Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ultimovacs (ULTI) småprat 1

Prøver bare å få informasjonen til å være så presis som mulig. :wink:

1 Like

Du ser ikke sammenhengen mellom setningen over og mitt utsagn om DNB sitt kursmål, og det synes jeg er jo er litt moro. Jeg kan fortsette diskusjonen helt til du evner å lese det.

1 Like

Alt jeg ber om, i presisjonens og nøkternhetens navn, er at du omtaler det som DNB sitt bull-scenario. Deres kursmål er 200kr.

2 Likes

Sånn? greier du virkelig ikke trekke det ut av teksten selv? :rofl:

2 Likes

Om man lykkes ja … DnB’s kursmål er for 12 mnd frem i tid, og er justert for sannsynligheten for at de gjør det. Forskjellen på deres basecase kursmål på 200 og deres bullcase kursmål 300 er kun at de mater modellen sin med litt høyere LOA (opp fra 30% til 35%, 5% til 7% og 20% til 30% for de 3 produktområdene). Om de lykkes, dvs. med en LOA på 100% for minst et av produktene så kan man jo drodle litt over hva det ville gitt for kursmål i modellen deres.

3 Likes

Er det tvangsalg og syken som spiller på lag her.
Kan ikke se det var noe dårlig rapportering de hadde i dag.
Må bare være tålmodig her.

Det er ingen som bryr seg eller husker at Sousa kjøpte aksjer selv i dag

liten aksjepost men på den andre siden kan man jo spørre seg selv om ceo bare slenger nesten 100k ut av vinduet bare for å forsøke få kursen opp?
Utrolig merkelig utvikling i dag

Klarte ikke å lav være å kjøpe litt i dag selv, men den posten er heller ikke i pluss og hvordan dette tar i vei frem til neste nyhet er uvvist. Det kan jo ta litt tid det.

Utklipp fra en post av krakken noen få hakk opp:

Det er ikke hallelujastemning her. Vi kommenterer på ekstremt solid utvikling, og vi er nøkterne i alle tidslinjer og statuser.

Så ditt:

Keytruda og opdivo blir verdens mest innbringende legemiddel 2025- 2026.

Er aksjonær, men blir litt i stuss. Hvor har du dette fra :thinking:

https://www.thepharmaletter.com/article/keytruda-to-head-list-of-top-selling-drugs-in-2025-with-22-2-billion-says-analyst

Åh ja glemte link…trodde det var kjent stoff. beklager det. Inne kroppen føler jeg meg ikke som en hauser men mer som en utslitt maraton løper …

1 Like

Says analyst! Ah ok. Det forklarer.

1 Like

Veldig intenst det var her på ultimo tråden…

6 Likes

Helt ekstremt…

Dårlig stemning her nå ja. Og det du skriver over om Keytruda og Opdivo er jo også helt korrekt og overhodet ikke kontroversielt. Keytruda var nummer to i fjor, og ligger an til å bli nummer en allerede i år. Opdivo var nummer seks i fjor og har også blitt godkjent i flere indikasjoner i det siste. Og det med forlenget beskyttelse ved kombinasjonsbehandling med CPIer kan bli et kjempepoeng for UV1 og Ultimovacs, selv om kanskje “fortsette å heve hundrevis av milliarder” kanskje er litt over the top :wink:

2 Likes

Det er vel den tråden av svært få jeg har papirer i som jeg tar meget seriøst pga det som blir postet av særs dyktige skribenter så jeg ble bare litt satt ut av «The bold statement»

Det var min egen antagelse. Men om man legger sammen keytruda og opdivo så er det vel noen hundre milliarder. Og når man utvider en eventuell patenttid så ja da er det mange hundre milliarder. Men det spiller ingen rolle. Angrer allerede på at jeg skrev noe.

Da er det en fin anledning til å jobbe med følgende overbevisning: Det at andre reagerer/er uenig/håner/(sett inn det som måtte passe i ulike situasjoner) på noe du skriver eller mener, betyr ikke at ditt bidrag ikke kan være riktig eller klokt. Eller at deler av det kan være riktig eller klokt. Dette ble knotete skrevet, poenget er; ikke angre på en ytring selv om den møter motstand! :slight_smile:

12 Likes

Tror kanskje det er noen misforståelser ute og går her. Vi kan ønske oss guidingen av avlesning så tidlig som mulig, men vi ønsker den faktiske avlesningen så sent som mulig.

Det de guider på er datoen for et endepunkt som beviser at UV1 har god effekt (og det er altså, tror jeg et tidspunkt godt innenfor 1Q23 med den rekrutteringen som kom i dag). Men dersom denne datoen blir passert uten avlesning, så betyr det at UV1 har beviselig enda bedre effekt. Og må vi vente skikkelig lenge, så betyr det at UV1 har så god effekt at man kan søke midlertidig godkjenning.

Dato for avlesning er ene og alene definert av innrulleringstakten. De kan guide hva de vil, men pasientene i kontrollarmen vil uansett progrediere mer eller mindre likt plottet fra CHECKMATE-067-studien avhengig av hvor lenge de har vært i studien. Det er derfor det er så komplett uforståelig at markedet blir negativt overrasket over oppdatert guiding, og ignorerer at rekrutteringen overrasket de fleste veldig på oppsiden.

14 Likes

Sentimentet er historisk dårlig i sektoren. Det viser dagen i dag.

Jeg har i utgangspunktet ingen særinteresse for biotek, men er investert fordi caset er attraktivt isolert sett med stor oppside: opptrend, finansiert, leverer best-in-class på guiding og har robust eierstruktur.

Ikke nok med at det er et historisk sektorkrakk, man har indekskorreksjon, krigsrisiko og mer til på toppen.

Det enste man kan ha trygget i som investor når det går til helvete med “alt” er jo å være investert i noe som ikke må hente penger og som man vet leverer som planlagt innenfor et gitt perspektiv. Alt annet er egentlig støy og en mental alternativkostnad.

Jeg sloss meg inn i emisjonen på 125. Det var første gang jeg deltok i emisjon som investor. Siden den gang har caset bare blitt sterkere mens kursen har gått i bøtta. Slik er børs i blant, og så får man ta til etterretning at å treffe bunner er forunt klarsynte og backtradere :wink:

10 Likes