Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Noen som har omtrentlig oversikt over hvor shorten ble satt?

antall short VWAP
Torsdag 14 30 000 158,94
Fredag 15 70 000 144,92
Mandag 18 30 000 135,05
Tirsdag 19 10 000 136,25
Antall/Snittpris 140 000 145,19
7 Likes

Jeg skjønner godt at NORDA shorter Ultimovacs etter et solid bull run hvis jeg tenker på de siste 5 årene på bioteksektoren på Oslo Børs. Men hvis jeg ser isolert på en short av Ultimovacs NÅ, mens de jobber intenst med en path to market-studie i lungekreft (sannsynligvis), og med deres hang til å levere … Det er en solid gamble.

1 Like

Takk @polygon. Robotene er på arbeid. Har tørt krutt kommer vi ned til 125.

Det er en idiotisk gamble å vedde imot en tour de force av et selskap som innen ett års tid avleser hovedstudiet sitt i kontekst av: (i) et ekstremt rasjonale for main asset (UV1), (ii) et tullete bull klinisk set-up med BP satt opp mot hverandre, (iii) plattform-tech snart validert og solgt (?) / videreutviklet i samarbeid med nye pharma, (iv) investeringscase som er i ferd med å bli oppdaget utenfor Norge.

Det eneste man har som taler til egen fordel er relativt lite likviditet på OSE. Noe som hjelper en del, men det vil på ingen måte være tilstrekkelig.

På toppen av det hele er kilden til shorten å finne i et fase-1 selskap priset til 20 milliarder, og som ikke akkurat leverer på guiding. Det er noe over dramaturgien er som er fascinerende.

10 Likes

@Forsk har nå TO daglige oppdateringer å glede seg til.

Lover å holde denne oppdatert ja - altså med to dagers forsinkelse. Men dersom de går over 0,5%-grensen i dag (161 158), så vi jeg servere dagsferske oppdateringer.

12 Likes

Hvis, gjentar hvis, Ultimo nå skal ut å hente cash. Så bør vel dette gåes jævlig nøye etter i sømmene? Miljøet er lite, og muligheter for lekkasje stor. Sannsynligheten for at styremedlemmet er å regne som innside er brukbar.
Polygon?

1 Like

Den forsto jeg ikke @Mr.Oncoinvest.

Edit: Hvis det du mener er at Christian Åbyholm sitter med innsideinfo om Ultimovacs, så er jeg ganske sikker på at du tar feil.

1 Like

Styremedlemmet i Vacci altså. Som satt shorten.

Den tankeprosessen som leder til din konklusjon er altså det som er kjipt med at et styremedlem i et Radforskselskap shorter et annet selskap styrt av Radforsk. Jeg har selv full tiltro til integriteten til både Anders Tuv og Jonas Einarsson, men jeg evner å se situasjonen utenfra og det er derfor jeg reagerte på dette.

3 Likes

Her har jeg også tenkt littegrann de siste dagene, og jeg er mildt sagt veldig spent på hvordan dette kommer til å spille ut. Vi vet allerede om èn PR som utviklet seg til en CR, og rasjonalet for langtidsvirkning av sjekkpunkthemming er allerede godt beskrevet.

Dette er meget fortellende fra Carlos, og vi kjenner allerede til fra tiden før ASCO i år hvor mye vi kan stole på “hintene” fra presentasjonene.

Nå fikk selskapet to Fast Track-designasjoner, men jeg kan nesten garantere at de også har søkt om breakthrough therapy designation i tillegg. Vi ser av dataene de har vist at de kan matche de aller beste terapiene under uprøving nå, og flere av disse har fått BTD av FDA. Om de får disse designasjonene i tillegg er timeline fra NÅ og ut året.

I tillegg så vet vi fra i vår at de jobber med å lansere enda et utviklingsprogram med UV1 - og vi vet at et av de som de diskuterer er i verdens største indikasjon, lungekreft. Vaccibody sitt arbeid i lungekreft ble til sammenlikning verdsatt med 10% LOA til 10mrd av analytikere… Finner selskapet en path to market her i samarbeid med både organisasjoner og big pharma er det gap opp 20% over natten som gjelder, uansett om de henter penger eller ikke.

Nok en gang er det hint fra ledelsen som gjør at man kan tenke disse tankene, og det de har hintet om tidligere – det har de levert.

Ellers så begynner det faktisk å nærme seg Q3. På Q3 skal selskapet oppdatere på innrulleringen til INITIUM som vi håper skal avleses i 2022. Dersom de leverer der slik at innrulleringen nærmer seg ferdig i Q1 burde det virkelig bli kjøpslyst i aksjen. Neste melding vil da sannsynligvis være komplett innrullering i INITIUM, om da ikke kontrollarmen blir stengt først pga etiske avgjørelser.

2022 ser ut til å bli en parademarsj, og jeg kan ikke FATTE at noen shorter 140 000 på toppen av dette rasjonalet.

image

18 Likes

Du glemte TET, som er uker/måneder unna at vi får vite mer om:

The TET-platform is of enormous potential. Not only for developing our internal pipelline, but also in collaboration with other companies that are in need of an innovative platform which provides the adjuvant-component of vaccines - be it for cancer- or infectious diseases.

5 Likes

Det er rett og slett for mange bullet points i investeringstesen til at jeg enkelt oppsummerer den på sparket. Jeg har aldri opplevd maken, og på samme tid leverer selskapet på så og si ALT av betydning og value inflection. Det er en åpenbar demand for produktet blant klinikere, så man kan tilogmed regne inn en oppside i sales imho.

Analytikere burde kjenne sin besøkelsestid etter disse fast track-designasjonene, og de burde se på hva det sier for LOA at det har blitt enda mer sannsynlig at utviklingstiden i melanom kan bli kortere.

Når det gjelder TET så ser man jo nå at de har begynt å omtale seg selv som et vaksineplattformselskap på presentasjonene sine, og det kan tyde på at de ikke ser noen adverse events i de første pasientene av 400 ug i TENDU-studien. Which is good news og dersom vi får signaler om de riktigte immunresponsene derifra blir det ENDA mer spennende ;>

8 Likes

Kan nesten virke som om noen tror at 2021 for Ultimo er som 2017 for Targo og Nano, dvs. herfra skal vi bare skli ned i en årelang ørkenvandring fra vannhull til vannhull (emisjons-orientering). Det er mange gode grunner til at jeg tror vedkommende tar stygt feil i en slik betraktning.

3 Likes

Arresterer deg litt her, hintet om en 5e studie har de ikke levert noe på enda, og selve hintingen om det har vel også vært fraværende en stund nå?
Så lenge faktisk at det eneste minnet jeg har om det er de gangene du har nevnt at de har hintet om det :laughing:
Kanskje de aldri har hintet om det?

1 Like

Hintet er en sammenhengende oppfatning av hva de holder på med OG det faktum at De Sousa uttalte i en presentasjon på en konferanse nettopp at de var i samtaler om lungekreft med aktører. At ting tar tid vet vi, men en gang har tiden gått :slight_smile:

Så du har nok rett, de har ikke hintet om det, de har vel faktisk sagt det i klartekst.

Det er faktisk det jeg også lurer på. De har shortet et selskap som har opplevd stor kursøkning uten å sette seg inn i caset eller mulighetene.

3 Likes

ABG var ute med oppdatert rapport (igår). Bottom line - positivt for aksjekursen, men foreløpig uendret kursmål på 180.

2 Likes

«Ingen» shorter et selskap i denne størrelsesorden med mindre det foreligger:
a) En klar agenda
b) Innsideinfo på avveie

Dersom vi eliminerer innsideinfo og argumenterer for at dette ikke forekommer i disse kretser… Vel, da står vi igjen med agenda

Er agenda:
a) Forringe verdien av selskapet?
b) Samle aksjer?
c) Detronisere kursøkning grunnet kommende bud?
d) Midlertidig kortsiktig gevinst?

Jeg tror vi kan legge vekk kortsiktig gevinst, likeså bud og forringe verdien av selskapet
Dermed står vi igjen med at «noen» samler aksjer som andre slipper – og de har shorteren med seg på laget

Har Vaccibody styret kontakt med Big Pharma aktører? -Definitivt

…Men det kan jo like gjerne være så enkelt som at Vaccibody-innsideren er så imponert over Ultimo at han shorter med den ene hånden…Samtidig som det samles med den andre?

Grådigheten styrer

1 Like

Morsomt å følge med på er det uansett. Norsk bioteknologi virker noe skakkjørt eller nybegynnere muligens sammenlignet med det store utland.

1 Like