Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Det er ganske gitt at TET/UV1 gir fornyet/forlenget beskyttelse av UV1 ja. de Sousa har sagt gjentatte ganger at de har flere patenter inne i “silent period”, før publisering, som går på TET-plattformen. Peptidene i TENDU ble publisert som et WO-patent nå i sommer, men mer blir sikkert synlig i løpet av de neste månedene.

4 Likes

Må si det virker svært spennende med profylaktisk vaksine og vil gjerne lese mer om det . Har du link til noe materiale som omtaler Ultimovacs sine planer om dette?

Det er en Radium før IPO hvor Kongstun Arnesen snakker en del om det. Men det har ligget såpass langt fram, og er definitivt et trinn etter at UV1 har vist terapeutisk effekt, så man har ikke snakket så høyt om det etter IPO. Men så dukket det opp i klartekst igjen i vel årsrapporten fra i fjor, og også muntlig i en del tilfeller etter det, bla her: https://vimeo.com/500777323

Den relevante Radiumen er nr. 44, hvor forrige CEO bla. sa følgende:
“NCI, National Cancer Institute, som er kreftavdelingen i det Amerikanske Folkehelseinstituttet, de så dette prinsippet for noen år siden. De har et eget program som heter PREVENT, hvor de prøver å lage en medikamentell forebyggende kreftbehandling. De tok kontakt med oss for noen år siden, og sa at vi har sett hva dere holder på med, og ser det som en lovende kandidat til å kunne blir en forebyggende kreftvaksine. Så de spurte om de kunne få litt vaksine fra oss å teste på. Så det har de fått. De har drevet å testet i dyremodeller. Vi er i dialog med dem, og har tanker om å følge opp det videre. Også fordi at vi nå driver og ser på ny adjuvansteknologi [som altså er TET-plattformen] som gjør at peptidene våre, altså antigenene våre, vil bli mye enklere å bruke i en sånn forebyggende setting. Så det er et helt klart mål vi har, det er å gå videre å prøve å utvikle en forebyggende kreftvaksine. Og bare ett poeng til slutt: Det finnes jo forbyggende kreftvaksine i dag. Det de har til felles er at de er rettet mot virusinfeksjoner som gir kreft, så de er egentlig infeksjonsforebyggende vaksiner som forebygger kreft. Men vår ambisjon er å lage en vaksine som er en direkte forebyggende kreftvaksine hvor immunsystemet settes i stand til å gjenkjenne kreftceller hvis de dukker opp.”

10 Likes

Ultimo gjør alt riktig, eksempel til etterfølgelse! Irriterer meg jeg ikke har kjøpt denne ennå

Haha, det er et så hårete mål at man nesten ikke tørr snakke høyt om det. Men … Det rykker stadig oppover i sannsynlighet når man ser at UV1-peptidene skaper de riktige immunresponsene.

Jeg leser på nett at tetanusvaksinen kan gi 10 års immunitet, og at man derfor burde ta booster shots en gang i tiåret. Kan man håpe på noe liknende med TET-teknologien? Begge deler består jo av tetanus-toxins.

At kursen har steget i det siste bør ikke hindre deg fra å bli aksjonær nå. MCAP er fortsatt under fire milliarder, som er latterlig lite sett i forhold til den vesentlige sannsynligheten for at UV1 lykkes fullt ut, og den verdien dette medikamentet da vil få.

2 Likes

Denne radium episoden er også veldig forkøarende på tet på slutten
Listen to Episode 116: Ultimovacs med Øyvind Kongstun Arnesen by Radium on #SoundCloud

1 Like

Jeg har fått ro i sjela ved å være inne med en grei “post” igjen :partying_face:

veldig riktig det du skriver der :ok_hand:

tøft å si i toppen av trend kanal?

INGEN blir rike av å gnukke på linjaler. Finnes overraskende mange som tror det, men det stemmer ikke.

2 Likes

hehe

Her ber jeg @Neladner korrigere eller supplere om noe er feil.

Tetanusvaksinen som gir 10 års beskyttelse gir primært en B-cellerespons med antistoffer og B-celler som «husker» tetanus, og er beredt til å produsere antistoffer. Å håpe på det samme for UV1 tror jeg er på den optimistiske siden.

Mekanismene for å bekjempe kreft er annerledes, og noe av det som gjør dette så vanskelig. Kreftceller kommer fra kroppens egne celler, og immunforsvaret er ikke programmert til å reagere på samme måte på dem.

UV1 skal såvidt jeg vet primært gi en T-cellerespons. TET kan forhåpentligvis stimulere til en lokal immunrespons, fordi immunforsvaret allerede er forberedt på tetanus. Responsen kan rekruttere immunceller som samtidig tar opp UV1-peptidene, som da kan oppfattes som fremmede og gi ønsket t-cellerespons. Varigheten på responsen kan vi vel bare glede oss til å få presentert etter fremtidige studier.

4 Likes
14 Likes

Regner egentlig med dette er neste trigger. Iom at Sousa sier at de jobber med fda. 60 dagers behandlingstid. Så jeg tipper vi hører noe om dette før november ±.

11 Likes

31 nye fra Avanza siste døgnet.

13 Likes

Mer svensk presse, dog så greier de å unngå å nevne både Ultimovacs og UV1

Hos Avanza har det også økt til 730 eiere

4 Likes

Ja, og hvor involvert er egentlig Saras avdeling i UV1?
Jeg trodde de i hovedsak jobber med TET plattformen, så påstanden om at de utvikler den i Uppsala er vel litt på kanten :slight_smile:

:sweden: øker videre.

Söta bror og Tvenge vs. KLP (og fondets etablerte strategi “selg vinnerne, kjøp taperne”).

3 Likes