Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Dessverre ble det som jeg har fryktet, når det har tatt så lang tid å få denne i gang blir det negativt mottatt fordi nyheten blir en reminder over hvor langt etter skjema de ligger.
Men veldig bra at den første er på plass etter så mange måneder hvor de har vært åpen for rekruttering. Kun 183 igjen…

1 Like

Det er ikke “skuffede” retail som ligger på salg i dag, for å si det sånn.

Jeg holdt meg for nesen og kjøpte av skurkene.

Mener du at påminnelsen om DOVACC er årsaken til at det er lagt 100 000 aksjer ut på salg på bid i dag? ;p

Er det kun jeg som tenker at INITIUM er den eneste fase 2-studien markedet burde se på når det gjelder rekruttering? Den kommer først, den er heleid, og den vil legge føringen for de andre readoutene.

9 Likes

Hadde jeg hatt inngang på 160 ville det vært nærliggende å drive skatteplanlegging for porteføljen.

1 Like

Bruker ikke de fleste ASK konto eller AS idag?

1 Like

Markedet priser inn en katastrofal rekrutteringsrate grunnet covid, antar jeg. Blir veldig spennende å følge INITIUM i 2022 og tror kursutvikling i stor grad vil følge forventninger frem mot read out for denne studien. Den blir pivotal. Enig i at markedet burde se bort i fra de andre studiene da INITIUM vil være en svært god indikator og resultatene i øvrige studier vil handle om «når» og ikke «om».

Merkelig at jeg er den eneste som venter på Sara.

1 Like

Har kjørt en liten retrospektiv for 2021 og syns vi som Ultimovacs aksjonærer kan se tilbake og være svært fornøyd med utviklingen. Mine høydepunkter og tanker:

• Jan: Etter litt venting fikk vi “endelig” greie på den fjerde fase II studien DOVACC som gjennomføres i samarbeid med AstraZeneca. Kursutviklingen fortsetter etter dette i en svak nedgående/flat trend.
  • Feb: Starter opp TENDU, første kliniske studie for å evaluere TET-plattformteknologien. Ingen endring i kursutvikling.
  • Mai: Dobbelt opp med gode data for diagnosen malignant melanoma i kombinasjon med både ipi og pembro fra to ulike fase 1 studier fra hhv. 2015 og 2018. Svakt positiv kursutvikling denne perioden.
  • Aug: Første pasient innrullert i FOCUS.
  • Aug2: Data fra 2. cohort fra fase 1 studie i kombinasjon med pembro er konsistent med 1. kohort. Her tar kursen av en periode og skyter over 100kr for første gang.
  • Okt: Begynner dosering i 2.kohort TENDU. I denne perioden har kursen reagert veldig positivt og har tatt ut ATH flere ganger.
  • Okt2: Får glimrende 24mnd data fra follow-up på UV1+pembro fase 1 studien.
  • Okt3: Får dual fast-track i advanced malignant melanoma basert på de lovende dataene i fase 1 med ipi og pembro.
  • Okt4: Gjennomfører en PP på 125kr, en ganske god rabatt på dette tidspunktet, for å finansiere en femte (!) fase 2 studie i NSCLC. Kursen har siden 24mnd follow-up hatt en trend nedover og nyhetene om oversubscribed PP og ny fase 2 studie ser ikke ut til å kunne snu trenden.
  • Des: Får orphan drug designation fra FDA i metastatic melanoma. Kursen er nå tilbake der den var siden vi fikk data fra 2. cohort i august (dvs, før 24mnd follow-up)

Altså milepæl på milepæl. Hva er det dette selskapet ikke leverer på? Det eneste jeg kan huske som min “skuffelse” i år må ha vært innrulleringstakten i initium på forrige Q, men dette er veldig forventet gitt verdens tilstand. I tillegg er selskapet så godt finansiert at vi lett kommer oss gjennom en liten forsinkelse på read-out. Så oppsummert vil jeg si at det har vært et fantastisk år for Ultimovacs (og aksjonærene). De er virkelig et vinnerlag, synes jeg. Og nøkkelordet vil jeg si er de-risking: De-risk er det eneste jeg syns er priset inn på nåværende tidspunkt fra all fremgangen i år (sikter da til fase 1 data vi har fått gjennom året), men ingen av oppsidene er priset inn (DOVACC, LUNGVAC, TENDU) enda. Vi vet alle hva som skjer når disse skal prises inn om vi får en god read-out i initium 2H2022/1H2023.

24 Likes

Da kan man straks se Carlos sin presentasjon hos DNB her:

image

6 Likes

Ser ut til at de fastholder avlesning INITIUM H2 2022 :eyes:

2 Likes

De har vel kommunisert at eventuelle endringer kommer på q4

“Key takeaway: Multiple key value inflection points during the next 12-25 months”. Men for et marked med ADHD så bør det jo helst være i morgen :roll_eyes:

Og så er det jo bare @Legoland og jeg som venter på Sara :wink:

4 Likes

Sara sitt nye prosjekt? Var ikke det gjennom et nytt selskap?

Føler for å dra fram timelinen min igjen for å illustrere hva han mener men de fleste har vel sett den og kjenner den ut og inn. :smiley:

Husker den ikke så bare å reposte :smiley:

Det @Legoland og jeg mener med at vi venter på Sara, er at vi venter på safety på klinisk dose i TENDU, som altså er kanskje den viktigste valideringen av at TET-plattformen som brukandes til det ultimate målet med UV1 - nemlig som en profylaktisk vaksine.

7 Likes

Don’t mind if I do.

For å forstå utsagnet og hva han legger i det så er det bare å ta en titt på mitt innlegg og egenlagede timeline som jeg postet for noen uker siden. I tillegg er det verdt å ta med seg at han nå nevner KEY value inflection points, og da sikter de de gigantiske VIP’ene som kommer med avlesning av INITIUM, NIPU, FOCUS, DOVACC og LUNGVAC. Det er ytterligere beskrevet av Edison i deres siste oppdatering, hvor de satt TP til 179,-

image

Dataene fra pembrolizumabstudien vil nok bli sett aktivt etter av mange, både langsiktige og tradere, og sannsynligvis (og forhåpentligvis) faller det seg på samme tid som INITIUM meldes ferdig rekruttert. Ny guiding av når de forventer top line fra INITIUM er meldt å komme på Q4-rapporten de sannsynligvis har i slutten av februar. Personlig forventer jeg at ade melder 1H23 for INITIUM, men Ultimovacs har levert på oppsiden før, så jeg er ikke 100%. 1H23 er uansett forventet i markedet nå etter Q3-presentasjonen.

Konklusjonen for min del er i hvert fall at 2022 kan bli veldig spennende, og inneholder viktige avklaringer og utvikling av selskapet. Helt opp til den enormt viktige avlesningen av INITIUM enten 2H22 eller kanskje 1H23.

4 Likes

Har derfor tenkt å få frisket opp tetanunsvaksinen utpå nyåret. Kan også bli en god investering.

1 Like

Lyst til å forklare hvorfor for en som ikke følger så godt med?