Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Eg vil ha site med ein god del ulti uansett, men må prøve å vere ansvarleg med tanke på forvaltning av gevinst. Går i tilfelle frå masse til rikeleg.

Bare sånn for å legge lista i markedet blant oss retails som trekker konklusjoner og får forventninger basert på små tall.

70% OS etter 2 år representerer en ~27,5% økning i overlevelse i forhold til Keynote-006 med Keytruda alene i en noenlunde sammenliknbar populasjon. (Fra hukommelsen, 2 års OS: 55% med pembro alene)

Jeg synes det ser ut som et godt signal på at tillegg av UV1 til aPD1hemmer kan resultere i økt langtidsoverlevelse, og det forventer jeg egentlig at markedet også vil tenke. Jeg synes det hele er vanskelig å vurdere men for min del så setter jeg cutoffen for solide data på 70%. Kommer den inn under så synes jeg det virker mer åpent. og jeg vil nok bli litt skuffet. Det hele handler om å øke eller minske “risikoen” knyttet til INITIUM, og før den readouten vil jeg helst ha så gode signaler som mulig.

Så klart alltid fint å sikre gevinst…
Jeg sitter å vurderer motsatt… Kjøpe ekstra nå og med stor sannsynlighet kunne selge den korte traiden med gevinst…
Mine langsiktige Ultimo ligger urørt :sun_with_face:

Dels enig, men tenker uansett det er viktig å legge til at vi tross alt snakker om en liten fase1 studie her. 20 pasienter, hvorav 1 pasient kan flytte «streken» 5%.

18mnd overlevelse viste 80% OS. Om 2 nye pasienter har gått bort er vi nede på 70%. Legg på en ekstra og vi er nede på 65% OS.

Jeg vet at du er fullt klar over det, og skriver dette mest for eventuelt nye investorer.

2 Likes

Ja, jeg skrev jo det. Små tall. Og vanskelig å vurdere. Jeg tror dog på smashing resultater og står inne for det :wink: Det kunne jeg kanskje vært litt klarere på. Sjeldent jeg går inn i en data readout uten nerver.

MEN - en plass må jeg jo legge den psykologiske grensen for hvor jeg blir litt skuffet, og personlig så er den på 70%. Det vil si at 70% er et lovende signal som gjør meg glad, men 65% vil fremdeles være et lovende signal selv om jeg hadde ønsket å se 70. 75% vil også være et lovende signal.

Jeg er ikke positiv til Ultimovacs fordi jeg har aksjer, jeg har aksjer fordi jeg er positiv. Selskapet har levert godt på hvert eneste punkt i årevis, men det betyr ikke at jeg slutter å ha høye forventninger til hva som skal komme. Jeg stiller høye krav til data, innrullering og øvrig execution og vil si min mening hvis noe skurrer.

Når jeg ser for meg det neste året som Ultimovacsaksjonær og prøver å se for meg tidspunkt hvor det kan være logisk å ta gevinst/stå utenfor aksjen finner jeg ingen tidspunkt som gir mening før man eventuelt vil deriske litt før INITIUM (for de som vil det).

Etter dataene nå så kommer Q3 hvor de burde melde om over 100 pasienter innrullert i INITIUM, og således burde enrollment complete kunne komme ila 1Q22. Før eller rundt samme tidspunkt kan vi forvente oppdatering på TET og veien videre for UV2/profylaktisk vaksinering/TENDU/etc. Etter det så vil langtidsoppfølging av kohort 1 og 2 presenteres på konferanse igjen før investorene begynner å vente på readout av INITIUM.

I tillegg til dette så kommer jo mulighetene for regulatoriske designasjoner og nye fase 2-studier som vi har diskutert i detalj tidligere her på tråden.

Kort sagt - ser grunnlag for å være tungt investert i Ultimovacs fra nå og til den store readouten.

Gi meg en retweet da, gjengen!

17 Likes

Shipping, olje og kreftvaksine

Månedens desiderte vinner er imidlertid kreftvaksineselskapet Ultimovacs, som har steget 43,8 prosent. Selskapet, som er verdsatt til 4,4 milliarder kroner på Børsen, har investor Bjørn Rune Gjelsten som største eier og Stein Erik Hagens Canica som nest største eier.

4 Likes

Får du jobbet noe, @Forsk ? :grin:

Fortsetter vi opp eller er det pump og dump svensker på news?

Blir spennende å se

Æ har alltid ment svensker er dumme men når de nå hamstrer Ultimo må man kanskje vurdere om…:slight_smile:

1 Like

Blir uansett fint med en verifisering av de gode resultatene. Håper vi

Edit: forbedring(er)

16 Likes

#denfølelsen når aksjen er så sterk som den er om dagen og man vurderer å ta gevinsten - for så å titte på det fundamentale i selskapet og bare være «velkommen etter, dette er en fornuftig reprising»

Det er lett å bli revet med, men det føles bare så…. riktig at Ultimovacs trader oppover.

7 Likes

Ultimovacs Begins Dosing of Second Cohort in Phase I TENDU Study Investigating Prostate Cancer-Specific Therapeutic Vaccine

40 Likes

Selv concorde smiler nå. 157,2 Gratla til alle inne å en stor takk til «innsiderene» :handshake: For et forum :dart:

14 Likes
6 Likes

Allerede???
UV1 virker på >85% av alle krefttyper. Tar TET plattformen resten da ell?

Det er nesten så jeg må poste denne igjen; Only U er det man trenger i portefølgen:

1 Like

Ive been buying Ultimovacs since march last year… wish I bought more… my best stock to date. I had TP set to 350 Im thinking to change to 50% 350 and leave the rest to 650-1000kr

4 Likes

4 Likes

Det var voldsomt til reaksjon i dag da.