Tidenes mest likte ignorerte innlegg.
Enkle googlesøk viser jo at «noen (X)» har vært med på emisjon tilrettelagt av hus Y tidligere i år.
Y har vel ikke fått oppdraget i dag skulle man tro.
Tilfeldigheter, eller lekkasje
Vært kult om emisjonkursen ble høyere en sluttkursen tipper det blir gitt 0kr i rabatt og videre opp i morgen.
Skal man prøve å skrape sammen NOK 970.000 i løpet av natta, eller skal man heller satse på rep. emi?
Tror vi kan være helt sikker på en ting og det er at Norda ASA IKKE blir tildelt noen aksjer i denne emisjonen.
Du må skrape sammen 970.000. Det er 100.000 Euro som er minstetegning, men det blir vel avkortning så man får vel kanskje bare aksjer for halvparten.
blir nok ingen rep emi, håper i alle fall ikke det
Det vil isåfall være betenkelig for å si det forsiktig.
Først senke prisen ved shorting (noe som sannsynligvis medfører mindre emisjonsinntekter til Ulti, samtidig som aksjonærene blir utvannet mer enn nødvendig). For deretter å få tildelt rabatterte aksjer til å dekke inn.
Rykter seier at kursen i emisjonen blir på 125.
Du kan også tenke tanken på at noen har snakket sammen, og funnet ut at de vil ha flest mulig aksjer for pengene. Ergo, man hever omsetningen ved å shorte aksjer før emisjonen, så man finner en kurs som tar høyde for mer salg - i stedet for å sette emisjonen på høyere kurs, og så selge i etterkant. Det kan gi emisjonsdeltakerne mer aksjer for pengene uten at man får den negative stemningen som stor rabatt gir.
Så blir det litt rot i planleggingen når våkne aksjonærer lager rabalder ved å sjekke aksjonærlistene og identifisere shortangrep
Jeg har tegnet meg og kurs blir 125. Om kursen lukter på emikurs er det trolig en større gavepakke enn da KLP gruset aksjen i fjor høst.
Blir emisjonen på 125kr er det svært skuffende. Hadde sett for meg 0 rabatt
Think we need to look at this is a bit longer perspective. The share price is up 80kr over the last year. Of course we all want zero rebate, but 125kr to lock in 250m is not a terrible result by any means.
Når aksjen har blitt omsatt veldig liter nær dagens kurs må man forvente rabatt.
Er jo uansett en veldig fin stigning fra forrige emisjon
Mvh
Kjøpte en slant mer i dag
Til tross for at alt og ingenting flagges, så er det fortsatt på sin plass å merke seg hvordan denne TI-tråden fra noen år tilbake har (velbegrunnet) forskuttert selskaps- og kursutvikling på en tilnærmet prikk.
Ultimovacs har levert på alt, og mer til, og i dag formulerer de børsmeldingene sine slik:
Oslo, 26 October 2021: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs”) (OSE ULTI), a clinical
stage leader in immune stimulatory vaccines for cancer, announced that the
company’s universal cancer vaccine, UV1, will be investigated in a new Phase II
clinical trial in combination with pembrolizumab in non-small cell lung cancer
(NSCLC).
Det er kun ett lite år til avlesning av hovedstudien INITIUM, og selskapet er fullfinansiert, med en (ekstremt) robust aksjonærmasse og en plattformteknolgi attåt man med god grunn kan håpe på lisensiering og/eller partner på.
En sjelden tour de force i norsk biotek. Underbygget av et rasjonale og klinisk setup jeg ikke kjenner til lignende eksempler på.
Både @Fornybar og @polygon (og flere) skal ha honnør for edruelighet og klarsyn.
Altså. Hvis ikke jeg er komplett idiot, (det er det godt mulig jeg er) så er det her snakk om at 70% av pasientene som presenterer med NSCLC, presenterer med NSCLC med spredning. 1/3 av disse har tumor hvor halvparten av cellene uttrykker PD-L1 og er eligible for kombinasjonen UV1 + pembrolizumab.
Bare i USA snakker vi om at over 200 000 mennesker blir diagnostisert med lungekreft hvert år. I resten av de store markedene til sammen er det rundt 850 000 mennesker som blir diagnostisert. 70% av dette, og 1/3 av disse igjen gir et marked på ~200 000 i året. Kun i US ~46 000.
Gigantisk mulighet for Ultimovacs. Denne studien burde bli utvidet til å gå i US og så det kan bli til en markedsmulighet dersom UV1 viser god effekt.
Etter at forumet har idiotierklært Norda pga. shorten. får de nå muligheten til å dekke den med et jafs. Regner ikke med at det kan bevises at det skyldes “urent trav”, men mistanken melder seg.
Gleden over å kjøpe tilbake småplukk på 132,80 i går ble kortvarig. Regner med at aksjer i fri flyt øker de neste ukene, men “jeg står han av.”
Har sovet i timen her, bare god stemning fortsatt hos Ulti. Blir det å doble seg når emi rabatten kommer da, hyggelig
I samtale med en av disse med bakoversleik som jobbet overtid i kveld, så virket det som veldig viktig om man var eksisterende aksjonær eller ikke. Vi KAN håpe at styret har instruert tilretteleggerne om ikke å tildele NORDA ASA (eller andre deler av Andenæsgruppen).
Får Norda ingen tildeling anser jeg det som en rettet emisjon til gammelaksjonærene. Helt gratis, for da sitter de i saksa.