Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Hei @Neladner,

Og takk for at du tar deg tid her inne, det er svært nyttig.

Kan jeg få be deg utdype hva du mener når du skriver “vi kommer til å få med pasienter”? Det er p.t. 156 aktive studier som rekrutterer eller skal begynne å rekruttere til fase II & III i metastatic malignant melanoma, hvorpå ca 75 av disse går i USA og EU.

Forstår jeg det rett at dere ikke er bekymret for innrullering, evt. frafall underveis? Hva er i tilfellet årsaken til det? Er det lav risiko for at studiet vil møte utfordringer i innrulleringen, og om tilfellet er - kan du si noe om årsaken til det, og gjerne hva selskapet gjør for å sikre seg mot forsinkelser?
På forhånd takk.

6 Likes

Jeg tror det @Neladner mente er at de får med pasienter FORDI standarbehandling er, og kommer til å være Ipilimumab og Nivolumab, og Ultimovacs kombinerer med denne standardbehandlingen.

Så selv om det er mange konkurrerende studier, så er dette en så vanlig kreftform at det likevel er nok pasienter som vil prøve noe MER enn standarbehandling.

Edit: Og så må selvfølgelig @Neladner svare selv dersom han ønsker, for jeg holder muligheten absolutt åpen for at mitt svar hverken var riktig eller utfyllende. Men jeg tror at dersom vi kan finne ut av ting på egen hånd her på forumet, så kan det være lurt for å ikke legge unødvendig mye beslag på ledelsen i selskaper som velger å delta.

7 Likes

Noen som har en formening på hvorfor denne stiger 20% idag??

I dag gikk det fort i svingene. Hadde trodd paa en lengre kamp for aa naa opp paa 50-tallet.
Det som plager meg er de mange gode innleggene som i en bisetning nevner at forfatterne ikke eier noe i Ultimo. Merkelig!
Bortsett fra Erna som er med siden IPO har ingen kommet ut av skapet til naa.

Det må vel være den dype innsikt som @Buffet kom til langt oppe i tråden her:

“bevegelsene kommer dersom noen får det travelt med å komme ut eller inn i aksjen”

:wink:

2 Likes

Tippekonkuranse på hvem det kan være?
Jeg tipper Tore Aksel Voldberg kjøper for Photocure-pengene :blush:

https://www.nettavisen.no/okonomi/gjelsten-og-hagen-er-storeiere-hap-om-kreftvaksine-sender-aksjen-til-himmels/3423910128.html

1 Like

Grattis Ultimo holders. Must say it sucks to be on the sidelines here…despite having had a very good end to the year with pci, pho, trvx and bgbio. But credit where its due, kudos to the people who had the guts to buy the IPO (or just after) when everything looked dark and stormy for Norsk bio stocks.

4 Likes

Jeg tar en posisjon i denne nå. Aksjen virker å være priset ganske lavt ifht potensiale i både melanoma og mesotelioma (som er de eneste indikasjonene jeg har forsøkt å regne på), og har kun ~23% free float kombinert med bare 26 mill aksjer. Eierne virker å være stabile og interesserte i å bli sittende framover. Dette kan være en aksjonærmodell som endelig har sjanse til å få riktig prising på Oslo Børs.

Når de to randomiserte fase 2-studiene får første pasient dosert i 1H (guidet any day now) så kicker de i gang ett 2020 med veldig mange readouts.


4 Likes

Absolutt en nøkkelfaktor for småaksjonærer som ønsker å sitte med aksjen!

Aksjonærstrukturen i Ultimovacs gjør den mindre sårbar for å bli tradet og shortet i filler av markedet.

1 Like

Akkurat samme aksjefordeling som bgbio hadde for noen år siden, nå har de 20 største 70% i bgbio og det er vannet ut til 40M aksjer. Tror ikke 23% free float har noen stabiliserende effekt på aksjen.

1 Like

Det kommer vel også litt an på om man leverer eller ikke. Bgbio har jo kommet med et par hickups, eller?

1 Like

Jo større free float, dess mer ustabil aksjonærmasse.
Og trøkket oppover blir dertil større med færre aksjer for salg.

Så jeg mener at stabil aksjonærmasse nesten er en forutsetning for suksess for norske biotek, ellers havner aksjene fort i traderene og shorterenes rov. Det har vi sett utallige ganger siste årene.

Been in BGBIO not long after listing. Cant say there have been hiccups to be honest. But as we all know…ttt in bio…and always costs more than originally planned.

3 Likes

Etter 5 signalfeil hos Norskbulls varslet norskbulls kjøp 5 desember og aksjen har gått 82% etter det varselet. Glad jeg kom inn med en liten post på kr 42 omtrent.

1 Like

Vil ikke bli forundret om denne handles til 100kr om Q2 2020. Har også kjøpt aksjer med den forventning.

1 Like

Nedsalget til Haudemann fukket kursen godt. Vil vel ikke kalle det hickups. Er det et selskap som leverer på guiding og rekrutering, så er det vel nettopp Bergenbio?

2 Likes

Jeg var av den formening at de hadde levert noen sub par resultater i fjor, sammen med en drøss gode så klart. I tillegg husker jeg en eller annen uavklart avtale med lisensiering av deres lead asset og en vanvittig dump før en emisjon. Men, som med mye annet kan jeg ikke nok om denne saken til å diskutere det, og det hører uansett ikke hjemme i denne tråden.

Hvis jeg tar feil og det var nedslaget før emisjonen som fucket kursen så er det godt at Ultimovacs har penger de neste årene i hvert fall.

Stemmer. Blir en annen diskusjon, men ingen garanti for at store blir sittende. Har ikke sett listen til Ultimo, men er nok folk der som kan falle for fristelsen til å låse inn gevinst.

2 Likes

Tingen er at det er færre der enn i andre aksjer. :blush:Det var det hele.