Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Vel, man blir irettesatt for å spekulere… Hvorpå det spås antall innrullerte til spesifikk dato… som tydeligvis ikke er spekulering?

Men nok om det- kjør på dere, så tar jeg en pause

Jeg tar jo ikke det antallet og den datoen ut fra luften, hvis det er det du tror? Det er lest ut av et excelark basert på tidligere punkter for antall innrullerte, antall åpne sites ved disse tidspunktene, og gjenværende uåpnede sites, som jeg postet en tidligere og enklere utgave av lenger oppe i tråden.

10 Likes

13 handledager før Q3.

Sjeldent har jeg vært så spent. :sunglasses:

6 Likes

https://www.uu.se/forskning/swedeliver/

5 Likes

image

God morgen, alle.
De neste 13 dagene kommer til å bli spennende. Våre nyankomne svensker og våre kjære tradere blir straks enige om at ~13 dager til Q3… Det er litt kort tid. Jeg kan nesten garantere at ikke alle har de posisjonene de ønsker. Hvem kaster første stenen?

3 Likes

Jo mer jeg reflekterer over det vi har vært vitne til, jo mer forundret (og harm) blir jeg.

På hvilken planet er det OK at et styremedlem i et Radforsk-selskap i) låner et stort antall aksjer av Folketrygdfondet, for deretter ii) gå til et kraftig og målrettet shortangrep på iii) et annet selskap under samme paraply når iv) selskapet leverer fantastiske, selskapsbyggende data.

Dette er et grep for å utrette mest mulig skade på verdsettelsen av søsterselskapet, i den lille biotekdammen i Norge. At slikt er effektivt er åpenbart, da markedet i utgangspunktet var komfortabelt med å handle aksjen for ~160 kroner på 80% OS-data, og det før man fikk nyheten om 2x fast-track fra FDA som treffer hovedstudiet.

Det er SÅ mye som skurrer med dette stuntet. Det er en blanding av umoralsk, umusikalsk og flaut for dem det gjelder. NORDA-gutta skal være glad ingen her på forumet har veldig mye penger og bomber ned Vaccibody 25-30 % bare fordi det er mulig. Noe som ville vært helt enkelt å få til, og som ville redusert verdien av (pardon my french) id**tenes aksjer med over en kvart milliard.

Ultimovacs har ikke få bemidlede storaksjonærer. Og dette er en av grunnene til at jeg ikke kan skjønne annet enn at den eneste grunnen NORDA utførte stuntet er at de regnet med at det skulle gå ubemerket hen under radaren. De er åpenbart komplett tonedøve når det kommer til “klokheten” i å dumpshorte et søsterselskap som leverer varene, men er det en ting slike folk skjønner er det kapital og hva mye kapital kan utrette.

Og mye kapital er det nettopp på Ultimovacs sin eierliste. Å legge seg ut med denne er det siste i verden NORDA ønsker seg. Men nå har de gjort nettopp det. Du høster ofte det du sår.

Edit:

Og så er det passende, da, at når det først var noen som gjorde noe SÅ **** dirty, så er det ikke overraskende at det kom fra sjonglørene som fikk Vacci stivpriset OTC, og siden har vekslet aksjer mellom ulike konti. Kan hende de tråkket over streken denne gangen.

24 Likes

Dette er jo formodentlig bare et kortsiktig “problem”. Dersom markedet er villig til å betale 160 så vil jo shortposisjonene snart måtte dekkes inn, og alt er fryd og gammen igjen.

1 Like

Det de ikke har tatt høyde for er at denne informasjonen som tidligere har gått under radaren nå er tilgjengelig (takk til Tekinvestor.no, aka @pdx, sin banebrytende tjeneste, Insider+).

Tror ikke folk egentlig forstår hvilken forskjell i kunnskap om hva som rører seg på Oslo Børs dette faktisk er.

At det her på forumet er ett levende miljø innen biotek betyr også at balanseforholdet mellom “de snille” og “de stygge” forskyves. Det er nye tider og aktørene må innfinne seg med det. Der det ikke fantes vakthold før er det nå hundrevis av vaktbikkjer som følger med.

At noen finner det upassende at det blir tatt opp her må de nok til slutt bite det i seg og innfinne seg med at vi henger ut skittentøyet til tørk når vi ser det. Alle tjener på det. Kanskje med tiden vil det medføre en endring.
Kunnskap er makt.

Hvis alle innlegg som omhandler dette blir flagget fordi det er ukomfortabelt å se aktører bli flagget for sin mangel på det vi ser på som grunnleggende verdier i bransjen, så ender diskusjonen bare opp i Insider tråder og det er det nok flere som ikke ønsker.
Ikke glem, dette ser ut som en veldig spesiell sak, det er jo ikke slik at alle som selger en aksje blir ettergått her.

51 Likes

Man blir sittende og filosofere litt over motivasjonen bak et slikt tiltak.

Ulti virker ikke for tida som en åpenbar kandidat å shorte, av rent økonomiske grunner, ihvertfall ikke for en insider i bransjen som selvsagt meget vel kjenner Ulti og de gode resultatene de har fremlagt

Børslista bør være smekkfull av bedre kandidater.

Så kan det være andre grunner til at et styremedlem i søsterselskapet Vaccibody går til et slikt åtak?

Det virker å være flere spørsmål enn svar her, men det er utvilsomt et både pussig og interessant tilfelle!

4 Likes

Noen burde snakke med gutta i Radforsk. Burde være en sak for Jonas eller Anders å ta en alvorsprat.

4 Likes

Radforsk er informert,

4 Likes

Imo så er det to utfall som burde være rimelig sannsynlig. Norda blir ikke lenger invitert inn i styrer som er satt sammen av Radforsk, og Norda blir ikke invitert med dersom Ultimovacs henter penger til videre utvikling innen kort tid. Man kan jo bare håpe.

9 Likes

Det eneste jeg ikke helt ser her er at Radforsk skal måtte foreta seg noe, eller ha noe press på seg til å uttale seg om Vaccibodys interne anliggende når det kommer til hvordan de eventuelt bør håndtere den dårlige PRen dette medfører for selskapet.

At noen enkeltpersoner sitter både her og der betyr bare de må være bevisste på hvilke hatter de til enhver tid har på seg.

1 Like

Blir moro å hente penger til sektoren i fremtiden med Norda i styret… “Jeg ser at et av styremedlemmene er kjent for å shorte de andre biotekselskapene dere leder. Dette høres veldig ut som noe vi har lyst til å satse penger på.”

15 Likes

Stiger raskt, 1477 ATH :sweden:

8 Likes

Sånn, vær snille nå.

1 Like

Så nå at jeg er blitt “belønnet” med utbetaling for utlån av Ulti-aksjer til shorthandel. Så trakk nå min godkjennelse for utlån til “shortpakket” hos Nordea og andre :wink:!
Selvsagt opp til en selv men oppfordrer flere til å vurdere reservasjon mot utlån av aksjer i Ulti!

1 Like

Med en omsetning på 5k i timen har Norda noe å slite med for å få dekket inn shorten. Misunner de ikke.

3 Likes

Ultimovacs ASA - Contemplated private placement

6 Likes

Ultimovacs to Launch Phase II Combination Trial of UV1 in Lung Cancer (NSCLC)

36 Likes