Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Du har hovedforklaringen der. Det er knapt likviditet i sektoren for tiden.

Aksjonærene har all grunn til å glede seg over veldig sterke rekrutteringstall og kan senke skuldrene.

At anledningen benyttes av den / de svært få som er aktive i handelen til å skape volatilitet er ikke så overraskende, om enn irriterende at det skjer på nedsiden (hittil i dag).

Reaksjonen var egentlig som forventet fra markedet, men da på mer nøytrale rekrutteringstall.

Som jeg ser det, så er usikkerheten i makro slik at det nok er mange som ikke ønsker å sitte tungt lastet i aksjer uten rimelig nære triggere. Deriblant meg :stuck_out_tongue:

Rekrutteringstallene var så gode at jeg nesten ble overrasket over at avlesing ble flyttet til 1H2023. Er vel muligens “litt” ruglete nå i Q1 også.

Ellers rapporterte Folketrygdfondet sine resultater i dag. I følge deres rapport har de 1,53 millioner aksjer i Ultimovacs. I aksjonærlistene ser vi at de står oppførert kun med 1,4 millioner aksjer.

Det betyr at shorten vi beregnet til nøyaktig 130.000 aksjer fortsatt består. At NORDA ASA har denne posisjonen aktiv forklarer veldig mye, om ikke alt, av det vedvarende algopresset nedover på dager som dette.

Mon tro når de snur til inndekning.

3 Likes

Jeg må nesten legge in min transcipsjon her også over hva Carlos sa på slutten av det43 minuttet ut i presentasjonen. Han lo litt over potensialet i TET:
As you know, the TET teknologi is very innovatet with a lot of potensial. because it’s a strong adjuvant technologi that is basicly a component needed in all vaccines (Lett latter) because of the mecanisme used for this type of vaccines. So a lot of potensial for this technologi

1 Like

Må jo si de har baller som ennå holder etter snart 50% nedgang.

Det er jo ikke som at de ikke har vært heldige med det historiske krakket og sentimentet i sektoren :wink:

Skal innrømme at jeg er litt skuffet og overrasket over at ingen av de større aktørene som kjøpte over 2 millioner aksjer i den nylige, overtegnede emisjonen på kurs 125 ikke har agert enda.

Ja jeg ser den.

Så tenker jeg at de er smarte nok til å si avlesning i 1H23 nå når det er forståelse for det i markedet i stedet for evt å komme med en forsinkelse til høsten.

En skal ikke se bort fra at avlesningen likevel kommer i Q 4 - U har det med å levere i forkant.

4 Likes

Jepp, bedre å guide H1 2023 og overraske med å levere i f.eks. januar 2023 enn å guide Q1 2023 og så måtte utsette til april 2023. :stuck_out_tongue:

Den emisjonen ble satt på et veldig godt tidspunkt. Pessimisme var snudd til optimisme. Nå endrer de guidingen rett i et marked som er rimelig skremt :stuck_out_tongue:

Men den endringen i guiding var guidet! Man følger rimelig dårlig med i sine investeringer om man finner det opportunt å selge Ultimovacs i dag i stedet for i går.

7 Likes

Bekreftelse er noe annet enn forventning :wink: Når Q-fremleggelse i et lite biotek inneholder en bekreftelse på utsettelse så er det vel ganske normalt med en beskjeden dipp på 6%…

Synes dette ser helt fint ut (kjøpt mer i dag selv). Reagerer kanskje opp fra stigende bunn i trenden, evt 90, men vil helst ikke ha den under det :slight_smile:

1 Like

Det er jo alltid optimister som håpet at de kom til å rekke 2H2022. Også fint tidspunkt å selge for shortere. Hvem er det som kjøper i dag i stedet for å kjøpe i går? :see_no_evil:

… ok, det kunne vært meg, men børsen er ikke rød, så får vente litt til :stuck_out_tongue:

1 Like

Tenkte det samme :+1:

Jeg tror at mer langsiktige investorer vil behandle dette som et kjøpstidspunkt i ukene fremover, kort og godt fordi kursen har korrigert mye og nå er en vesentlig usikkerhet fjernet fra caset. Vi visste det kom en guidingsendring, vi trodde 1H23 (de smarte gjorde det) og nå er det bekreftet. Vi vet det er en lagg fra endringer skjer til større aktører begynner å bevege seg.

ULTI leverer kjempesolid på rekruttering og årets viktige oppdatering på pembrolizumabstudien samt TET-utvikling burde kunne føre til solid optimisme rundt aksjen fom mars/april.

Børsklimaet er jo en faktor som holder mange tilbake, og det er også i mine øyne veldig viktig å plukke aksjer som leverer og har god fremgang. Ultimovacs er (ikke eksklusivt så klart) ett av disse, og jeg tror derfor de vil kunne bli en av vinnerne i 2022 uavhengig av hvordan børsen utvikler seg.

6 Likes

Helt enig!

image

4 Likes

Ultimovacs ASA: Mandatory notification of trade by primary insider

24 Likes

Da har han kjøpt på 114, 107 og nå 93. Det er akkurat som han forsøker å gi uttrykk for noe til markedet :thinking:

Totalt har vel CEO kjøpt 6 ganger nå på ett års tid.

4 Likes

Ikke til sammenligning forøvrig, men Costa kjøpte Nano aksjer til ca samme pris da han var CEO der. Får håpe det går bedre med Ultimovacs

Kjøpte Costa 6 ganger over ett år i takt med at selskapet holdt full, finansiert fart fremover?

1 Like

Du har sikkert et godt poeng der, men sett i lys av hvordan de har gått med de andre forskningsselskapene i radforsk porteføljen så vil jeg mane til litt forsiktighet. Det manglet ikke på halleluja stemning i Nano, targovax og PCI trådene da alle selskapene var verdt 8-12 gangern av hva de er verdt nå. Men jeg håper og tror det blir annerledes med U

1 Like