SITC i November.
1328
Enormt solid oppførsel av aksjen.
Ultimo virker knallsterk med bra volum…
Jinx😀
På ingen måte føles det som en jinx.
At den i det hele tatt holder seg på 150-tallet etter så sterk vekst den siste tiden, med høy omsetning, viser at aksjen ikke mister moment ved gevinstsikring, men at det står nye aksjonærer klare på en prising over 5mrd. Det er sterkt (!)
Fornuftig av universitetet i Oslo og Oslo universitets sykehus gjennom Inven2 å selge. Frigjør midler til ny og spennende forskning! Slik jeg ønsker skattemidlene mine skal brukes!
Antar de tenker ulti har klart det og at det er «job well done»
Bra tidspunkt å melde det på. 1 minutt igjen av sluttauksjonen
Haha. Vel, de er forskere og ikke tradere. Sikkert vært fornuftig å melde etter stengetid, men jeg synes de fint kan få selge om det kommer fler gode livreddende selskaper i fremtiden.
Man vil vel se om noen dager om de har valgt å beholde noe eller om reisen er over.
Spent på når/om det kommer noen utenlandske biotek-fond, eller selskaper som tar en stake.
Velger å tenke det blir et spennende 2022 og et meeget spennende 2023.
De fleste husker vel at jeg fyrte på alle sylinderne sist gang de solgte, så la meg klargjøre at jeg IKKE ser på dette salget som problematisk ifht UV1 eller rasjonalet bak Ultimovacs.
Det er helt OK at de realiserer en enorm profitt etter en solid reprising, og det er helt sikkert noe som vil gagne oss som biotekinvestorer i fremtiden.
For min del kunne de gjerne ventet til data og (enda) mer volum. Men nå vet vi jo ikke hvor mye de skal selge eller om de allerede er ferdige.
Det er ingen insidere som kan selge på informasjon de sitter på som markedet ikke kjenner til. At de selger handler om å realisere gevinst og beslutning er tatt basert på informasjon du og jeg sitter på.
Det “lille” salget er jo nok til å bli med i en annen IPO
Men de slipper nok ut litt mere når de er i gang er jeg redd.
Det lille salget blir vel brukt til et stort julebord
Er vel kanskje ikke feil å si at tallene som kommer fremover nå ikke utgjør en stor forskjell mot den ene eller andre siden, noe som er mer positivt enn negativt sett fra mitt ståsted.
Antar at Inven2, om de har innside(?) så hadde de da vært låst. Fristende å tolke det som en de-risk.
Edit: ja, antar det «lille» salget nok er betydelig større. Men det er for så vidt også uinteressant.
De har på ingen måte innside.
Innsidekjøp har for øvrig vært normen siste året og vel så der, så at det var fravær av dette etter Q2 20/8 sier gjerne litt om at det er ting i pipen man kan se frem til.
Det eneste denne meldingen sier er at de har solgt såpass at de er under 5% grensa som er den som må børsmeldes.
Hva de gjør videre står de helt fritt til selv og trenger heller ikke å børsmelde videre salg
Edit; bare om dette var uklart for enkelte
Feil! Denne meldingen sier i tillegg at de har solgt 19.380 aksjer.