Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Datarisiko slipper man selvfølgelig ikke unna i noe biotekselskap. Men det er ingen skjær i sjøen fremover hva gjelder rekruttering eller finanser. Som er der de du nevner mislyktes.

Hva gjelder data er det jo N = 70 + grunner til å være optimist enn så lenge. Flere datapunkter får vi om kort tid :slight_smile:

5 Likes

Det er vel ikke dataene det har vært noe feil med i de andre selskapene heller?

1 Like

Det har jeg heller ikke sagt? Poenget er at Ultimovacs ikke vil gå på samme smell som de andre du henviser til hva gjelder hhv. rekruttering til de kliniske studiene og/eller finansiering av selskapet.

3 Likes

Det er ikke hallelujastemning her. Vi kommenterer på ekstremt solid utvikling, og vi er nøkterne i alle tidslinjer og statuser.

Å råhausse Ultimovacs hadde vært veldig enkelt og det hadde sett helt annerledes ut.

Det er DNB som har kursmål 300. Vi vanlige dødelige ser en ekstremt solid selskapsutvikling og en ledelse som leverer på det de sier de skal levere på. I tillegg har vi et medikament som faktisk leverer veldig gode data i kombinasjon med veldig verdifulle bigpharma-medikamenter.

Man må faktisk holde litt tilbake når man snakker om Ultimovacs, for dette selskapet hausser seg selv noe enormt. :smiley:

7 Likes

DnB opprettholder kursmål 200.

8 Likes

Festlig med de som ikke skal hausse Ultimo, men likevel forholder seg til bull-scenario-kursmålet til DNB, ikke deres egentlig kursmål. :grin: :grin:

4 Likes

Er bare å se hvilket kursmål som traff i fjor. Hint: bullkursmålet :grin:

Det begynner dessverre å bli en ganske stor og ganske sørgelig gjeng her på forumet som sitter begravd i aksjer som gjør det og har gjort det veldig dårlig de siste 3-4 årene. Alt som er positivt med Ultimovacs er hauss fordi det IKKE kan sies om så veldig mange andre aksjer i sektoren. Det er bedrøvelig og tar vekk en del verdi fra forumet. Jeg skal være den første som tar selvkritikk på at jeg blir litt brå i møte med den slags mentalitet, men jeg ønsker bare at kvaliteten på informasjonen rundt ULTI er så presis som mulig, og da blir det litt dumt med argumenter som går på at andre har feilet.

1 Like

Og du holder fast ved din post hvor det står at DNB har kursmål på 300kr?

Jeg er ikke ute etter å ta noen, men jeg lurer på om du faktisk ikke ser paradokset her?

Fascinerende hvordan man leser innlegg ulikt. Henvisningen til DNB er jo som en “råhausser” mens tråden er nøktern. Forlengelsen er en spøk (og et faktum) i all den tid aksjen faktisk traff bullkursmålet til DNB på et tidligere tidspunkt.

Fascinerende må være rette ordet, ja. Beklager hvis jeg har misforstått. Mistet deg et sted mellom råhaussing, nøkternhet, spøk og faktum…

Jeg har ikke fasit :sweat_smile:

1 Like

Jeg vet ingen selskaper på børsen som har samme potensiale og potensial kursoppgang som ultimo har om de lykkes og det er ingen meldinger som har kommet fra selskapet de siste årene som tilsier at de ikke skal lykkes.
Det er for meg ubegripelig at ikke flere store aktører kjøper seg inn men de kommer vel på ett tidspunkt.

DNB har kursmål på 300. Det er bullkursmålet, og de inntreffer titt og ofte de. :smiley: Du kan gjerne forsøke å “ta meg”, det er jeg vant til…

2 Likes

3x er uansett nøkternt om det lykkes.

1 Like

Jeg synes rett og slett at dette er svakt av deg, som til stadighet og senest for noen få minutter siden, hevder at du ønsker at alt skal være så nøkternt og presist, mens du tydeligvis cherry-picker det som passer deg best når du måtte ønske det.

300kr er jo slettes ikke DNB sitt kursmål, det er deres bull-scenario. Du vet selvsagt forskjell på dette, og du vet også at DNB i dag skrev som konklusjon “BUY and NOK200 target price reiterated.”

For potensielt nye lesere i tråden, så er din kommentar over i beste fall villedende.

Og for the record: Jeg eier aksjer, heier på selskapet og håper på kurser langt over DNB sitt bullscenario.

7 Likes

Huff, så fælt. Slengte ut et bullkursmål i stedet for base case. Fort, fram med galgene :man_shrugging:

3 Likes

Vi skal ikke alle bare være venner da? En litt på siden kommentar fra meg, med lange briller på i caset;

Om Ultimo skulle lykkes med UV1 og/eller TET, om så bare lykkes litt, vil kursen penetrere både 200 og 300kr ganske lett. Om U misslykkes, vil man aldri se disse kursene. Hva som skjer i mellomtiden er støy imo.

2 Likes

DnB gikk ut med en kjøpsanbefaling på targovax med kursmål på 17 kr i desember 2020. I dag er kursen 1 kr
Targovax har vel aldri kommet med noe dårlig data…

For meg handler det mest om integritet. Men vi gjør som @Hallakis sier og legger’n død.

4 Likes

Whatever, det er du som er på tokt her;)

2 Likes