Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

So, although early, these new data give confidence in the existing R&D strategy (UV1 in combination with checkpoint inhibitor (CPIs) in four different Phase II trials). Our valuation is increased to NOK3.65bn or NOK114 per share (vs NOK99.4 per share previously).

4 Likes

Kursmål opp til 114 fra 99.

Ingen som dekker Ultimovacs har fair price under tresifret.

Vi har mye å glede oss til.

Da er status:

  • DNB 125
  • ABG 115
  • Edison 114

Gitt antall (gode) spørsmål på webcasten og all oppmerksomheten selskapet har fått, så skulle det ikke overraske meg om flere hus starter dekning.

dnb

2 Likes

Edison økte LOA fra 20% til 25% på alle fire indikasjonene, hva var det DNB økte til?

DNB:
Our new LOA assessment for UV1 is 30% in malignant
melanoma, 20% in mesothelioma, 15% in head & neck cancer and 10% in ovarian cancer.
We still have NSCLC in our model (even though the company is not currently conducting any
trials in this indication) to factor in the opportunities in indications outside the areas where the
company is running trials right now. However, note that we have a very low LOA for the
NSCLC indication of 5%

2 Likes

Det kom ut litt feil, mente at det er ekstra bra at volumet har økt i det siste. Nå har det vært flere dager på rad med høyt volum , og flere får øynene opp for Ultimovacs.

1 Like

Jepp

Stort volum er bra på sånne dager. Så kan vi legge bak oss de som ikke skal være med, uten «seigpining».

2 Likes

Oppsiden i et “bull scenario” burde vel være langt høyere enn NOK 160 (noe under 5 mrd NOK i MCAP)? Antall mulige indikasjoner og resultatene levert så langt burde vel tilsi det. Men, det er kanskje en håpløs oppgave for analytikerne å ta hensyn til det enorme potensiale som ligger i teknologien her?

1 Like

Hele rasjonalet med en universell vaksine passer ikke inn i måten analytikerne setter kursmål, med LOA per indikasjon mv. Og her, dersom man skulle gitt UV1 5-10 % LOA i flere titalls indikasjoner så ville kursmålene blitt firesifret (les: “useriøse”) og vel så det.

Det sagt, så vet om ikke annet vi at slike kursmål og prising blir et faktum dersom man får like gode data fra fase-2 studiene og dokumentert overførbarhet fra indikasjon til indikasjon.

Dette er også er selskapets uttalte og planlagte strategi. Dokumentere effekt med samtlige, ledende CPI på tvers av store indikasjoner. Om så skjer blir avtalen historisk stor.

Inntektene fra en slik avtale vil åpne opp for at Ultimovacs kan kjøre videre selv med UV2, den profylaktiske teknologien :slight_smile:

5 Likes

1k i skuffen på 77.5
Billig

1 Like

Jeg benyttet også anledningen til å vekte opp med 40%. Det kjipe var at jeg traff toppen med halvparten på over 86 i kurs :expressionless: Snittet ble på noe over 80.

Burde det lizzom ikke RENNE inn med taxisjåfører, sykkelbud & pensjonistinvestorer etter VGs oppslag da :stuck_out_tongue:

Allikevel ser jeg på dette som en kjøpsanledning - etter å ha hørt de to siste Radforsk podcastene to ganger i går, så håper & tror jeg dette er en gedigen kjøpsmulighet. Vil tro at når mer data kommer fra de (velrekruterende!) studiene, så vil meglerhusene øke sine kursmål. Tilsvarende det vi har sett de siste dagene.

God pinse!

2 Likes

:smiley:
Hvis det er noe trøst så traff jeg nesten gårsdagens topp med kjøp på 79.
Billigere i dag :man_shrugging:

1 Like

I slutten av podcasten syntes jeg det ble spurt om andre konkurrenter i samme diagnose. Men her snakket de mest om at de sammenlignet med soc. Har dere kanskje gjennomgått der eller det har gått meg hus forbi. Er det noen andre som prøver ut pembro med sitt drug og har tilsvarende CR og orr?

1 Like

Jeg er litt konspiratorisk nå. Når det havner 85000 aksjer på salg i sluttauksjonen. 30 øre under sist omsatt og den har blitt solgt nedover i hele dag tiltross for massiv oppmerksomhet i media og kjempe gode data. Da er det noen som har en agenda.
Jeg håper ikke dette er bestilt mediedekning for noen som skal ut eller short på vei inn.
Spesielt med en sånn sperre i sluttauksjonen

1 Like

Man skal høre mye :joy:

Dette er reduksjon fra større aktør. Forrige gang var det KLP som justerte. Når de var ferdige gikk kursen vertikalt opp.

At hvem enn det er ikke evner eller har tid til å ta en liten ringerunde til topp 50 nå som investeringsrisiko er redusert, data levert og oppmerksomhet på vei opp er for meg totalt uforståelig - men slik er nå en gang.

Listene gir oss svaret til uken. Gitt at denne aktøren trolig stod for 50+ prosent av dagsomsetning klarte kursen seg helt OK.

Og volumet sett i et litt større perspektiv er ikke stort. Det åpner samtidig for inngang av nye langsiktige som ønsker volum.

Edit:

Kursen er opp to dager på rad, på news, i en biotekaksje. Det er mot normalt og viser styrke, særlig sett i lys av salgspresset vi så i dag.

5 Likes

Vel. Litt overdrevent konspiratorisk, kanskje?
At salget i dette papiret etter det fremkomne er større enn kjøpet, er for meg fullstendig uforståelig.

1 Like

Ja det er trasig når større aktører sikrer gevinst på en slik måte. Samtidig byr det på muligheter hvis man har øyne på ballen og er opportunistisk. Jeg tok min lille andel av det som var til salgs i dag på 78. Det tror viser seg å være trivelig selv på kort sikt.

1 Like

Selg de i åpningen på tirsdag og plukk de opp 10% billiger utpå dagen. Sånn er trenden for tiden.

Be my guest. Gevinsten jeg har bygget opp i denne aksjen (eller andre for den saks skyld) er et resultat av å ikke agere slik eller gjette på hvor kursen skal sprette neste 24 timer. God helg! :beers:

Edit:

For å utdype bittelitt. La oss si kursen mot formodning står i 70 om en uke (den kan like gjerne stå i 90). Det vil si i tråd med eks. DNB sitt bear-case.

Jeg kjenner caset og selskapet godt. Det leveres på nye studier, rekruttering og data. Kursen er i robust opptrend. Oppmerksomheten er økende. Kommunikasjonen er plutselig mye mer offensiv.

Da må man stille spørsmålet: er det mer eller mindre sannsynlig at kursen står i 100 om noen måneder?

Jeg tror det er minst 90 prosent mer sannsynlig at den er tresifret vs. 70 på samme tidspunkt, og da betyr det forsvinnende lite om jeg traff en vilkårlig bunn perfekt (her pga. uvørent volumsalg man ikke kunne forutse).

En oppskrift på å tape penger er å hoppe inn og ut og ikke ha noen plan for investeringen.

8 Likes

Blir det dødtid i news så synker den litt
Men må få unna konferansen først da