Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

@pdx Jeg ønsker meg aksjonærlister for Ultimovacs.

Ellers venter vi på noen milepæler i dette selskapet i første kvartal:

  • Første pasient dosert i selskapets store randomiserte fase 2-studie (UV1 i kombinasjon med Nivolumab + Ipilimumab Malignant melanoma.
  • Ferdig rekruttert fase 1-studien med Keytruda (pembrolizumab) i førstelinje melanom. 30 pasienter.
    image
  • Første pasient dosert i Mesothelioma hvor UV1 skal kombineres med Nivolumab + Ipilumumab i andrelinje.
    1H;
  • 5-årsoverlevelse for fase 1 prostatastudien. Kommer det melding om en partner som kan bidra til en randomisert fase 2 også i prostata?
  • Vi vet at selskapet aktivt har samtaler med big pharma om å få UV1 opp å gå i enda flere indikasjoner. Kommer det noe mer i Q1?
4 Likes

Topp tyve ligger på https://ultimovacs.com/investors/share-information.

Jeg har sammenlignet 22. august i fjor og med nå 2. januar i år, og der er det som andre også har poengtert, veldig lite bevegelse.

Topp 8. har helt identisk beholdning. Lenger ned er det bittelitt salg fra Sissener og Brown Brothers Harriman. De eneste endringene av betydning er at Immuneed AB er ut av listen (som var forventet) og at ABN Amro (som altså er famøse Nyenburgh) har solgt 62.000.

2 Likes

Gjør vi det? Annet enn at KA i setninger før den siste studien ble annonsert brukte flertall om “ongoing duscussions”?

Disse har jo vist en ganske manglende evne til å time norsk biotek. Så hvis de selger, lover det vel godt for Ultimovacs :slight_smile:

4 Likes

Det er logisk for meg de har samtaler med flere aktører, siden de benytter flertall når de snakker om det, og siden de også har gode resultater i prostata. @Neladner får passe på å benytt rett form hvis det viser seg å være entall :wink:

edit: Det var en spøk.

edit2: I tillegg har Jonas Einarsson uttalt at han vet “flere av disse tingene vi skal melde, og jeg gleder meg vanvittig”. <- Fritt fra hukommelsen.

1 Like

Synes du blir litt streng da altså. Man har hatt flere møter med mange involverte parter om denne ene kommende studien, så at han bruker flertall synes jeg er helt naturlig. Men et fint spørsmål til Q4.

1 Like

Ser ingen grunn til aa tvile paa at Neladner mener plural naar han bruker den formen.

1 Like

Da har jeg endret en setning så vi kan henge oss opp i milepælene i stedet for ordvalget mitt.

Det ville vært fantastisk - særlig hvis man her kunne få med seg noen nye, som f.eks. Merck og den konkurrende PD-1 hemmeren Pembrolizumab/Keyatruda. Det er ennå ingen godkjente CPIer i prostata, men det er pågående studier med:

Pembrolizumab/Keyatruda fra Merck
Atezolizumab/Tecentriq fra Genentech/Roche
Nivolumab/Opdivo fra Bristol-Myers Squibb
Ipilimumab/Yervoy fra Bristol-Myers Squibb

2 Likes

Jeg har i det siste skrevet at vi ikke må ha store forhåpninger om enda flere studier med det første, men i siste Radium sier styreleder: “…og vi jobber i Ultimovacs med ennå flere av denne typen avtaler” !!!

…og videre sier han:
“Og det er klart at nå er vi allerede oppe i to randomiserte studier med over hundre pasienter i hver av de, og får vi en eller to til av det, så er vi ikke et lite offside-selskap, da er vi virkelig et selskap som er i ferd med å gjøre … legge kronen på verket, og i løpet av noen år å få data som det kan bli et produkt ut av. Det skal vi nok være enda flinkere til å understreke, at vi nå transformerer det selskapet til en helt nytt type selskap.”

5 Likes

Det sies at BMS betaler 90% av det store Mesothelioma studiet de gjør sammen med Ultimovax. Stemmer det?

De bidrar med deres kjempedyre CPIer gratis i hvert fall.

Har sagt det før og gjentar det gjerne, Ultimovacs har vært usedvanlige dyktige på dette mesotheliom-studiet, så vidt jeg husker så sa Kongstun ved en tidligere anledning at dette studiet vil koste Ultimovacs 15-20 millioner.

4 Likes

Jeg tror at Ultimovacs etterhvert vil fremstå som det mest spennende av utviklings selskapene på Oslo Børs. Ikke minst spent på hva CEO kommer med 7 feb som han gleder seg slik til å vise aksjonærene.

1 Like

Det er en litt morsom sak at BMS bidrar med gratis Yervoy til Ultimovacs som Jaderberg i Targovax var med å utvikle for BMS. Og til et ganske likt Mesothelioma studie.

1 Like

Absolutt! For en tid tilbake holdt han muligheten oppe for at det måtte hentes litt penger for å gjennomføre et nytt studie, så at de nå ender på denne summen, og slipper emisjon er bare fantastisk for oss aksjonærer.

4 Likes

Her kan de selvfølgelig, og forhåpentligvis skal de, hente penger i markedet for å starte enda flere studier i 1Q/1H. Kan ikke tenke meg at det var kun én studie det var snakk om.

Får de samme typen avtale som med BMS trengs ikke emisjon for nye studier. Avtalen med BMS sier vel det meste om hvordan big pharma vurderer UV1

2 Likes

Det står i prospektet at de vil hente penger hvis det må til. Jeg tviler på at 2 studier til ligger i budsjettet.

Dette er positivt, ikke negativt. Det er kun 27mill aksjer i selskapet :blush:

Hvis det må til ja. Det var det da. De har jo en ganske fet konto selv og det virker som at Ultimovacs er så attraktive at BP betaler for å kjøre studier med dem. Som BMS i Mesotheliom studiet.