Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Radforsk pantsetter 1 498 913 Ultimovacsaksjer - sannsynligvis for å delta i nye finansieringsrunder i nye selskaper.

Skal de låne penger for å være med i targovax emisjon?

De kunne kostet på seg en forklaring, fordi Gud vet hva småaksjonærer tror dette er slags melding. Det er jo utelukkende positivt at de ikke selger, men heller pantsetter.

3 Likes

De deltar sjeldent stort i later stage-emisjoner. De skal nok seede nye selskaper og delta i emisjoner i ikke-noterte selskaper.

1 Like

Enig, betydning av den meldingen der er ikke selvforklarende for alle, men jeg antar det også er et styrketegn at de kan bruke aksjene som sikkerhet?

1 Like

Meanwhile, 0% belåning i Ultimovacs hos Nordnet :frowning:

Visste ikke at de belånte aksjene… det er vel det dette handler om. Eller vent, land et være i forbindelse med byggelån til Oslo cancer cluster. De snakket mye om denne byggingen tidligere. At de tar pant i aksjene og stiller sikkerhet der. Jaja. De forklarer vel selv i podcast.

Jeg kan på ingen måte tro at Radforsk skal betale utbyggingen av Radiumhospitalet :smiley:

2 Likes

30 % i DnB. Bytt bank!

1 Like

Jeg trodde Oslo cancer cluster var en egen del utenfor Radiumhospitalet. Men får de lånt penger i banken til å investere i aksjemarkedet er det merkelig. Det trodde jeg ikke de gjorde.

Nå låner de nok ikke i nærheten av dagens verdi av U-aksjene, men det er en grei måte å frigi midler til å investere i nye selskaper, evt også å forsvare sin eierandel i TRVX.

De låner nok ganske langt unna nåverdien på aksjene ja, men de må føle seg greit sikre på at kursen ikke faller langt ned når de pantsetter. Det tar jeg som et godt tegn :+1:

1 Like

“Hei Torstein, Jonas her. Tror du kursen til Ultimovacs vil falle under ma100 gitt at vi fortsetter å levere? Ikke det? Ok. Snakkes på julebordet.”

Edit: Setningen over er bare en spøk =)

4 Likes
12 Likes

Vi skal være veldig glade for at emisjonen er unnagjort og Ultimovacs finansiert til ut i 2024 dersom det blir et par skikkelig kjipe uker på verdensbørsene nå.

Aksjen vil nok falle den og (håper alle har cash dersom det skjer), men sjansen for at det vil oppstå et pengebehov i en nedgangsperiode er særdeles liten. I tillegg forventer man at de rekrutterer såpass godt at INITIUM er ferdig rekruttert ila 1H21, selv i max pandemi.

Begge disse momentene mener jeg burde gjøre at dippkjøpere står klare og at ULTI kanskje får en mildere behandling enn mer usikre aksjer.

Ellers kan man jo alltids håpe på flere gode nyheter fra selskapet. Det er jo litt påfallende at en ledelse som ellers har vist positive signaler med 1000 aksjer her og der plutselig er helt stille, når vi også vet at de er i samtaler om flere verdidrivende studier. (ref Q3)

Som flere sier kan det selvfølgelig være fordi de mener aksjen er dyr eller at de er blakke, men jeg forbeholder meg retten til å følge sporene. :mag:

God helg alle ULTI-investorer!

19 Likes
9 Likes

bilde
bilde

14 Likes

Solid artikkel!

Ultimovacs ASA: Mandatory notification of trade by primary insider

24 Likes

Fin melding for å vise hvor landet ligger :sunglasses:

1 Like