Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Jeg synes det er snilt av dem og stille opp med rimelige aksjer til de som ikke har fått (nok) Og at dem attpåtil stiller opp som garanterte kjøpere når den tid kommer.

5 Likes

Jeg økte med 10% aksjer i dag på 129.6 - så får vi se om det var lurt i det korte bildet. I det litt lengre bilde er jeg overbevist om at dette var/er et gyllen kjøpsmulighet!

2 Likes

Har ett bra antall aksjer på 4x kr men vurderer også å kjøpe mer. Jeg er trygg på at kursen vil stige kraftig og jeg vil oppnå mangedobling. At kursen svinger det viste vi ville skje. Det er naturlig å ta gevinst og shorte når aksjen har gått mye. Det jeg er mest spent på er om noen større bruker muligheten til å kjøpe seg opp

1 Like

image

1 Like

Kan du regne med. Og rekylen må jo skremme vettet av dem :sweat_smile:

1 Like

Ut med pakket.

4 Likes

fun stuff, Ive held both stocks for a while… WTF man!

Hvorfor øse seg opp om shorting av ULTI? Shortregisteret oppdateres daglig. Og der er ikke registrert noe. Det vil si at evt. shortposisjoner må være under 64K aksjer (mindre enn 0,2%).
Ikke mye galt man kan gjøre med et slikt antall, annet enn evt. å pøse de ut på kort tid for å utløse div stoploss. Da burde i såfall det verste være bak oss.

Hvis du hadde giddet å lese innleggene her eller hva som står på finanstilsynets sider, så hadde du skjønt at grensen for at du kan se at Ultimovacs er shortet er 160.158 aksjer.

4 Likes

Jeg vet at jeg er lat nå som du til og med har pekt på hvor jeg kan finne denne informasjonen, men gjelder dette hver enkelt shortaktør, eller det akkumulerte volumet av short-aksjer? Tenker da på tallet 160.158.

Tanken min gikk ut på om 5 ulike aktører alle kan f.eks. shorte 150k aksjer og menigmann kan ikke se dette i registeret.

Hver aktør

1 Like
4 Likes
2 Likes

Noe jeg ikke har fått med meg da? Jeg oppfatter det som står på SSR som at det er 0,2% som gjelder etter 19. mars.
Ser nå at det er rapporteringsgrensen som er satt til 0,2%, mens tabbelen viser over 0,5% som før.
Det var nå ikke helt lett å se dette ved første øyekast. Vel, likevel ikke grunn til bekymring over en short som ligger under 0,5%.

Se her på PHO. Arrowstreet gikk under 0,5 i juni og oppgis derfor ikke lenger. Så kom Voleon over 0,5 nå og fremgår av oversikten.

“the sum of current open short positions that are larger or equal to”

Nå må du rulle inn Quad, setningen refererer til summen i oversikten på SSR sin forside. Posisjoner under 0,5 % tas ikke med i summen og vises heller ikke spesifisert. 5 aktører kan ha short på 0,4 % hver uten at noe av det vises i SSR.

2 Likes

Takk for den vennlige irettesettelsen. Har sett det nå, og det vil si at listen i noen tilfeller kan være ganske intetsigende.

Et helt annet tema, er vel lov på småprat tråden.
Hørte akkurat på siste Radiumpodkast, nr 195 med Nordic RWE. De snakket om at de allerede hadde sin første kunde. Kunden hadde en klinisk undersøkelse på eggstokkreft gående, Ultimovacs? Tror det er mellom 15 og 22 minutter.