Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) Fundamentale forhold

Tror togene for covid 19 forlengst er gått. Men at teknologien kan bli benyttes mot fremtidige virus og andre sykdomindikasjoner enn kreft har jeg stor tro på.

Ellers blir det rene bonansatilstander i de selskaper der man tror at selskapet på en eller annen måte er involvert i bekjempelse av corona-epidemien.

Men leste forleden en artikkel hvor man mente at de aller fleste selskapene som nå involverte seg i utvikling av vaksiner og medisiner i forhold til virusbekjempelsen ville tape økonomisk på dette.
Men så var det det med PR for selskapene da.

Sara Mangsbo på Svensk tv4 for kort tid siden, hun har fungert som rådgiver…

1 Like

Dette er organisasjonen som har blitt satt opp for å hjelpe svenske myndigheter. Sara Mangsbo er i ‘advisory board’. Der sitter hun sammen med Alf Lindberg, som virker å være en størrelse i vaksineutvikling. Kanskje de diskuterer TET-teknologien sammen? :wink:

2 Likes

Ultimovacs ASA – Disclosure of voting rights of Annual General Meeting

Moderna hadde et webinar i dag som de kalte First Vaccine Day, der bla. Paul T. Heath, Vaccine Institute, St. George’s University, London holdt et innlegg. Her er to av slidene hans:

Det som står nederst om ‘conjugation’ ligner jo veldig på TET-teknologien? Altså å trigge immunsystemet ved hjelp av tidligere utført stivkrampevaksine? Er dette “common knowledge”, og det nye TET Pharma gjorde var å bruke peptider i stedet for antigener?

Hele presentasjonen til Moderna:
Vaccines_Day_Master_Final_04.14.20.pdf

1 Like

PRESS RELEASE
Disclosure of voting rights of Annual General Meeting

Oslo, 14 April 2020: In connection with the Annual General Meeting of Ultimovacs ASA to be held on 23 April 2020, Jónas Einarsson, Chairman of the Board of Directors, has so far received proxy based voting rights without voting instructions for 8,169,626 shares, representing 29.32% of the total voting rights in the company.

With the addition of the 1,395,875 shares controlled by Radforsk, Jónas Einarsson thus represents a total of 9,565,501 shares. This corresponds to 34.33% of the company’s total number of shares and votes in connection with the company’s ordinary Annual General Meeting.

The proxies are only valid for the Annual General Meeting on 23 April 2020.

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

For further information, please see www.ultimovacs.com or contact:

Jónas Einarsson, Chairman of the Board of Directors of Ultimovacs ASA
je@radforsk.no, +47 480 96 355

Øyvind Kongstun Arnesen, CEO
oeyvind.arnesen@ultimovacs.com, +47 469 33 810

Hans Vassgård Eid, CFO
hans.eid@ultimovacs.com, +47 469 19 822

LinkedIn
Website
Copyright © 2020 Ultimovacs, All rights reserved.
You are receiving this email because you opted in via our website.

No longer want to receive these emails?
Unsubscribe

Our mailing address is:
Ultimovacs Ullernchausséen 64 Oslo, 0379 Norway

Aksjen TekInvestor glemte. Tilogmed @TekBot ignorerer denne. Noen grunn til det, @pdx?

Nå er jeg ikke helt med. Tekbot postet jo børsmelding i denne tråden for 4 timer siden?

3 Likes

Haha. :disappointed_relieved:

Skylder på småbarnslivet og en hektisk dag. Men hva med aksjonærlister da? Er de her og? :grin:

Ikke enda :wink:

1 Like

Denne teknologien er helt forskjellig fra TET-teknologien. Hovedprinsippet for TET er at de tetanusepitopene (peptider) immunsystemet kan kjenne igjen (fordi personen er vaksinert mot tetanus) er koblet til de antigenene (også peptider)
vi ønsker immunrespons mot.

Sendt fra
E-post
for Windows 10

6 Likes

Takk for svar. Det du skriver om TET hadde jeg allerede forståelse for, men jeg syntes det som denne forskeren snakket om virket som det samme. Men her er det kanskje snakk om den faktiske stivkrampevaksinen som har to deler i form av en protein-carrier som er tetanus-delen, hvor man kombinerer denne med en vaksine nummer to, f.eks. Hib-vaksinen (meningitt) som er polysaccaride-delen?

F.eks. denne?:
https://www.felleskatalogen.no/medisin/act-hib-sanofi-pasteur-545708

Edit: Nei, det står at “Vaksinen kan ikke erstatte vaksinasjon mot tetanus”, så da er tetanus-delen tydeligvis bare en “carrier” som “the infant’s immune system already recognises, in order to provoke an immune response”. Da er jeg like forvirret igjen.

Kan du si noe om hvordan det står til på sykehusene dere har studiene deres i? Har dere hørt noe fra OUS om når de ser for seg å åpne for kliniske studier igjen?

1 Like

Jeg skjønner at dere spør, men det er mye det vil være feil å svare på i et forum. Informasjon som dette må gis som børsmelding.

8 Likes

Så klart, det har jeg forståelse for. Jeg forsøkte ikke å få deg til å lekke noe innsidekunnskap. Grunnen til at jeg spør er at det er mye generell info der ute som vi kanskje ikke er klar over på dette forumet, men som er kjent ellers :blush:

Formulerte meg nok litt dårlig.

1 Like

Svarer meg selv :neutral_face:. Etter å ha lest litt mer rundt, så konkluderer jeg med at den konjungatvaksinen som Paul T. Heath snakket om, og som tydeligvis er helt vanlig, bruker en protein-carrier/tetanustoksid fordi dette er en type antigen som et spedbarn sitt immunsystem kjenner igjen, men ikke fordi spedbarnet er eksponert for akkurat dette antigenet før.

Men det at denne nært beslektede mekanismen har vært kjent og i bruk, gjør det jo litt mindre imponerende at Sara Mangsbo kom på å bruke tetanusepitoper i TET-teknologien. Jeg syntes liksom det var så veldig genialt første gangen jeg hørte om det! Men da legger jeg denne samtalen (hovedsakelig med meg selv) død :wink:

7 Likes

Ultimovacs ASA – Annual General Meeting held on 23 April 2020

På Radium i dag 22:20 kan man høre at Åslaug Helland (ansvarlig for å få igang NIPU-studien til Ultimovacs) har sagt at de kliniske studiene som har vært satt på vent nå skal starte opp igjen.

Da skrur jeg herved opp forventningene til en snarlig first patient dosed i mesoteliomstudien til max.

4 Likes

Pasientene som er screenet har vel også hatt gjemmekontor og er vel mer enn happy for å kanskje bli friske av å få bli med i studien får vi håpe :pray:

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Neladner (381 likes)
  1. @polygon (200 likes)
  1. @Fornybar (58 likes)

Resten av topp 10:

1. @Funcomi10kr (45 likes)

2. @Snoeffelen (41 likes)

3. @Otard (25 likes)

4. @Savepig (20 likes)

5. @sparkonge (19 likes)

6. @Senior (18 likes)

7. @Sleeperts (18 likes)

Gratulerer!