Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Iblant er også det enkle svaret et enkelte er mindre kloke og pisser i egen bakgård i den tro at ingen skulle legge merke til det.

Uansett hva svaret er, så er det ingenting som er OK med at Folketrygdfondet låner ut masse aksjer til investeringsselskapet til en av innsiderne i sektoren. Aksjer hvis selskap bruker til å DUMP-shorte et annet selskap under Radforsk-paraplyen - som atpåtil leverer fantastiske og selskapsbyggende data.

Hvor skadelig slikt er for kursen har vi fått være vitne til de siste dager. Markedet var komfortabelt med å omsette aksjen på over 150 kroner etter 80 % OS.

Nå er den som følge av shortangrepet på 130-tallet, og det etter en 2x fast-track som spiller inn på selskapets hovedstudie (INITIUM).

Det er potensielt uheldige presedenser som settes om dette skal være gangbart.

Edit:

@Neladner og @Forsk har helt sikkert fått med seg dette. De har de beste forutsetningene for å vurdere hvilke diskusjoner som eventuelt kan/bør tas med større aksjonærer og/eller andre i radforsksfæren.

8 Likes

Det der er konspirasjonsteori. Dette er er for tro på kortsiktig eller mellomlang gevinst. Vi tror de feiler.

Men det er info-war nå, og jeg har omsider kommet meg på twitter:

Har foreløpig femti ganger flere følgere her på TI enn Twitter…

22 Likes

Hehe god reise, ikke svøm mot dypet. Twitter er langt fra virkeligheten i de fleste tilfeller og personligheter. :slight_smile: Holder meg en mil unna.

Rykende fersk:

8 Likes

I utgangspunktet enig. Samtidig blir det ganske uunngåelig når aktøren bak at Ulti er ned ~20-25 prosent fra toppen har styreverv i annet Radforskselskap. Og det gjennom et rent shortangrep på selskapsbyggende data. Så dobbel skade utført.

Om noen med tilknytning til Ultimovacs gjorde noe tilsvarende med Vacci på deres fundamentalt positive datapunkter fortjener de tilsvarende oppmerksomhet.

Snakk om å være idiot i lille bioteknorge.

Ser at direkte og indirekte eierskap i Vacci for ovennevnte er nærmere 16 millioner aksjer (kjapt søk). Et tilsvarende stunt ville senket verdien av disse med over en kvart milliard kroner. På toppen av alt annet som følger av slik volatilitet.

8 Likes

Enig med begge, men holder nå her lokalt.

edit. Om ikke nye momenter dukker opp…

Ting er slik de er. Fremover får man følge med på utviklingen siden den berører oss med større antall aksjer, og så får selve ryddejobben tas i mer egnede fora.

Hosj hosj, bruk andre forum om dere vil bable om aksjehandelkoordinering

5 Likes

Helt enig i at dette er verdt oppmerksomhet. Men for min del sklir det litt for langt ut når man skal bruke denne tråden til å oppfordre til googling og deretter diskutere hva man evt finner om en enkeltperson. Ikke at det har dukket opp noe spesielt, så jeg ser hvis folk syns jeg sutrer litt :slight_smile: Men å sette fokus på det du beskriver, helt for det!

5 Likes

Lette etter en emoij for applaus, men ettersom jeg ikke er så bevandra i repertoaret av moderne piktogram, må jeg bare slutte meg sterkt til.

Dette er grisete atferd, og dersom den skulle mislykkes, vil min inderligste skadefryd slå ut i full blomst.

7 Likes

Begynner også å komme seg hva gjelder å nå ut til et bredere publikum. Biospace har 400 000+ besøkende pr. måned:

8 Likes
  • Innsidekjøp av ledelsen (hvorfor har de ikke kjøpt noe, mon tro?)
  • Bevegelser på kjøpssiden av Torstein Tvenge og finansnorge
  • Ny RCT med ny BP og /eller store forskningsorganisasjoner
  • Ytterligere regulatoriske designasjoner
  • oppdateringer på TET
  • INITIUM on track på Q3
  • avbrutt kontrollarm pga store efficacyforskjeller
  • enrollment complete i INITIUM

En liten liste som ikke er altfor usannsynlig, men som kan gjøre livet veldig surt for en short på 140 000 aksjer i en så illikvid aksje.

11 Likes

1445!

17 Likes

Det har begynt å øke hos Nordnet også den siste tiden. Vil også tro at vi ville sett en solid økning hos DNB hvis vi hadde hatt oversikt.

Om noen får tak i en full aksjonærliste nå så kan man jo sammenlikne økningen mot listen fra nyttår. Vil tro det er STOR forskjell.

Enda har ikke twitter våknet. Det kommer nok, men hva som trigger det vet jeg ikke. Enrollment complete kan være nok.

Og mens vi venter på alle triggerne som KAN komme, er jo dette en definert trigger som 100% kommer. Spørsmålet er når. Hvor langt unna er de på q3? Har de bikka 100 pasienter innrullert?

Initium du tenker på?

Dette var vel status pr. 20.8.2021:

  • INITIUM trial: 68 patients enrolled to date compared to 40 patients in the previous quarterly report

  • NIPU trial: 38 patients enrolled to date compared to 29 patients in the previous quarterly report

…Men så er vel ikke 100 i Initium noen milepæl , men snarere 154?

…In total, 154 patients will be enrolled, 77 patients will receive nivolumab and ipilimumab and the other 77 patients will receive nivolumab, ipilimumab and UV1. Planned readout of the primary endpoint of progression-free survival is H2-2022…

De doserte første pasient i juni 2020…dvs. 68 pasienter fra juni 2020 til august 2021:

Oslo, 15 June 2020: Ultimovacs ASA (“Ultimovacs” or “Company”, ticker ULTIMO), a
pharmaceutical company developing novel immunotherapies against cancer,
announced today that the first patient has been dosed in the global, randomized
Phase II INITIUM clinical trial testing Ultimovacs’ lead candidate, UV1, in
combination with ipilimumab and nivolumab in 154 patients with metastatic
malignant melanoma. The first patient was dosed at the Oslo University Hospital
(OUS) which is the first site to open in this trial. Topline results are
anticipated to be announced in the second half of 2022.

My computer says 110 pasienter pr. 11.11.21 (altså datoen for Q3 rapportering) og 154, ferdig innrullert pr. 31.01.22.

…og der definerte jeg et voldsomt presist forventningsnivå, som selvfølgelig er livsfarlig :grimacing:

Det er dessverre realiteten shorterne må forholde seg til. Om ~20 dager kan Ultimovacs være forferdelig nærme innspurten og det er nok ikke en nyhet som vil bli solgt i et rasjonellt marked.

2 Likes

Men… Det er da ikke noe som tilsier snarlig full enrollment i Initium? Dessuten får vi vel ikke data før 2H 2022?

Vet ikke hvor mye du leser av det vi skriver, men hvis du er uenig i rasjonalet til polygon kan du kanskje forklare hvorfor i stedet for å overse det så glatt? :slight_smile:

2 Likes