Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

“Artig” hvordan alle medier, inkludert FA ikke får med seg at dette er mikrogram, ikke gram - som er 1 million ganger feil…

Jøje meg, nesten en halv kilo, gitt… :laughing:

Sånn går det når den originale pressemeldingen bruker “fancy” Unicode tegn som ingen klarer å konvertere - her er originalen:

3 Likes

Jeg fikk TDN til å rette det ihvertfall :slight_smile:

1 av 2 maskiner siste 3 måneder :dart:

5 Likes

Nøyaktig 1 år siden jeg satte barnetrygden i noen ultimovacs aksjer til datra…

12 Likes

Herlig utvikling på Ultimovacs…

Nesten 500% opp siden Oktober 2019, godt enkelte unngår shorting og motstand…

Gjelsten og Hagen & co

Oslo børs ass…

Mvh

1 Like

Volummussolini er fornøyd. Reprising har funnet sted. Svenskene er happy. Chatten er forundret.

Mvh. :beers:

Edit:

Om bare dollaren holder seg nå, så blir det bra.

8 Likes

SITC i November.

9 Likes

1328 :chart_with_upwards_trend:

8 Likes

Enormt solid oppførsel av aksjen. :smiley:

4 Likes

Ultimo virker knallsterk med bra volum… :blush:

1 Like

Jinx😀

På ingen måte føles det som en jinx.

At den i det hele tatt holder seg på 150-tallet etter så sterk vekst den siste tiden, med høy omsetning, viser at aksjen ikke mister moment ved gevinstsikring, men at det står nye aksjonærer klare på en prising over 5mrd. Det er sterkt (!)

10 Likes

Flagging av nedsalg under 5% eierskap

Fornuftig av universitetet i Oslo og Oslo universitets sykehus gjennom Inven2 å selge. Frigjør midler til ny og spennende forskning! Slik jeg ønsker skattemidlene mine skal brukes!

Antar de tenker ulti har klart det og at det er «job well done» :wink:

3 Likes

Bra tidspunkt å melde det på. 1 minutt igjen av sluttauksjonen :joy:

Haha. Vel, de er forskere og ikke tradere. Sikkert vært fornuftig å melde etter stengetid, men jeg synes de fint kan få selge om det kommer fler gode livreddende selskaper i fremtiden.

Man vil vel se om noen dager om de har valgt å beholde noe eller om reisen er over.

Spent på når/om det kommer noen utenlandske biotek-fond, eller selskaper som tar en stake.

Velger å tenke det blir et spennende 2022 og et meeget spennende 2023.

De fleste husker vel at jeg fyrte på alle sylinderne sist gang de solgte, så la meg klargjøre at jeg IKKE ser på dette salget som problematisk ifht UV1 eller rasjonalet bak Ultimovacs.

Det er helt OK at de realiserer en enorm profitt etter en solid reprising, og det er helt sikkert noe som vil gagne oss som biotekinvestorer i fremtiden.

2 Likes

For min del kunne de gjerne ventet til data og (enda) mer volum. Men nå vet vi jo ikke hvor mye de skal selge eller om de allerede er ferdige.

Det er ingen insidere som kan selge på informasjon de sitter på som markedet ikke kjenner til. At de selger handler om å realisere gevinst og beslutning er tatt basert på informasjon du og jeg sitter på.

1 Like

Det “lille” salget er jo nok til å bli med i en annen IPO :slight_smile:
Men de slipper nok ut litt mere når de er i gang er jeg redd.