Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Siden jeg ikke er trollmann og kan spå fremtiden er jeg alltid eksponert for å ikke risikere utenforskap når reprising finner sted. Det virker tidvis som et lite utbredt konsept her inne :slight_smile:

2 Likes

Husk at det finnes en god del tradere som lukker posisjonen før helgen

1 Like

Jadda. Jeg har vært med noen år!
Og jeg solgte ikke i dag men økte dagen før nyheter og på dippen i går.
Blir bare så frustrert når selskapet til de grader forteller norge at de nå kurer kreft med en vaksine.
Det skjer faktisk. De må bare lage ferdig bevisene. Og så virker det på over 80% av alle kreft typer.

Utblåsningen gikk på at jeg hadde 2 solide månedslønner veg åpning og endte opp med “bare” en halv månedslønning.
Det ble en månedslønning i går også. Så jeg får stå jan av​:blush::blush::blush: Nå er det helg.

Takk for all nyttig info fra dyktige skibenter og fagfolk her inne.:heart::orange_heart::yellow_heart::green_heart::blue_heart:

5 Likes

https://meetinglibrary.asco.org/record/195983/abstract

Oppdatering på ipi og nivo, kombinasjonen UV1 prøves med.

Tipper vi ser mot >80% ORR i denne kombinasjonen. Blir veldig spennende med readouten til neste år.

5 Likes

https://meetinglibrary.asco.org/record/195988/abstract

Clinical activity of fianlimab (REGN3767), a human anti-LAG-3 monoclonal antibody, combined with cemiplimab (anti-PD-1) in patients (pts) with advanced melanoma

Pts with advanced melanoma who had no prior anti–PD-(L)1 treatment (naïve) or prior anti–PD-(L)1 treatment within 3 months of screening (experienced)

48 pts with advanced melanoma were treated with the combination therapy: 33 were anti–PD-(L)1 naïve and 15 were anti–PD-(L)1 experienced

Grade ≥3 treatment-emergent AEs (TEAEs) occurred in 35.4% (17/48) of patients; Grade ≥3 serious TEAEs occurred in 22.9% (11/48) of patients; 8.3% (4/48) of patients discontinued treatment due to a TEAE.

By investigator assessment, objective response rate (includes unconfirmed complete [CR] and partial responses [PR]) was 63.6% (3 CRs and 18 PRs) for anti–PD-(L)1 naïve pts and 13.3% (1 CR and 1 PR) for anti–PD-(L)1 experienced pts.

ORR 63.6%
CR 9%
PR 54. 5%

https://meetinglibrary.asco.org/record/195990/abstract

Two dosing regimens of nivolumab (NIVO) plus ipilimumab (IPI) for advanced (adv) melanoma: Three-year results of CheckMate 511.

NIVO 1 mg/kg plus IPI 3 mg/kg (NIVO1 + IPI3) is approved for treatment (tx) of unresectable/adv melanoma, with demonstrated durable clinical benefit on long-term follow-up. Analysis of the phase 3b/4 CheckMate 511 study (NCT02714218) at 1 y showed that NIVO 3 mg/kg plus IPI 1 mg/kg (NIVO3 + IPI1) improves the safety profile of the combination; efficacy with the 2 regimens was similar in descriptive analyses. Here we present 3-y safety/efficacy results.

At 3-y follow-up, NIVO3 + IPI1 continued to demonstrate an improved safety profile compared with NIVO1 + IPI3. In descriptive analyses, both groups demonstrated high 3-y OS rates that were numerically similar. This study provides important information regarding the benefit–risk profile of both dosing regimens of NIVO + IPI in pts with adv melanoma

https://meetinglibrary.asco.org/record/197032/abstract

Safety and efficacy of lifileucel (LN-144), an autologous, tumor infiltrating lymphocyte cell therapy in combination with pembrolizumab for immune checkpoint inhibitor naïve patients with advanced melanoma.

We report on Cohort 1A enrolling ICI-naïve advanced melanoma (unresectable or metastatic) patients for treatment with a combination of LN-144 and pembro. Key eligibility criteria include ≤ 3 lines of prior therapy, ECOG < 2

Five of the 7 treated patients were treatment-naïve, 1 patient had prior BRAFi + MEKi and 1 had received prior chemotherapy; 71% had liver/brain lesions, 43% had LDH > ULN. Mean SOD for the target lesions was 111 mm, with 86% of patients with > 3 target lesions, representing advanced disease at baseline for this patient group. The TEAE profile was consistent with the underlying disease and known AE profiles of pembro, NMA-LD and IL-2.

Six patients had a confirmed objective response with an ORR of 86% (1 CR, 5 PR) and 1 best response of SD

1 Like

Og her er det interessante å se på nivolumab alene som ga en mPFS på 6,9 mnd, som altså i likhet med pembrolizumab er en PD-1 hemmer. For når UV1 økte mPFS med pembrolizumab til 18,9 mnd, altså mye lenger enn nivo+ipi sammen i dette datasettet, så kan vi virkelig forstå hvorfor ordet “transformational” ble brukt i gårsdagens Radium. Dersom mPFS i INITIUM blir så bra som signalene nå er, så kommer vi definitivt ikke til å få det endelige svaret i 2022. Men dersom dette sklir over i 2023, så er det FORDI det endelige svaret er en signifikant bedre mPFS. Og jeg er nå fullstendig overbevist om det.

Selv om dagen i dag ble et langt antiklimaks, så er det på en måte fint at et oppslag i en tabloidavis ikke har større effekt på verdsettingen av selskapet enn da data faktisk ble presentert i går. Men det er åpenbart at markedet ikke priser inn hvor sannsynlig det nå er at UV1 blir en godkjent medisin og hvilket markedspotensiale denne da vil ha. De analysene som er sluppet går jo i riktig retning, og selv om f.eks. DNB-analytikeren nå har justert kompasset og skriver at det er en “spill-over effect” til andre indikasjoner, så mener jeg fortsatt at det er irrelevant å regne rNPV indikasjon per indikasjon for Ultimovacs. Viser UV1 signifikant effekt og blir godkjent i en indikasjon, så er det overveiende sannsynlig at UV1 etter en tid vil bli brukt og godkjent i de fleste kreftindiaksjoner! Om man skal være nøktern, så får man heller sette en lavere LOA enn det DNB, ABG og Edison gjør!

Jeg har vært med siden IPO, men jeg synes dagens selskap til dagens sluttkurs er et vesentlig bedre kjøp enn da.

13 Likes

Relatlimab (RELA) plus nivolumab (NIVO) versus NIVO in first-line advanced melanoma: Primary phase III results from RELATIVITY-047 (CA224-047).

https://meetinglibrary.asco.org/record/201596/abstract

Relatlimab (RELA), a human IgG4 LAG-3-blocking antibody, restores effector function of exhausted T cells. RELA in combination with nivolumab (NIVO; anti-programmed death [PD]-1) modulates potentially synergistic immune checkpoint pathways and can enhance antitumor immune responses. RELATIVITY-047 is a global, randomized, double-blind, phase II/III study evaluating a novel immune checkpoint inhibitor combination of RELA+NIVO as a fixed-dose combination (FDC) treatment in first-line advanced melanoma.

714 patients were randomized to RELA+NIVO FDC (n = 355) or NIVO (n = 359). Patient characteristics were well balanced between treatment groups. Median follow-up was 13.2 months. Median PFS in the RELA+NIVO FDC group (10.1 months [95% CI, 6.4–15.7]) was significantly longer than in the NIVO group (4.6 months [95% CI, 3.4–5.6]

PFS rates at 12 months were 47.7% (95% CI, 41.8–53.2) and 36.0% (95% CI, 30.5–41.6) for RELA+NIVO FDC and NIVO, respectively. PFS favored RELA+NIVO FDC across key prespecified subgroups. The incidence of grade 3/4 treatment-related adverse events (TRAEs) was higher in the RELA+NIVO FDC group (18.9%) versus NIVO (9.7%). There were 3 treatment-related deaths with RELA+NIVO FDC and 2 with NIVO. TRAEs (any grade) led to treatment discontinuation in 14.6% and 6.7% of patients in the RELA+NIVO FDC and NIVO groups, respectively

Jeg er på ASCO, så dere ikke trenger.

14 Likes

Takk @Fornybar! Men skal du gå igjennom alle 4596 abstracts? :sweat_smile:

1 Like

Hehe, nei, klipper inn det jeg finner litt relevant bare. Mest data fra 1L melanom.

Kan forsåvidt legge bare linker inn i én post :sweat_smile:

https://meetinglibrary.asco.org/record/196431/abstract
Phase II Study of TRIplet combination Nivolumab (N) with Dabrafenib (D) and Trametinib (T) (TRIDeNT) in patients (pts) with PD-1 naïve or refractory BRAF-mutated metastatic melanoma (MM) with or without active brain metastases.

Høy ORR, mye toksisitet, lav PFS.

5 Likes

Absolutt gode data dette også ser det ut til, men denne “konkurrenten” er altså i kombinasjon med en PD-1 hemmer som ikke er godkjent i melanoma. Håpet er åpenbart å erstatte kombinasjonen IPI-NIVO med deres egen PD-1 hemmer og LAG-3 hemmer, men det er en lang vei å gå for Regeneron. Er mer info om det her:

4 Likes

Ja, dere må ikke misforstå meg. Jeg har ikke gjort meg noen konkurransetanker rundt de abstraktene jeg postet. Det var rett og slett bare det jeg fant som ble utprøvd i føflekkreft med spredning, som førstelinje.

Man kan ikke uten videre sammenlikne UV1 og pembrolizumab med disse, så det er ikke noen vits å gjøre det. Pasientdemografien og tumorbyrde kan for eksempel se helt annerledes ut, og i tillegg er det kombinasjoner med helt ulike legemidler.

Ikke er jeg sikker på om jeg har fått med meg alt det relevante heller, siden søket er gjort i en solid Mango IPA-rus :sunglasses:

Olaparib maintenance monotherapy for non-germline BRCA1/2-mutated (non-gBRCAm) platinum-sensitive relapsed ovarian cancer

https://meetinglibrary.asco.org/record/197633/abstract

Results from a phase II study of eftilagimod alpha (soluble LAG-3 protein) and pembrolizumab in patients with PD-L1 unselected metastatic second-line squamous head and neck carcinoma.

https://meetinglibrary.asco.org/record/197989/abstract

Update on safety and efficacy of a phase 1/2 of SNS-301 added to pembrolizumab in patients with advanced squamous cell carcinoma of the head and neck (SCCHN).

https://meetinglibrary.asco.org/record/197868/abstract

Efficacy of concurrent cetuximab (CTX) and nivolumab (NIVO) in previously untreated recurrent and/or metastatic (R/M) head and neck squamous cell carcinoma (HNSCC).

https://meetinglibrary.asco.org/record/196793/abstract

Phase II trial of soluble EphB4-albumin in combination with PD-1 antibody (pembrolizumab) in relapsed/refractory head neck squamous cell carcinoma.

https://meetinglibrary.asco.org/record/196793/abstract

A randomized phase II trial of oral vinorelbine as second-line therapy for patients with malignant pleural mesothelioma.

https://meetinglibrary.asco.org/record/196657/abstract

Nok en gang - dette er kun for å se litt på hva som rører seg i behandlingslandskapet, og det eneste kriteriet jeg har for å legge inn linken er at det går i samme indikasjon :slight_smile: Har du kommet over noe spennende på ASCO som på en eller annen måte er relevant for Ultimovacs, @Neladner ? Uavhengige funn, som den franske studien om hTERT+ve CD4-celler og prognose ved lungekreft er alltid interessante.

2 Likes

Knapt sett maken til presse og oppmerksomhet for denne eller andre biotekaksjer i kjølvannet av dataslipp:

Et par utdrag fra artikkelen som er noe inn i **** bull:

Nu kan det snart vara verklighet: Ett vaccin mot cancer.
En ny norsk-svensk studie har gjort ett genombrott inom cancerforskningen: ett universalvaccin som i kombination med immunoterapi väntas kunna bota nästan alla cancerformer.

– Resultaten är mycket lovande, särskilt att 30 procent av malignt melanom-patienterna är fria från cancern, säger Sara Mangsbo, innovationschef på Ultimovacs.

Universalvaccinet mot cancer, UV1, är en behandling som ska ges i kombination med immunoterapi. Det ska vara effektivt mot de flesta cancerformerna.

[…]

Användas mot de flesta cancerformer
Många cancerbehandlingar måste skräddarsys till en specifik cancerform och ibland till den specifika patienten. En av de stora fördelarna med den nya behandlingen är att den går att använda på alla människor och mot de flesta cancerformer:

– Mellan 85 och 90 procent av alla cancertyper behöver enzymet telomeras för att tumörerna ska kunna växa obehindrat, och eftersom vårt vaccin aktiverar immunsystemet mot just telomeras, så kan det fungera mot de flesta cancertyper, säger Sara Mangsbo.

[…]

Studierna utförs i flera olika europeiska länder, bland annat Sverige. Oscar Grundberg, biträdande överläkare vid Karolinska Universitetssjukhuset, behandlar i patientgruppen med den ovanliga, svåra och aggressiva cancerformen mesoteliom.

– Vi har startat med vaccininjektionerna. Det har gått bra utan negativa reaktioner. Konventionella cellgifter har inte alltid den effekt vi önskar, och vi har ett starkt behov av nya, effektivare behandlingar. Cancervaccin kan öka effektiviteten, säger Oscar Grundberg.

[…]

Vaccinet kan vara godkänt 2023
Enligt Ultimovacs kan UV1 vara godkänt och ute på marknaden redan år 2023 om fas 2-studien faller väldigt väl ut.

Bare å ønske brødrefolket velkommen. De har en litt annen tilnærming til verdsettelse av kvalitet enn Ola Dunk.

26 Likes

Dette er så rått det.

Jeg kjenner lite til svensk presse, men hvor stor er denne avisen i Sverige?

Sveriges svar på VG (Aftonbladet er også eid av Schibsted).

Edit:

Desidert størst på nett, usikker på om de fortsatt er størst på papir (men i 2021 er det forsvinnende lite interessant).

Aftonbladet har blivit svenskarnas lägereld under pandemin. Det syns i siffrorna från mätinstitutet Orvesto för juli. Vi har rekord i mobilen och en toppnotering på 3,7 miljoner läsare per dag digitalt. Totalt med papperstidningen når Aftonbladet närmare 4 miljoner (3 926 000) svenskar varje dag.

Expressen, med GT och Kvällsposten inkluderat, noterar under 3 miljoner digitala läsare. Det berömda “gapet” ökar när Aftonbladet är över en miljon större digitalt och helt dominerar kategorin nyheter

2 Likes

Aftonbladet er Sveriges største avis om man ser bort fra gratisavisen Metro. På de neste plassene følger Expressen og Dagens Nyheter.

3 Likes

Og det er jo godt å vite!

1 Like

Da er det bare å holde seg fast for fra neste uke kommer svenskene!

Den/de som bedrev nedsalget i forrige uke, vil på et tidspunkt også gå tom, og man husker vel hva som skjedde når KLP og Anne var ferdigsolgt? :slight_smile: :slightly_smiling_face: