i dagene og ukene fremover :slight_smile:

Edit:

Skal/bør tas forbehold om at utlånet til FTF kan ha sammenheng med tildeling av opsjoner mv. Lite trolig, og fasit følger av listene de neste dagene.

2 Likes

Eller så kan de faktisk ha solgt aksjer slik som alle andre har muligheten til, eller?

Sebi should ban short-selling to avoid market crisis, a Covid 19 problem, nope

We need to learn from China and ban short-selling. This would reduce the speculative hammering of the stocks and thereby help in stabilising the markets.

business-standard

Er poenget ditt at FTF kan ha solgt nøyaktig 100.000 aksjer forrige onsdag? Det er lite trolig / umulig gitt at dagsomsetning var cirka 3000 aksjer mer. Endringen i beholdning kan ha sammenheng med opsjonene til ansatte, som jeg også skrev inn et forbehold om.

2 Likes

Problemet er at du trekker konklusjoner på et tynt grunnlag. Den eneste informasjonen du har er at FTF har redusert beholdningen med 100 K og en DnB-konto har øket med 100K.
Du trekker automatisk short-konklusjonen og utelukker andre alternativer. Jeg sier ikke at konklusjonen er feil, men å trekke en rask konklusjon basert på deler av det som foregår kan gi feilslutninger

3 Likes

Det er ikke «tynt» grunnlag når:

  1. Det er en bevegelse som sett hen til omsetningen den dagen betyr at aksjene IKKE er solgt over børs, som igjen betyr:

  2. Det henger sammen med tildeling av opsjoner til ansatte, eller

  3. Det er utlån til short som vi vet at FTF har gjort flere ganger tidligere → mottaker er attpåtil samme konto som har håndtert forrige transje med shortaksjer

Om det er alternativ 2 eller 3 får vi altså fasit på innen et par dager. Tar jo nettopp forbehold om at det ikke være 3.

3 Likes

Bare et spørsmål. men vet man om volumet i de såkalte “dark pools” for aksjer som Ultimovacs. Det er vel ikke lenger sånn all omsetning går over Oslo Børs?

Avtalte handler / rapporterte handler utenfor børs kommer frem i volumet / handelsloggen når de finner sted, men dette tror jeg ikke gjelder omsatt volum i darkpools. Det er i alle fall mitt inntrykk. Som eksempel kjøpte jeg en hel del aksjer som en trade i en annen aksje nylig, og mye av dette volumet gikk “dark” og dukket aldri opp i ordrelogg / omsatt volum så vidt jeg kunne se.

ren empiri, litt over 2/3deler går på ose resten i poolen (og noen her liker jo å følge med og kan sikkert sammenfatte omsetningen i aksjonærlistene med daglig volum fra Oslo børs, og se om det stemmer godt)
.

Da kan vi nok konstatere at den meldingen om opsjonsinnløsning fra de ansatte onsdag, med etterfølgende utlån fra FTF foreløpig har kostet de øvrige aksjonærene “dyrt” fra 114 til 98.

1 Like

Det er jo litt snodig at kjøpsinteressen og FOMO er størst når kursen er over 110, og kjøpsinteressen er nærmest borte når det er “Black Week”
Tenker folket at det vil bli billigst i slutten av Black week? Da er utvalget svakest også, husk det!!!

1 Like

Tjaaa, kan det kanskje ha noe ned at aksjen før dette hadde steget fra typ 70-114 på litt over 2 uker?

1 Like

Har shorteren igangsatt roboten?

https://www.redeye.se/video/company-prerecorded-presentation/864376/ultimovacs?wvideo=s3oae8ftx4

5 Likes

En uke til første søndag i advent :gift::christmas_tree: