Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Som det ble skrevet over her: 6% etter ett år samlet sett i KEYNOTE-006. Tenker dette er ting Carlos vil informere grundigere om i morgen.

Pembrolizumab provides durable antitumor activity in metastatic melanoma, including complete response (CR) in about 15% of patients. (Keynote 001).

1 Like

Flott med litt blest om Ultimo igjen :smiling_face_with_three_hearts:
Takk for mange flotte bidrag ifra flere… :blush:

Men det var etter mye mer enn 12 mnd, var det ikke? Og vi kan jo realistisk håpe på flere CR de neste årene i denne studien også?

Fant denne for KEYNOTE-001, som vel er alle pasienter med CR i den studien.

1 Like

(innlegg trukket tilbake av forfatter, blir automatisk slettet etter 72 timer, med mindre det blir rapportert)

At kreftsvulster blir borte kort tid etter at behandling blir gitt tyder mer på at kombinasjonen av UV1 og Pembro er årsaken. Det øker sannsynligheten for at immunterapi (her kobinasjonen av Pembro og UV1) fjerner kreft raskere enn Pembro alene. Usikkerheten ligger mer i få pasienter enn forskjellen mellom virkemekanismene. CR på 30% er mest sannsylig et resultat av virkelig effekt enn få pasienter og kortere observasjonstid - uten at jeg har regnet på det.

14 Likes

Mye bra som meldes nå, blant annet ipi/nivo langtidsdata for første linje.

Vil denne (Opdivo + relatlimab first line melanoma) ha noen innvirkninger for initium studiet til ulti dersom den blir godkjent?

1 Like

Lite tanke-eksperiment.

Hvis vi antar at resultatene fra denne studien på 20 pasienter er representative for fremtidig innrullerte pasienter, samt at et Kaplan-Meier-plot bør ha fasong som en immunoterapi-kurve (det er jo både vaksine og immunoterapi i miksen her), snakker vi da om et skift opp på immunoterapikurve på langtidsoverlevere på mer enn 20 prosentpoeng? I så fall må jo det være vanvittig bra??

Noen som føler seg kompetente på å gjøre (kvalifisert) synsing om det?

5 Likes

Jeg skjønner kanskje ikke helt hva du mener, men 85% levde etter 12mnd og 80% lever etter 18mnd i denne studien. I KEYNOTE-006 ser kurven sånn ut for førstelinjepasientene:

I prosentpoeng blir vel da neppe forskjellen større enn de 17% de var etter 12 mnd (85% vs. 68%)? Men det er jo en voldsom prosentvis forskjell i hvor mange som døde!

Det kommer med overveiende sannsynlighet til å gå langt over fem år før man når mOS, så det er virkelig bra at dette ikke er endepunktet i INITIUM (eller noen av de andre randomiserte fase II studiene til Ultimovacs)!

Edit: Om man ser på det plottet, så er 18mnd under 60%, så jo man har faktisk over 20%-poeng forskjell pr. nå!

12 Likes

Hei. Etter nattens oppløftende dataslipp foreslår jeg at vi skifter trendkanal fra grønn til blå og til å begynne med, benytter rød kursutvikling :sweat_smile:

1 Like

God start på dagen! Er det noen som vet om noen kursmål på ULTIMO - både satt av meglerhus, men det er vel så interessant om noen av de (mye!) mer kompetente blant oss som har regnet seg frem til noe?

Per i dag har man (fra husk):

  • ABG 115
  • Edison 99
  • DNB 88 (tresifret hvis bedre dollar)

Anlytikerne har jo sine modeller for å nå frem til mcap. De fleste hviler seg ene og alene på LOA per indikasjon. Med den tankegangen skal kursmålene kraftig opp på disse dataene.

Ikke ofte jeg ser kjøpsanledning i biotekaksjer på nyheter, på åpning attpåtil. Men i dag ser vi det. Volum og høyere kurser kommer, spørsmålet her er bare når.

1 Like

Som referanse gikk det vel ca en (amatør) time før markedet reagerte på at Nano hadde fått skikk på skuten sin. Kan vel fort være vi må vente en (amatør) time før det skjer noe

1 Like

Eller en uke, eller to, eller tre. Gjerne før heller enn siden.

CEO skal ut på roadshow (forståelig nok) med dataene. Folk har jo litt ulikt tidsperspektiv, men om man ikke har dårlig tid her er det bare å legge beina på bordet tenker jeg :slight_smile:

2 Likes

…men jeg tror rekrutteringshastighet er lettere for det brede marked å forholde seg til å forstå enn det medisinske.

Jeg har trodd at vi må vente til data fra de store randomiserte studiene i 2022 eller 2023 før det skjer noe signifikant med Ultimovacs sitt forhold til BP. @h3nk1 og jeg har faktisk et veddemål om dette operasjonalisert som at det kommer en avtale med penger i løpet av 2021. Risikoen økte betraktelig i går kveld for at jeg taper. For med disse dataene skjønner ikke jeg at Merck/MSD tør å sitte stille å se på at Ultimovacs ferdigstiller INITIUM sammen med den argeste konkurrentens sjekkpunkthemmere.

5 Likes

Rå kjøpsanledning. ULTI i dag er faktisk ikke det samme som ULTI i går. Tror kjøpsanledningen skyldes at det er kjøpt rundt 1 mill aksjer på intervallet (74, 81) ish. Mange av disse har sittet på urealisert tap en stund og kjent litt på det.

1 Like

Hvor finnes webcasten?